رشد ۱۸‌ درصدی تولید تایر در ۲ ماه نخست امسال

رشد ۱۸‌ درصدی تولید تایر در ۲ ماه نخست امسال بررسی آمار عملکرد تایرسازان حاکی از تولید ۴۲ هزار و ۴۵۳ تن انواع تایر و تیوب در دو ماه نخست امسال و رشد ۱۸‌ درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه پارسال است. به گزارش ایرنا، برپایه آمارهای دریافتی از انجمن صنفی تایر ایران، میزان […]

رشد ۱۸‌ درصدی تولید تایر در ۲ ماه نخست امسال

بررسی آمار عملکرد تایرسازان حاکی از تولید ۴۲ هزار و ۴۵۳ تن انواع تایر و تیوب در دو ماه نخست امسال و رشد ۱۸‌ درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

به گزارش ایرنا، برپایه آمارهای دریافتی از انجمن صنفی تایر ایران، میزان تولید یاد شده معادل شش‌میلیون و ۳۶۳ هزار و ۲۵ حلقه تایر است که از نظر تعداد حلقه تایرهای تولیدی نیز در هم‌سنجی با پارسال رشد ۲۱‌ درصدی نشان می‌دهد.

در این مدت ۲۲ هزار و ۸۰۹ تن تایر سواری شامل ۸۶ تن تایر بایاس و ۲۲ هزار و ۷۲۳ تن تایر رادیال تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۰‌درصدی داشته است.

تولید تایر وانتی در این مدت با رشد ۱۵‌درصدی همراه بود و به سه‌ هزار و ۶۱۹ تن (سه هزار و ۸۹ تن بایاس و ۵۲۹ تن رادیال) رسید.

در مدت یاد شده، تولید تایر اتوبوسی افت ۹‌ درصدی را تجربه کرد و به هشت هزار و ۱۸۰ تن رسید. این آمار مشتمل بر چهار هزار و ۲۷۶ تن تایر بایاس و سه هزار و ۹۰۴ تن تایر رادیال بود.

در فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال همچنین تولید تایرهای کشاورزی سبک، سنگین و تایرهای راه‌سازی-‌صنعتی نز با رشد همراه بود، به طوری که تولید تایر کشاورزی سبک با افزایش ۱۱۶‌ درصدی به ۶۷۲ تن، تایر کشاورزی سنگین با افزایش ۳۸‌ درصدی به دو هزار و ۹۵۹ تن و تایر راه‌سازی-‌صنعتی با رشد ۲۷‌ درصدی به یک‌هزار و ۲۴ تن رسید.

در دو ماهه امسال ۱۷۲ تن تایر دوچرخه (رشد ۱۳‌درصدی)، ‌یک‌هزار و ۳۵۶ تن تایر موتورسیکلت (افت هشت‌درصدی)، ۳۷۷ تن تایر اسکوتری (رشد ۴۰‌درصدی) و یک‌هزار و ۲۸۵ تن انواع تیوب تولید شد.

بررسی آمارهای تایر سازان کشور حاکی از تولید ۱۵ هزار و ۹۴۳ تن انواع تایر و تیوب در فروردین‌ماه امسال بود. آمار وزنی تولید تایر در فروردین‌ماه سال‌جاری، معادل تولید یکمیلیون و ۸۳۷ هزار و ۱۹۱ حلقه تایر بود.