جداً، جدی بگیریم ؟!!

جداً، جدی بگیریم ؟!!             کاش در این عرصات کرونایی، یک نفر به ما می‌گفت که اساساً کی‌به‌کیه؟! یعنی اینکه کرونا جدی است، اوضاع بحرانی است؟ کرونا رفته یا رفتنی است؟ شیب نزولی واقعاً در حال نزول است؟ یا آن آمار صعودی در حال صعود؟       از یک‌طرف می‌گویند اوضاع قمردرعقرب است و انقریب است […]

جداً، جدی بگیریم ؟!!

            کاش در این عرصات کرونایی، یک نفر به ما می‌گفت که اساساً کی‌به‌کیه؟! یعنی اینکه کرونا جدی است، اوضاع بحرانی است؟ کرونا رفته یا رفتنی است؟ شیب نزولی واقعاً در حال نزول است؟ یا آن آمار صعودی در حال صعود؟

      از یک‌طرف می‌گویند اوضاع قمردرعقرب است و انقریب است که گل طلایی بخوریم، از یک طرف، هر روز خبر از آزادسازی کسب‌وکاری جدید و یا مکان و محل بسته‌ای‌، به گوش می‌رسد. یک روز آمار صعودی است یک روز نزولی‌، راه شمال و جنوب هم که بازباز است‌، هشدار هم‌، پشت هشدار است!

     شما چیزی می‌دانید که ما نمی‌دانیم و یا عده‌ای یک چیزهایی می‌دانند که شما نمی‌دانید و یا اینکه کلاً کسی چیزی نمی‌داند و همه در حال طی طریق در مه و ابر و دود و غبار هستیم؟

     یک روز گرما و گرمی‌ و رطوبت و ماسک‌، دشمن کروناست‌، روزی دیگر دوست و یار غار!  مقامی‌می‌گوید تا دنیا دنیاست این کوویدخان همراه و همقدم شماست‌، آن یکی می‌گوید با همین دست‌فرمان پیش برویم چند ماه دیگر شیرتو‌شیری می‌شود که نپرس! فردایش خبر می‌آید که فلان شغل و فلان محل و بهمان برنامه و دورهمی‌چراغ سبز گرفتند و روز از نو و روزی از نو !

      یک متر‌، یک‌ونیم‌متر‌، دو متر! بالاخره این فاصله‌گذاری هوشمند باید چقدر باشد‌، هرچه باید باشد‌، پس این چه برنامه‌ای است که اتوبوس واحد باید کیپ مسافر شود تا راه بیفتد و طرح ترافیک را برمی‌گردانید که ملت مترو و تاکسی و واحد را در آغوش کشند.

      برادرجان‌، اخوی‌، بزرگوار! این ملوک الطوایفی و با دست پس زدن و پا پیش کشیدن و شل‌کن سفت‌کن‌ها دیگر چه صیغه‌ای است‌، خودتان را یک لحظه جای خلق‌ا… بگذارید‌، ببینید شما جای ایشان بودید چه می‌کردید؟ همچنان در خانه می‌ماندید و پروتکل رعایت می‌کردید و یا بی‌خیال می‌شدید و زندگی خود را می‌کردید؟

مسؤولی می‌گوید، این کرونا آن کرونای سابق نیست و دیگر پشمی ‌به کلاهش نیست! آن مدیر می‌گوید، از شما چه پنهان خیلی هم ناقلاتر از قبل شده و وقتی می‌زند به ریشه می‌زند!

      سازمان بهداشت جهانی و سی‌دی‌سی و ان‌آی‌اچ و ایتالیا و ینگه دنیا و چین و ماچین هم ندارد‌، هرکسی ساز خودش را می‌زند و برای نظر و حرف‌های دیگران‌، تک مضراب می‌آید!

     از من هوشنگ‌خان می‌پرسیدید‌، کافی است همگی به اتفاق بیانیه‌ای صادر کرده و ضمن اعلام عدم دسترسی به اطلاعات درست و درمان از این کرونا‌، ایشان را به مخفی کاری‌، عدم افشای اطلاعات‌، دورزدن‌، زیر و روکشی و بازی درآوردن‌، متهم کرده و اشد مجازات را برای کووید۱۹ خواستار شده و از این ویروس منحوس برائت بجویید و یا برعکس‌، از در مصالحه وارد شوید و با زبان لین و به روش گفتار درمانی ! ایشان را پای میز مذاکره نشانده و چشم در چشم و رخ در رخ از ایشان بپرسید حرف حسابش چیست و اساساً به چه صراطی‌، مستقیم است!  

                                                            هوشنگ‌خان