جزییات اجرای طرح «مزرعه تابستانی من» برای دانشآموزان مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش جزییات اجرای طرح «مزرعه تابستانی من» را به منظور غنیسازی اوقات فراغت دانشآموزان در تابستان و توسعه مهارت و کارآفرینی تشریح کرد. علی رمضانی در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه غنیسازی اوقات فراغت دانشآموزان در تابستان از اهداف […]
جزییات اجرای طرح «مزرعه تابستانی من» برای دانشآموزان
مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش جزییات اجرای طرح «مزرعه تابستانی من» را به منظور غنیسازی اوقات فراغت دانشآموزان در تابستان و توسعه مهارت و کارآفرینی تشریح کرد. علی رمضانی در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه غنیسازی اوقات فراغت دانشآموزان در تابستان از اهداف آموزش و پرورش و دستگاههای متولی امور جوانان و نوجوانان است، اظهار کرد: با توجه به حرفه خانوادگی، انتقال تجربیات و فرهنگ اشتغال به نسل آینده، کسب مهارت و کارآفرینی از دیگر اهدافی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. وی افزود: طرح «مزرعه تابستانی من»، با نگاه به اهداف یادشده، دانشآموزان متوسطه اول و دوم را تحت پوشش قرار میدهد؛ به ویژه دانشآموزان روستایی، عشایری و دانشآموزانی که یا شغل والدینشان کشاورزی است یا امکان بهرهگیری از زمین کشاورزی را دارند. مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در این طرح دانشآموزان علاقهمند میتوانند در ابتدای تابستان قطعه زمینی را حداقل به مساحت ۱۰۰ مترمربع در اختیار بگیرند گفت: آنها میتوانند نسبت به کاشت برخی از اقلام کشاورزی متناسب با شرایط بومی و محلی اقدام کرده و با بهرهگیری از مشاوره و راهنمایی والدین، مهندسین کشاورزی، مدرسین فنی و حرفهای، اطلاعات اینترنتی و سایر صاحبنظران زمین مورد نظر را به زیر کشت محصول مورد علاقه ببرند. رمضانی به برخی ویژگیهای مزرعه تابستانی اشاره کرد و گفت: مزرعه ترجیحاً با استفاده از سازههای سبک بومیمثل فنس، شاخههای درختان یا شیارهای خاکی، حصارکشی محدود میشود. مزرعه به نام خود دانشآموز یا هر اسمی که تمایل دارند، نامگذاری میشود. همچنین چند دانشآموز با هم میتوانند دارای یک مزرعه باشند. وی ادامه داد: دانشآموزان باید قبل از هرگونه اقدام مشاوره لازم را از صاحبنظران دریافت کنند. خود دانشآموزان باید از مرحله آمادهسازی زمین تا کاشت، نگهداشت و برداشت کار را انجام دهند. مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش به برخی شاخصهای ارزشیایی مزارع نیز اشاره و اظهار کرد: متراژ زمین مورد نظر، تعداد دانشآموز مشارکتکننده، بهرهگیری از دانش، اطلاعات و مشاوره، استفاده از امکانات و تجهیرات با صرفهجویی بیشتر آب، خاک و کود، خلاقیت و ابتکار از این جمله این شاخصهاست.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.