وزیر نفت از حمایت وزارت نفت از خودروهای سواری با موتور دیزلی خبر داد و گفت: این وزارتخانه استفاده از خودروهای سواری با موتورهای دیزلی را مورد توجه قرار میدهد و از تولید آنها حمایت میکند. به گزارش شانا، بیژن زنگنه در نهمین همایش بینالمللی موتورهای درون سوز و نفت که در مرکز همایشهای بینالمللی […]
وزیر نفت از حمایت وزارت نفت از خودروهای سواری با موتور دیزلی خبر داد و گفت: این وزارتخانه استفاده از خودروهای سواری با موتورهای دیزلی را مورد توجه قرار میدهد و از تولید آنها حمایت میکند.
به گزارش شانا، بیژن زنگنه در نهمین همایش بینالمللی موتورهای درون سوز و نفت که در مرکز همایشهای بینالمللی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، با بیان اینکه از منظر وزارت نفت زمانی که بحث خودرو و موتور مطرح میشود موضوع سوخت اهمیت مییابد، افزود: با توجه به نرخ رشد مصرف سوخت در آینده و همچنین تأثیری که مصرف روی حمل و نقل و کل اقتصاد کشور میگذارد توجه به تولید موتور خودروها اهمیت بالایی دارد.
وی با بیان این که براساس پیشبینی آژانس بینالمللی انرژی (آیئیای) مصرف انرژی در بخش حمل و نقل درصورتی که اقداماتی برای افزایش کارایی صورت نگیرد تا سال ٢٠٥٠، ٧٥ درصد افزایش مییابد، تصریح کرد: با این حال برآورد آنها این است که اگر از فرصت بهبود کارایی موتورهای درونسوز استفاده کنیم ٢٠ درصد از ٧٥ درصد اشاره شده قابل کنترل است.
وزیر نفت جایگزینی سوخت کم کربن بری کاهش آلایندگی و تغییر شیوههای حمل و نقل را از جمله مسایل مهم تحولات مورد توجه جهان دانست و افزود: براساس پیشبینی آژانس محیط زیست اتحادیه اروپا تا سال ٢٠٥٠ تغییرات عمدهای در حمل ونقل مسافر انجام خواهد شد به نحوی که تقاضای نفرکیلومتری مسافر بیش از ٤٥ درصد افزایش مییابد تقاضای حمل و نقل با خودروی سواری تنها ١٤ درصد افزایش مییابد.
زنگنه با اشاره به اثر تعیین کننده تکنولوژیهای جدید در حمل و نقل تصریح کرد: استفاده از تکنولوژی خودروهای هیبریدی، برقی سبب میشود که بر مبنای پیشبینیهای آژانس بینالمللی انرژی تا سال ٢٠٥٠ فروش خودروهای با سوخت بنزینی از ٩٠ درصد به ١٠ درصد محدود میشود.
زنگنه همچنین از حمایت وزارت نفت از خودروهای سواری با سوخت دیزلی خبر داد و گفت: باید تفکر استفاده از خودروهای بنزینی را کنار گذاشت؛ ضمن اینکه وزارت نفت استفاده از خودروهای سواری با موتور دیزلی را مورد توجه قرارداده و از تولید آنها حمایت میکند.
وی ادامه داد: تقاضا داریم در مرحله نخست، اضافه بر اقدامهایی که باید در مورد تولید خودروهای بنزینی صورت گیرد، بر ساخت بهینه قابل رقابت در کلاس جهانی موتورهای پایه گازسوز سواری، اتوبوس، خودروی الپیجی و دیزلی برای خودروهای سواری توجه داشته باشند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.