ویروس دو شخصیتی !

ویروس دو شخصیتی !       آدم دو رو که فراوان دیده‌ایم، بیمار دوقطبی هم که زیاد داریم! سکه هم از قدیم دو طرف داشت، گل هم که هیچ پشت‌ورویی ندارد ! اینها که معلوم است اما آنچه نه دیده و نه شنیده بودیم و نه به فکر مبارک‌مان خطور می‌کرد. دو شخصیتی بودن ویروس بود. […]

ویروس دو شخصیتی !

      آدم دو رو که فراوان دیده‌ایم، بیمار دوقطبی هم که زیاد داریم! سکه هم از قدیم دو طرف داشت، گل هم که هیچ پشت‌ورویی ندارد ! اینها که معلوم است اما آنچه نه دیده و نه شنیده بودیم و نه به فکر مبارک‌مان خطور می‌کرد. دو شخصیتی بودن ویروس بود. حال یا ایشان دو شخصیتی است یا دیگران آن را اینگونه می‌بینند و یا خدای‌ناخواسته عده‌ای دلشان می‌خواهد که اینچنین باشد، آن را نمی‌دانم !

       مهربان، در حال گذر و بی‌آزار که با برافراشتن پرچم سفید اعلام صلح و صفا کرده است و در حال باز کردن یک‌به‌یک اماکن و محل‌های نیم‌خطر، پُرخطر و اصل‌خطر می‌باشد و انقریب است که مدارس و دانشگاه‌ها و اجتماعات را هم بازگشایی فرماید و همه را به صرف سلامتی و دورهمی ‌پس از مدت‌ها بارعام دهد!

     اما این بی‌شخصیت (ویروس است دیگر) حالا برای ما دوشخصیتی شده است! همزمان که در حال سقوط از این طرف بام است، از آن‌طرف بام هم می‌افتد! با تهدید و تَشر اعلام ظهور و بروز دوباره کرده است و هشدار پشت هشدار است که می‌دهد و از موج دوم و فراگیری و بالارفتن آمار و… می‌گوید و از طرف دیگر همان یار مهربان است و صلح‌جو !

      یکی نیست جلو این نیم‌وجب ویروس را بگیرد، رسماً ملتی را سرکار گذاشته است، (جهانیان پیش‌کش) معلوم نیست باید به کدام سازش، حرکات موزون برویم، آن هم با زبان روزه! اگر آن دور باش کور باش و خطر در کمین است را قبول کنیم با آن باز شدن یکی پس از دیگری بسته‌ها چه کنیم، ما که فکر می‌کنیم این ویروس برای همه ما تله‌ای گذاشته مردافکن و نقشه‌ها از پس زدن با دست و پیش کشیدن با پا، دارد !

     می‌ترسیم چهار روز دیگر فرمایش فرمایند که سنت حسنه روبوسی را احیاء کنید و در مذمت ماسک و الکل و پروتکل و احتیاط، داد سخن برآورند و دورهمی‌ و میهمانی و جشن و پایکوبی را توصیه مؤکد کنند!

     شاید هم قرار بر این شود که یک روز هرآنچه در بالا گفتیم باشد و روز دیگر قرنطینه سفت‌وسخت و منع آمدوشد و بگیروببند! ویروس است دیگر شاید دلش خواست یک روز مهربان باشد، روزی دیگر دشمن جان! برای همین است که می‌گویند فی‌المثل فلان مکان دو ساعت بیشتر باز نباشد و یا فلان کسب‌وکار تا فلان ساعت سر کار و یا بهمان فضا آزادآزاد است به‌شرط آنکه صدایش را کسی در نیاورد! فهم هوشنگ‌خانی ما می‌گوید که این جناب ویروس تا ساعت خاصی غیرفعال است و بعد دست به کار می‌شود و اساساً یکی، دو ساعت اول در حال بررسی شرائط و دودو تا چهارتا کردن است، بعدش هم معلوم نیست شاید دست به‌کار شود، شاید هم نشود، ثبات شخصیت و رأی که ندارد !  اگر هم زیرپوستی و مخفیانه بساطی به پا کنیم، حواسش هست که ما به احترام ایشان صدایش را در نیاوردیم و او هم در شأن خود نمی‌بیند که غیرمحترمانه و مسری، اقدامی‌ کند!

     زیاده عرضی نیست، فقط خواستیم به این آقا کووید عرض کنیم که حواسمان هست چه بازی سر مردم درآوردی و این شُل کُن سفت‌کُن‌هایی که راه انداختی مانند سوهان است روی اعصاب مبارک هوشنگ‌خان و قاطبه مردم گرفتار دست تو یک الف‌بچه ویروس ! !  

                                                                        هوشنگ خان