جایگاههای الپیجی توسعه نمییابند مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران با اشاره به اینکه برخلاف باور عموم سوخت سیانجی امنتر از الپیجی است، گفت: هماکنون پنج جایگاه سوخت الپیجی در کشور وجود دارد که برنامهای برای توسعه آنها نداریم. محمد رضایی در گفتوگو با مثلث انرژی، با بیان اینکه […]
جایگاههای الپیجی توسعه نمییابند
مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران با اشاره به اینکه برخلاف باور عموم سوخت سیانجی امنتر از الپیجی است، گفت: هماکنون پنج جایگاه سوخت الپیجی در کشور وجود دارد که برنامهای برای توسعه آنها نداریم.
محمد رضایی در گفتوگو با مثلث انرژی، با بیان اینکه برای ورود یک فرآورده به سبد سوخت باید ظرفیتهای کشور را در نظر گرفت، گفت: بزرگترین ظرفیت کشور ما در عرصه گاز است که روند تولید و بهرهبرداری آن نیز در سطح مطلوبی قرار دارد، بنابراین قرار دادن یک سوخت گازی امن در سبد سوخت ضروری است.
رضایی تصریح کرد: سیانجی سوختی است که از امنیت بالایی برخوردار است انفجاری در آن رخ نمیدهد و بدون ایجاد خطر برای خودرو آن را سالم نگه میدارد.
رضایی در پاسخ به این سؤال که اقبال خودروسواران نسبت به الپیجی بیشتر است، گفت: اکتان الپیجی بالاست و شتاب بیشتری دارد، به همین دلیل مردم نسبت به سیانجی از آن استقبال بیشتری میکنند.
وی در قیاس این دو سوخت با یکدیگر افزود: این درحالی است که الپیجی سوخت خطرناکی است؛ این سوخت برعکس سیانجی سنگینتر از هواست، با وقوع حادثه روی زمین مینشیند و اطراف خودرو را میگیرد و با یک جرقه منفجر میشود.
رضایی در پایان با استناد به سخن وزیر نفت که سیانجی را سوخت ملی کشور نامیده است و با تأکید بر اینکه توسعه سیانجی در اولویت برنامههای وزارت نفت قرار دارد، اظهار کرد: هماکنون بخشی از الپیجی کشور به مصرف خانوارها میرسد، بخشی از آن به عنوان خوراک پتروشیمی مصرف شود و مابقی آن نیز بهتر است صادر شود، نه
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.