افشای اطلاعات جالب از قرارداد مایکروسافت و لینکدین در ماه گذشته به یکباره خبر خرید شبکه اجتماعی متمرکز بر کسب و کار و معروف لینکدین توسط شرکت مایکروسافت به یکباره همه را شگفتزده کرد. رقم قرارداد این شرکت برای خرید لینکدین برابر با بیش از ۲۶ میلیارد دلار بود که در نوع خود یک رکورد […]
افشای اطلاعات جالب از قرارداد مایکروسافت و لینکدین
در ماه گذشته به یکباره خبر خرید شبکه اجتماعی متمرکز بر کسب و کار و معروف لینکدین توسط شرکت مایکروسافت به یکباره همه را شگفتزده کرد. رقم قرارداد این شرکت برای خرید لینکدین برابر با بیش از ۲۶ میلیارد دلار بود که در نوع خود یک رکورد جهانی به حساب میاید.
به گزارش «تابناک» این رقم برای خرید یک شبکه اجتماعی تعجب بسیاری را به برانگیخت. رقم ۲۶٫۲ میلیارد دلار تقریباً برابر با ۵۰ درصد کل سهامهای مایکروسافت است و در نوع خود یک رقم قابل توجه به حساب میاید. اما این رقم چگونه برای خرید لینکدین به دست آمد؟
آنچه تا کنون مشخص شده و از پیش نیز حدس زده میشد، این است که رقم ۲۶ میلیارد دلار نتیجه یک رقابت شدید میان مایکروسافت و شرکت Salesforce بوده است. اکنون انتشار اطلاعات تازهای از کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده جزییات جالب توجهی از این قرارداد را افشا کرده است.
این اطلاعات نشان میدهد که ساتیانادلا، مدیرعامل مایکروسافت و جف وینر مدیرعامل لینکدین در ماه فوریه سال جاری برای اولین بار با هم ملاقات میکنند تا در مورد چگونگی بهبود روابط و همکاریها با هم به بحث و تبادل نظر بنشینند. در همین ملاقات اول بوده است که ایده خرید لینکدین و ادغام دو شرکت برای اولین بار مطرح میشود.
در ماه مارس ۲۰۱۶ جف وینر با رؤسای ۳ شرکت دیگر نیز ملاقات میکند که در اطلاعات کمیسیون بورس و اوراق بهادار به عنوان «طرفب»، که به نظر گوگل است، «طرفج» که مایکروسافت و «طرفد» که به نظر فیسبوک بوده است به آنها اشاره شده. در این میان «طرفالف» نیز وجود داشته که همان شرکت Salesforce بوده و یک رقابت شدید میان این شرکت و مایکروسافت برای پیشنهاد رقم خرید لینکدین در میگیرد. این رقابت تا به آنجا پیش میرود که فیسبوک و گوگل از پرداخت آن ناتوان شده و کنار میکشند.
رقابت با پیشنهاد ۱۶۰ دلار برای هر سهم لینکدین آغاز میشود که مایکروسافت پیشنهاد پرداخت نقدی همه رقم را پیش میکشد، اما Salesforce پیشنهاد پرداخت بخشی نقدی و بخشی به عنوان سهام را مطرح میکند.
سپس مایکروسافت پیشنهاد ۱۹۶ دلار برای هر سهم را به شکل نقدی مطرح میکند که در نهایت Salesforce را مجبور به پیشنهاد ۲۰۰ دلار برای هر سهم به شکل نقدی و سهام میکند. لینکدین سرانجام تصمیم میگیرد که پیشنهاد نقدی مایکروسافت را قبول کند که نتیجه آن خرید ۲۶٫۲ میلیارد دلاری میشود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.