فراهمآوری شرایط لازم برای ارائه خدمات بدون ارائه بیمهنامه رئیس کل بیمهمرکزی تأکید کرد که تمامی شرکتهای بیمهای از اول خردادماه زیر ساختهای لازم را برای دسترسی الکترونیکی بیمهگذاران بیمه شخص ثالث به اطلاعات مورد نیاز فراهم آورند. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از از روابطعمومی و امور بینالملل، غلامرضا سلیمانی امیری به شرکتهای بیمهای […]
فراهمآوری شرایط لازم برای ارائه خدمات بدون ارائه بیمهنامه
رئیس کل بیمهمرکزی تأکید کرد که تمامی شرکتهای بیمهای از اول خردادماه زیر ساختهای لازم را برای دسترسی الکترونیکی بیمهگذاران بیمه شخص ثالث به اطلاعات مورد نیاز فراهم آورند. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از از روابطعمومی و امور بینالملل، غلامرضا سلیمانی امیری به شرکتهای بیمهای ابلاغ کرد که به منظور تسهیل دسترسی بیمهگذاران بیمه شخص ثالث به اطلاعات بیمهنامههای خود و ارائه خدمات بیمهای به آنها بدون نیاز به ارائه نسخه فیزیکی بیمهنامه، از ابتدای خردادماه سالجاری اقدامات چهارگانه زیر را انجام دهند. براساس این گزارش رئیس شورایعالی بیمه در این ابلاغیه شرکتهای بیمهای راموظف کرده است تا زیرساختهای لازم برای دسترسی و اخذ الکترونیکی تمامیاطلاعات بیمهنامه شخص ثالث صادره را با حفظ امنیت اطلاعات شخصی اشخاص، برای بیمهگذاران خود فراهم کنند. وی همچنین به شرکتهای بیمهای تأکید کرده است که تمامیبیمهنامههای شخص ثالث خود را پس از دریافت کدیکتا از بیمهمرکزی ایران صادر کرده و لینک دریافت نسخه قابل چاپ بیمهنامه را از طریق ارسال پیامک، کد یکتا، آدرس الکترونیکی صفحه استعلام اصالت بیمهنامه از بیمهمرکزی ایران و نیز از آن شرکت را به بیمهگذاران خود اعلام کنند. سلیمانی در این ابلاغیه اعلام کرده است که شرکتهای بیمهای تمامیفرآیندهای صدور و پرداخت خسارت بیمهنامه شخص ثالث از جمله فروش و تمدید بیمهنامه، اعمال تخفیف عدم خسارت و رسیدگی و پرداخت خسارت را بدون نیاز به ارائه بیمهنامه فیزیکی انجام دهند. رئیس کل بیمهمرکزی شرکتهای بیمهای را موظف کرده است که این موارد را از طرق مقتضی به اطلاع بیمهگذاران و سایر ذینفعان برسانند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.