معاون فنی و بهرهبرداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران نیمی از ناوگان تاکسیرانی پایتخت فرسوده است معاون فنی و بهرهبرداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران اعلام کرد: امسال نیمی از ناوگان تاکسیرانی پایتخت فرسوده میشود. به گزارش مناقصهمزایده، سیدعلی محتشمیپور درباره تعداد تاکسیهای فرسوده شهر تهران، بیان کرد: آمار تاکسی فرسوده تا پایان امسال، به ۴۰ هزار […]
معاون فنی و بهرهبرداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران
نیمی از ناوگان تاکسیرانی پایتخت فرسوده است
معاون فنی و بهرهبرداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران اعلام کرد: امسال نیمی از ناوگان تاکسیرانی پایتخت فرسوده میشود. به گزارش مناقصهمزایده، سیدعلی محتشمیپور درباره تعداد تاکسیهای فرسوده شهر تهران، بیان کرد: آمار تاکسی فرسوده تا پایان امسال، به ۴۰ هزار دستگاه خواهد رسید؛ این بدین معناست که نیمیاز ناوگان ۸۰ هزار خودرویی تاکسیرانی پایتخت به سن فرسودگی رسیدهاند.
وی ضمن اشاره به وابستگی مستقیم میزان نوسازی ناوگان تاکسیرانی با تولید و تحویل تاکسی از سوی خودروسازان، درباره آمار نوسازی تاکسیها در سال ۱۳۹۹، گفت: با توجه به وضعیت کانالهای تأمین خودرو تاکسی اعم از واردات و همچنین برآورد ظرفیت تولید خودروسازان و سهمیه تخصیص یافته از این ظرفیت به کلانشهر تهران، هدفگذاری اولیه جهت نوسازی تاکسیهای فرسوده به میزان۱۵ هزار دستگاه در سال ۱۳۹۹ بوده است.
محتشمیپور افزود: باید در نظر داشت با گذشت سه ماه از سال، خودروسازان موفق به دریافت تأییدیههای لازم جهت تولید و تحویل تاکسیها نشدهاند و در عمل نوسازی از ابتدای سال انجام نشده است.
به گفته وی؛ باتوجه به شروع ماه چهارم سال و استمرار این وضعیت، قابل انتظار است که هدفگذاری صورت گرفته، تابع شرایط تولید و تحویل تاکسی در کشور به نسبت زمان از دست رفته محقق نشود.
محتشمیپور ضمن اشاره به دو راهبرد اصلی نوسازی ناوگان تاکسیرانی، گفت: نخستین راهبرد نوسازی تاکسیهای فرسوده در شهر تهران، ادامه طرح تخصیص تسهیلات قرضالحسنه ۵۰ میلیون تومانی به تاکسیداران تاکسیهای فرسوده در سال ۱۳۹۸ است که منابع مالی قابلتوجهی از سوی شهرداری نیاز دارد.
معاون فنی و بهرهبرداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران درباره راهبرد دوم، توضیح داد: امسال، سازمان تاکسیرانی بر راهبرد دوم مبتنی بر عملیاتیسازی و بهرهبرداری از ظرفیت قانونی ماده۱۲ (قانون رفع موانع تولید) متمرکز شده و در قالب ماده۱۲ برای خودروهای سوخت پاک (پایه گازسوز، هیبریدی و برقی) تسهیلات بلاعوضی در ازای پیمایش تاکسی در نظر گرفته شده است.
به گفته وی؛ با عنایت به افزایش قیمت خودرو و نیز کاهش متوسط درآمد تاکسیرانان و افت شدید توانمندی مالی آنها جهت مشارکت در نوسازی تاکسی فرسوده، ماده۱۲ راهکار اصلی نوسازی خواهد بود و به همین علت سعی و تلاش سازمان تاکسیرانی و معاونت حملونقل و ترافیک بر پیادهسازی این راهبرد است.
برابر تصمیم شورای اقتصاد در جلسه مورخه۲۱/۱۲/۱۳۹۸ طرح جایگزینی ۱۲۹ هزار تاکسی فرسوده با تاکسی پایه گازسوز، هیبریدی و برقی با پیمایش بالا با استفاده از یارانه صرفهجویی سوخت از محل ماده۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر و ارتقای نظام مالی کشور به تصویب رسیده است. در این مصوبه تاکسیهای مشمول یارانه براساس خودروی ون و سواری و نیز نوع سوخت پاک مورد استفاده در خودرو تعیین و میزان یارانه مدنظر برای هر کدام از انواع خودروها مشخص شده است.
حدود ۸۰ هزار تاکسی در پایتخت فعالیت دارند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.