تولید محصولات بنزینی ایران‌خودرو با استاندارد یورو۵

تولید محصولات بنزینی ایران‌خودرو با استاندارد یورو۵ معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو با اشاره به سرمایه‌گذاری ۱۰میلیون دلاری ایران‌خودرو در ارتقای استاندارد آلایندگی یورو۴ به ۵، از شماره‌گذاری تمامی‌محصولات ایران‌خودرو از ابتدای سال با استاندارد یورو ۵ خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده، کیانوش‌ پورمجیب ادامه داد: براساس ابلاغیه سازمان محیط‌زیست شرکت‌های خودروساز باید […]

تولید محصولات بنزینی ایران‌خودرو با استاندارد یورو۵

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو با اشاره به سرمایه‌گذاری ۱۰میلیون دلاری ایران‌خودرو در ارتقای استاندارد آلایندگی یورو۴ به ۵، از شماره‌گذاری تمامی‌محصولات ایران‌خودرو از ابتدای سال با استاندارد یورو ۵ خبر داد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، کیانوشپورمجیب ادامه داد: براساس ابلاغیه سازمان محیط‌زیست شرکت‌های خودروساز باید از ابتدای سال ۹۹ محصولات خودرا با استاندارد آلایندگی یورو۵ تولید کنند.

وی توضیح داد: از آنجا که ایران‌خودرو ۳۲ مدل و کلاس محصول تولید می‌کند، برای رسیدن به استانداردهای یورو۵ نیازمند تعاریف پروژه‌های متعددی بوده است.

وی با اشاره به اینکه ایران‌خودرو از سال ۹۷ پروژه‌های ارتقای آلایندگی محصولات خود را از یورو۴ به یورو۵ آغاز کرده، گفت: تولید انبوه ۲۰۶‌هاچ بک با استاندارد یورو۵ از آذرماه سال گذشته آغاز شده است.

پورمجیب از دریافت مجوز شماره‌گذاری از محیط‌زیست هم خبر داد و گفت: برای تمامی ‌محصولات بنزینسوز ایران‌خودرو از ابتدای سال ۹۹ مجوز شماره‌گذاری با استاندارد آلایندگی محیط‌زیست اخذ شده است.

پورمجیب از درخواست مهلت یک‌ساله برای ارتقای استاندارد آلایندگی محصولات دوگانه‌سوز خبر داد و گفت: تنها مشکلی که ایران‌خودرو در حوزه شماره‌گذاری خودرو و استاندارد آلایندگی یورو۵ با آن روبه‌رو است، خودروهای گازسوز سواری و وانت دوگانه‌سوز است که در این زمینه نیز برنامه‌های بهبود متناسب برای ارتقای‌ استانداردها صورت گرفته است.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو گفت: هر پروژه ارتقاء از یورو۴ به یورو۵ هزینه بسیار زیادی دارد. هزینه کالیبراسیون هر خودرو دستکم ۳۰۰ هزار دلار است که ایران‌خودرو و زنجیره تأمین آن تاکنون ۱۰میلیون دلار در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.