مدیرعامل مپنا درخواست کرد چارهاندیشی برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی مدیرعامل گروه صنعتی مپنا گفت: درخواست ما این است تا برخی از شرکتهای داخلی که تاکنون امکان استفاده از منابع صندوق توسعه ملی را نداشتند، بتواند از این تسهیلات برای پیشبرد طرحها و پروژههای خود استفاده کنند. به گزارش مناقصهمزایده، عباس علیآبادی تصریح […]
مدیرعامل مپنا درخواست کرد
چارهاندیشی برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی
مدیرعامل گروه صنعتی مپنا گفت: درخواست ما این است تا برخی از شرکتهای داخلی که تاکنون امکان استفاده از منابع صندوق توسعه ملی را نداشتند، بتواند از این تسهیلات برای پیشبرد طرحها و پروژههای خود استفاده کنند.
به گزارش مناقصهمزایده، عباس علیآبادی تصریح کرد: براساس قانون برخی شرکتهای داخلی که بخشی از سهام آنها دولتی است، نمیتوانند از منابع این صندوق استفاده کنند.
وی ادامه داد: همین موضوع سبب شده این شرکتها برای تأمین منابع مالی طرحهای بزرگ خود که برای کشور هم منفعت دارد با چالش مواجه شوند.
علیآبادی خاطرنشان کرد: بر این اساس تقاضای ما این است مقامهای مسؤول در این باره چارهاندیشی کنند.
وی ادامه داد: اگرچه شرکت مپنا نیز در این زمینه با چالش مواجه شده اما این امر موجب توقف فعالیتها نشده است.
مدیر عامل گروه صنعتی مپنا گفت: شرکت مپنا با هدف توسعه فعالیتها اقدام به استفاده از سرمایههای کوچک مردم کرده و طرحهای بزرگی را راهاندازی کرده است.
وی راهاندازی واحد بخار نیروگاه سیکل عسلویه، پرند و فرودسی مشهد را از جمله این طرحها دانست وگفت: مپنا خود را وابسته به یک منبع برای اجرای طرحها نکرده و ثابت کرده بدون استفاده از منابع صندوق توسعه ملی هم میتواند پروژههای خود را به نتیجه برساند.
علیآبادی افزود: مپنا به دنبال طرحهایی است که هم منفعت عمومیداشته باشد و هم منافع شرکت را تأمین کند.
وی از آمادگی این شرکت برای تبدیل نیروگاه سیکل ساده به سیکل ترکیبی خبر داد و خاطرنشان ساخت: طرحهای نفت و گاز این شرکت با استفاده از سرمایههای مردمی اجراء میشود.
علیآبادی از در دست اقدام بودن طرحهایی در بخش حملونقل و بخش ریلی و هوایی خبرداد و گفت: برقی کردن حملونقل عمومی وکمک به برقیسازی خودروها را از برنامههای این شرکت است.
مدیر عامل مپنا گفت: باید به سرعت به سمت برقی کردن خودروها حرکت شود زیرا هم به نفع محیطزیست و هم به نفع کاهش مصرف سوخت است.
علیآبادی از راهاندازی نخستین ایستگاه شارژ خودرو برقی در شهر مشهد و در آینده نزدیک خبر داد.
وی گفت: شرکت مپنا آمادگی دارد تجهیزات مورد نیاز برقی کردن خودروها را که بومی نیز هستند را در اختیار خودروسازان داخلی قرار دهد تا آنها هرچه زودتر نسبت به برقی کردن اقدام کنند.
مدیرعامل گروه مپنا گفت: برقی کردن خودروها نیاز به زیرساختهایی دارد که زیرساخت شبکه برق آن فراهم است و ایستگاههای شارژ باید احداث شود که مپنا آمادگی این کار را دارد.
وی ادامه داد: استفاده از برق به جای سوخت فسیلی در خوردوها به سلامت محیطزیست و انسان کمک میکند.
وی در ادامه، از در حال اجرا بودن طرحهای این گروه در عراق خبر داد و گفت: دولت عراق تاکنون همکاری خوبی کرده است.
علیآبادی واردات تجهیزات نیروگاهی که امکان ساخت در داخل را دارند به ضرر تولیدکنندگان داخلی دانست و افزود: هنوز مجوز چند هزار مگاواتی برای واردات این نوع تجهیزات صادر میشود.
وی گفت: تجهیزات مذکور با تعرفه صفر وارد میشوند و امکان رقابت داخلی را از بین میبرند.
وی در باره تولید برق برای تابستان هم گفت: نیروگاه به اندازه کافی در کشور ساخته شده و اکنون ۸۳ هزار مگاوات نیروگاه داریم و ۱۲ هزار مگاوات هم مپنا در دست احداث دارد.
علیآبادی ادامه داد: سرمایهگذاری اینچنینی برای فقط پشت سرگذاشتن پیک بار صحیح نیست بلکه این میزان برق اگر در صنایع و یا برای صادرات استفاده شود برای کشور مناسب است.
وی گفت: نبود برنامه جامع صادرات و یا استراتژی توسعه صنعتی تولید بیش از حد برق را غیراقتصادی خواهد کرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.