خرید و فروش بیش از ۳۳۵ میلیون اوراق بهادار در بازار نقدی

خرید و فروش بیش از ۳۳۵ میلیون اوراق بهادار در بازار نقدی «تابان هور» صدرنشین معاملات فرابورس شد طی نخستین روز هفته در بازار فرابورس ایران معادل ۳۳۵ میلیون و ۱۳۰ هزار اوراق بهادار داد و ستد شد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، در معاملات ۱۲ تیر‌ماه بالغ بر ۳۳۵ […]

خرید و فروش بیش از ۳۳۵ میلیون اوراق بهادار در بازار نقدی

«تابان هور» صدرنشین معاملات فرابورس شد

طی نخستین روز هفته در بازار فرابورس ایران معادل ۳۳۵ میلیون و ۱۳۰ هزار اوراق بهادار داد و ستد شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، در معاملات ۱۲ تیر‌ماه بالغ بر ۳۳۵ میلیون و ۱۳۰ هزار ورقه بهادار در ۲۸ هزار و ۱۹۹ نوبت دادوستد شد و ارزش آن به ۷۸۲ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال رسید.

در همین حال شاخص کل فرابورس رقم ۷۷۷٫۷۳ واحد را نمایش داد؛ نماد فولاد هرمزگان و بانک گردشگری بیش‌ترین تأثیر مثبت را بر وضعیت شاخص گذاشتند.

بیش‌ترین حجم و ارزش معاملات در این روز متعلق به نماد کاغذ پارس با ۲۴ میلیون و ۶۵۰ هزار سهم بود که ارزش آن معادل ۵۴ میلیارد ریال شد.

در بازار اول، ۳۴ میلیون و ۴۹۰ هزار اوراق بهادار به ارزش ۶۲ میلیارد ریال داد و ستد شد که طی آن بالا‌‌‌‌ترین حجم معاملات به نام تابان هور ثبت شد.

همین طور، ۹۵ میلیون و ۷۳۰ هزار اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش ۲۱۸ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال دست‌بهدست شد و بیش‌ترین حجم معاملات این بازار مربوط به کاغذ پارس بود.

در این روز اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا۳» با معاملاتی به ارزش ۱۴۲ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال در صدر بالا‌‌‌‌ترین حجم و ارزش معاملات اوراق با درآمد ثابت قرار گرفت.

همچنین در نمادهای اسناد خزانه اسلامی در مجموع، ۲۲۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال مبادله انجام شد.

در میان ETFها، صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان، بیش‌ترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد و حجم معاملات این صندوق امروز به ۲ میلیون و ۲۳۰ هزار ورقه بهادار رسید. صندوق آرمان آتی کوثر و صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه آینده روشن به ترتیب در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

طبق این گزارش، نماد شرکت‌های زنجان‌گستران، زرین معدن آسیا و صنعت روی زنگان، بیش‌ترین افزایش قیمت و نماد شرکت‌های بیمه سامان، پخش البرز و سرمایه‌گذاری مسکن پردیس بالا‌‌‌‌ترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

همچنین‏ اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن در این روز در بازه ۸۸۰ تا ۸۹۷ هزار ریال معامله شد و بیش‌ترین افزایش قیمت مربوط به نماد آذرماه ۹۴ بود.

 

گفتنی است، در روز جاری شاهد بازگشایی نمادهای معاملاتی شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا پس از ارایه اطلاعات تکمیلی، شرکت فولاد هرمزگان جنوب پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان پس از به حد نصاب نرسیدن مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام بودیم.