آغاز واردات خودرو‌های حمل‌ونقل باری با عمر ۳ سال

وزیر راه‌وشهرسازی خبر داد آغاز واردات خودرو‌های حمل‌ونقل باری با عمر ۳ سال مهدی قره‌داغلی – وزیر راه‌وشهرسازی از اجرایی شدن واردات خودروهای ناوگان حمل‌ونقل باری با عمر سه سال خبر داد و گفت: افزایش ایمنی، کاهش مصرف سوخت، کاهش آلایندگی و افزایش حفظ محیط‌زیست، از جمله مهم‌ترین اهداف این طرح می‌باشد. محمد اسلامی؛ ‌وزیر […]

وزیر راه‌وشهرسازی خبر داد

آغاز واردات خودرو‌های حمل‌ونقل باری با عمر ۳ سال

مهدی قره‌داغلی – وزیر راه‌وشهرسازی از اجرایی شدن واردات خودروهای ناوگان حمل‌ونقل باری با عمر سه سال خبر داد و گفت: افزایش ایمنی، کاهش مصرف سوخت، کاهش آلایندگی و افزایش حفظ محیط‌زیست، از جمله مهم‌ترین اهداف این طرح می‌باشد.

محمد اسلامی؛ ‌وزیر راه‌وشهرسازی در مراسم نوسازی ناوگان فرسوده باری افزود: نوسازی ناوگان باری یکی از اقدامات ضروری برای اقتصاد کشور است و امیدوارم با اجرای این برنامه شاهد کنترل پیری ناوگان و کاهش میانگین عمر ناوگان حمل‌ونقل باری باشیم.

وزیر راه‌وشهرسازی تصریح کرد: طرح نوسازی ناوگان عمومی ‌پاسخ به سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی‌ که توسعه متوازن زیرساخت‌ها همزمان با توسعه ناوگان بسیار حائزاهمیت است و براساس بند۳ ماده۳۰ قانون احکام دائمی ‌کشور بوده که با مشارکت وزارت صنعت،‌معدن‌وتجارت به منظور حمایت از پیرترین ناوگان حمل بار اجراء می‌شود.

اسلامی ‌اظهار کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند وارد سامانه مربوطه شوند و نسبت به ثبت‌نام برای نوسازی ناوگان خود اقدام کنند.

وی افزود: در طرح نوسازی ناوگان حمل‌ونقل به ۸۶۳ راننده که خودروی آنها بالای ۵۰ سال سن داشته و بیشترین پیمایش را داشتند در شب عیدفطر پیامک ارسال کردیم تا خودرو‌های آن‌ها نوسازی شود به این منظور با شرکت ایرانخودرو دیزل قرارداد بسته‌ایم.

وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه در طرح نوسازی خودروهای ناوگان حمل‌ونقل قرار است خودروهایی با عمر سه سال وارد کشور شوند که دارای نیروی محرکه بنز هستند، گفت: در این طرح از چهار گروه دعوت کرده‌ایم تا در این طرح نوسازی به ما ملحق شوند.

اسلامی ‌بیان کرد:گروه اول شرکت‌های کامیونسازی هستند که هر شرکت مجوز واردات هزار دستگاه خودروی با سه سال عمر را دارند، گروه دوم شرکت‌های بزرگ حمل‌ونقل هستند که برای ادامه فعالیت باید ظرفیت ناوگان خود را تکمیل کنند در غیر این صورت مجوز آن‌ها تمدید نمی‌شود، گروه سوم هم شرکت‌های بزرگ مقیاس هستند که باید حداقل ۱۰۰ دستگاه خودرو در ناوگان حمل‌ونقل آن‌ها فعال باشد و گروه چهارم نیز افراد حقیقی و حقوقی هستند که هر فرد می‌تواند ۱۰ دستگاه خودرو وارد کند.

وزیر راه‌وشهرسازی افزود: برای واردات خودرویی با سه سال عمر باید خدمات پس از فروش خودرو‌ها تضمین شود و همچنین باید منشا ارز مورد استفاده برای واردات به تایید بانک مرکزی برسد.

اسلامی‌گفت: متأسفانه در بحث نوسازی ناوگان حمل‌ونقل از سال ۷۸ فقط ۲۷ هزار دستگاه خودروی جدید وارد ناوگان شده است که با توجه به ۳۴۶ هزار دستگاه خودروی فعال در این بخش این اعداد بسیار ناچیز است.

وی تأکید کرد: نوسازی ناوگان حمل‌ونقل باعث کاهش آلودگی هوا و ایمنی جاده‌ها و کاهش مصرف سوخت می‌شود.