افزایش صادرات محصولات دانشبنیان به یکمیلیارد دلار در سال «جهشتولید» معاون معاونت علمیو فناوری ریاستجمهوری، گفت: مرکز تعاملات بینالمللی این معاونت قصد دارد در سال «جهشتولید» سقف صادرات محصولات دانشبنیان ایرانی را که حدود ۵۰۰ میلیون دلار برآورد میشود به یکمیلیارد دلار افزایش دهد. اسماعیل قادریفر؛ معاون معاونت علمی و رئیس مرکز فناوریهای راهبردی معاونت […]
افزایش صادرات محصولات دانشبنیان به یکمیلیارد دلار در سال «جهشتولید»
معاون معاونت علمیو فناوری ریاستجمهوری، گفت: مرکز تعاملات بینالمللی این معاونت قصد دارد در سال «جهشتولید» سقف صادرات محصولات دانشبنیان ایرانی را که حدود ۵۰۰ میلیون دلار برآورد میشود به یکمیلیارد دلار افزایش دهد.
اسماعیل قادریفر؛ معاون معاونت علمی و رئیس مرکز فناوریهای راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری در گفتوگو با فارس، درباره توسعه بازارهای خارجی، گفت: مرکز تعاملات بینالمللی معاونت علمیو فناوری در سال «جهشتولید» برنامهریزی کرده است تا سقف صادرات محصولات دانشبنیان ایرانی را که حدود ۵۰۰ میلیون دلار برآورد میشود را به یکمیلیارد دلار افزایش دهد.
* ظرفیتهای بالقوه شرکتهای دانشبنیان در صادرات تجهیزات و مواد آزمایشگاهی
وی افزود: توسعه بازارهای خارجی شرکتهای دانشبنیان براساس زیرساختهای حمایتی از جمله فعالیت دفاتر انتقال فناوری ایران در کشورهای هدف، پایگاههای صادرات و تبادل فناوری، بحث ارتقای استاندارد و اخذ استانداردهای بینالمللی مانند CE که در خارج از مرزهای ایران مورد توجه قرار میگیرد هدفگذاری شده است که توسط معاونت علمی و فناوری انجام شده و با توجه به شوروشوقی که شرکتهای دانشبنیان دارند فکر میکنم امسال به این هدف نائل شویم.
رئیس مرکز فناوریهای راهبردی معاونت علمیو فناوری ریاستجمهوری به عمدهترین محصولاتی که شرکتهای دانشبنیان صادر میکنند اشاره کرد و گفت: این شرکتها ظرفیتهای بالقوهای در صادرات تجهیزات و مواد آزمایشگاهی تحقیقاتی ایران ساخت و صادرات محصولات فناورانه در کشور دارند که از جمله آنها میتوان به محصولات زیست فناورانه، داروهای نانو، بیوتکنولوژی و نانو فناوری اشاره کرد.
* صادرات مازاد تولید محصولات دانشبنیانی در مواجهه با کرونا
وی گفت: در تولید انواع ماسک و خط تولید انواع محصولات ضدعفونیکننده در مواجهه با بیماری کرونا مازاد تولید داریم؛ البته در این بین اتفاقات خوبی در حوزه صادرات ونتیلاتور و کیتهای تشخیصی کرونا رخ داده است که از ظرفیتهای بالقوه شرکتهای دانشبنیان است و نکته مهم دیگر فعالیتی است که استارتآپها میتوانند در بازارهای منطقهای داشته باشند.
رئیس مرکز فناوریهای راهبردی معاونت علمیو فناوری ریاستجمهوری با طرح این مثال که چگونه یک تاکسی اینترنتی مشهور به اسم اوبر از آمریکا میتواند در حاشیه خلیجفارس فعالیت کند و به صورت B2B از ظرفیت تاکسی اینترنتی به اسم کریم در امارات استفاده کند؟ ما نیز به تناسب توانمندیها و تجربه بسیار موفقی که در حوزه استارتآپی داریم میتوانیم پوششدهی وسیعی را در کشورهای منطقه داشته باشیم.استارتآپهای ما هم فعال هستند و حضور خدمات فنیو مهندسی و مشاورهای شرکتهای دانشبنیان است که در کشورهای منطقهای مثل عراق، سوریه، ترکیه، آسیایمرکزی و قفقاز امکان صادرات دارند. ضمن اینکه ما معمولاً از بازار بسیار بزرگ مهمی مثل منطقه آفریقا یا کشورهای آفریقایی و آمریکایجنوبی غافل بودهایم که بسترهای خوبی برای صادرات و فناوری به این کشورها وجود دارد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.