اعمال ۱۰ درصد قیمت خودرو در کف بازار هنوز نهایی نشده است!

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان اعمال ۱۰ درصد قیمت خودرو در کف بازار هنوز نهایی نشده است! رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: هنوز موضوع اعمال ۱۰درصد قیمت خودرو در کف بازار نهایی نشده است تا ابلاغ شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، عباس تابش افزود: درخصوص بحث اعمال ۱۰درصد قیمت خودرو در کف بازار به […]

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان

اعمال ۱۰ درصد قیمت خودرو در کف بازار هنوز نهایی نشده است!

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: هنوز موضوع اعمال ۱۰درصد قیمت خودرو در کف بازار نهایی نشده است تا ابلاغ شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده، عباس تابش افزود: درخصوص بحث اعمال ۱۰درصد قیمت خودرو در کف بازار به عنوان متغیر برای کنترل قیمت بازار از درب کارخانه، پس از نهایی شدن تصمیم به ستاد تنظیم بازار ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه شورای رقابت، متولی آنالیز و قیمت نهایی خودرو است، متذکر شد: به دنبال احقاق حقوق هر یک از بخش‌های تولید و مصرف هستیم.

رئیس سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در پاسخ به این پرسش که چه ضمانت اجرایی برای اینکه خودروسازان به تعهداتشان عمل کنند، وجود دارد؟ گفت: اینکه سازمان حمایت برای تمام قراردادهای خودرویی تضمین دهد خودروسازان به موقع به وعده‌هایشان عمل کنند امری ناممکن است.

تابش اظهار کرد: معیار رسیدگی ما قراردادها هستند، یعنی اگر خودروسازی اعلام کرده باشد که یک خودرویی را در تاریخی مشخص تحویل خواهد داد و به وعده‌اش عمل نکند، براساس قانون، مشمول برخورد خواهند شد.

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در ادامه تصریح کرد: تا زمان اعلام قطعی قیمت جدید انواع تایر و ارائه مدارک و مستندات از سوی شرکت‌های تایرساز، به صورت علی‌الحساب ۳۰درصد افزایش قیمت برای تایرسازان در نظر گرفته شده است.

تابش با اشاره به این موضوع که تایر جزء اقلامی ‌است که باید قیمت آن در سامانه ۱۲۴ وزارت صمت درج شودادامه داد در آخرین جلسه مشترک با انجمن تایرسازان مقرر شد شرکت‌های تایرساز در مدت ۴۸ ساعت صورت‌های مالی‌شان را برای بررسی افزایش قیمت ارائه کنند.

تابش خاطرنشان‌کرد:‌ حتی برای سهولت کار و افت نکردن جریان تولید، از تایرسازان خواسته شد تا صورت‌های مالی مربوط به سال ۹۰ خود را ارائه کنند تا سازمان حمایت با به‌روز کردن متغیرها سریع‌تر بتواند به درخواست افزایش قیمت آنها ترتیب اثر دهد، اما تا امروز هیچ سندی تحویل سازمان حمایت نشده است.

وی ادامه‌داد: با هدف ضرر و زیان ندادن تایرسازان و کاهش نیافتن تولیدشان، سازمان حمایت افزایش علی‌الحساب ۳۰‌درصدی قیمت تایر را برای این شرکت‌ها پیشنهاد کرده که در جلسه فردا (دوشنبه) ستاد تنظیم بازار مطرح خواهد شد.

 رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تأکید کرد:‌ بدیهی است اعلام قیمت قطعی و نهایی انواع تایر منوط به ارائه صورت‌های مالی حسابرسی شده شرکت‌ها خواهد بود و صرف ارائه بررسی قیمت‌ها نمی‌تواند مبنایی برای قیمت‌گذاری‌های جدید باشد.