برندتسلا زیر تیغ بازرسی امریکا

برندتسلا زیر تیغ بازرسی  امریکا روز پنجشنبه هفته گذشته اعلام شد که در پی تصادف شدید یک خودروی تسلا مدل S در حالت خودران با یک خودروی سنگین که منجر به کشته شدن سرنشین شد، اداره تنظیم مقررات راهنمایی ایالات متحده دستور بازرسی و پیگیری ماجرا را صادر کرده است. به گزارش «تابناک» این بازرسی […]

برندتسلا زیر تیغ بازرسی  امریکا

روز پنجشنبه هفته گذشته اعلام شد که در پی تصادف شدید یک خودروی تسلا مدل S در حالت خودران با یک خودروی سنگین که منجر به کشته شدن سرنشین شد، اداره تنظیم مقررات راهنمایی ایالات متحده دستور بازرسی و پیگیری ماجرا را صادر کرده است.

به گزارش «تابناک» این بازرسی از خودروی تسلا که در حالت خودران یا Autopilot بوده است درحالی رخ می‌دهد که هم تسلا و هم سایر سازندگان اتومبیل در پی سیستم‌هایی هستند که به خودرو‌ها اجازه هدایت سر خود را می‌دهند. اکنون اداره امنیت ترافیکی اتوبان و رانندگی ایالات متحده قرار است ۲۵ هزار خودروی مدل S تسلا را در همین رابطه مورد بازرسی قرار دهد.

این تصادف که منجر به مرگ سرنشین ۴۰ ساله «جاشوا براون» در یک اتوبان سالم و خشک در ۷ مایلی ویلینستون فلوریدا شده است منجر به داغ شدن مباحث پیرامون امنیت خودروهای خودران شده است. به گفته پلیس راهنمایی و رانندگی ایالات متحده این تصادف زمانی رخ داده است که یک تریلر اقدام به چرخش به سمت چپ در جلو خودروی تسلا در یک ۴ راه می‌کند.

تسلا در یک پست وبلاگی در روز پنجشنبه‌ گذشته، دزمورد این حادثه نوشت که نه راننده و نه خودرو به خاطر آسمان روشنی که در روبه‌رو بوده است نتوانسته‌اند این تریلر سفید را شناسایی کنند و در نتیجه ترمز‌ها عمل نکرده‌اند.

در پی این تصادف و میاحث بعدی آن به ویژه موضوع بازرسی، سهام شرکت تسلا برابر با ۶٫۲۸ دلار سقوط کرده است. این شرکت به شرایط غیرعادی در این تصادف اشاره کرده و اهمیت آن را مورد تأکید قرارداده است و همچنین بیان کرده که در بین ۱۳۰ میلیون مایل حرکت با خودروهای تسلا در حالت خودران، این اولین تصادف شدید گزارش شده است.

تسلا همچنین در یک بیانیه گفته است: وقتی رانندگان حالت خودران خودرو را فعال می‌کنند یک اطلاعیه آن‌ها را مطلع می‌کند که این حالت تنها یک حالت کمکی برای راننده است و در تمام طول مسیر راننده باید دست‌های خود را بر روی فرمان خودرو گذاشته و مسؤولیت کنترل خودرو را خود بر عهده داشته باشد.

 

بعد از این حادثه ایلان ماسک مدیرعامل تسلا در یک پیام توییتری مراتب هم‌دردی خود با خانواده جاشوابراون را اعلام کرد. نکته جالب آن‌که جاشوا پیش از مرگ خود و در تاریخ ۵ آوریل در حساب توییتری خود یک ویدیو منتشر کرده بود که طی آن خودروی تسلا در حالت خودران جان یک راننده را از خطر مرگ نجات می‌دهد.