طبق اعلام رگولاتوری شکایات از خدمات ارزشافزوده موبایل ۷۳ درصد کاهش یافت مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرفکننده رگولاتوری گفت: در سه ماه نخست سال ۹۹ نسبت به همین بازهزمانی در سال ۹۸ شاهد کاهش ۷۳ درصدی شکایات مشترکان از خدمات ارزشافزوده بودیم. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، […]
طبق اعلام رگولاتوری
شکایات از خدمات ارزشافزوده موبایل ۷۳ درصد کاهش یافت
مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرفکننده رگولاتوری گفت: در سه ماه نخست سال ۹۹ نسبت به همین بازهزمانی در سال ۹۸ شاهد کاهش ۷۳ درصدی شکایات مشترکان از خدمات ارزشافزوده بودیم.
به گزارش مناقصهمزایده به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پیمان قرهداغی درباره آمار مربوط به شکایات از خدمات ارزشافزوده (وس) در سال ۹۸، اعلام کرد: در سال گذشته ۹۵۳ شکایت در مورد خدمات ارزشافزوده در سامانه ۱۹۵ ثبت شده که ۳۳۱ شکایت آن مربوط به سه ماهه اول سال است. از این تعداد ۴۴ شکایت در فروردین ، ۱۵۷ مورد در اردیبهشت و ۱۳۰ شکایت در خردادماه سال گذشته ثبت شده است.
وی گفت: این در حالی است که در سه ماهه اول سالجاری ۸۹ شکایت ثبت شده است، که تعداد آن در فروردین، اردیبهشت و خرداد به ترتیب ۲۷، ۴۲ و ۲۰ شکایت بوده و این نشان میدهد که نارضایتی مشترکان از خدمات ارزشافزوده به میزان قابلتوجهی کاهش یافته است.
مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرفکننده رگولاتوری تصریح کرد: این آمار نشان میدهد که تلاشهای وزارت ارتباطات در راستای آگاهیرسانی مردم از نحوه فعال و غیرفعالسازی خدمات ارزشافزوده و ایجاد موانع برای سوءاستفاده از این خدمات به نتیجه رسیده و علاوه بر این، اپراتورها نیز براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات موظف هستند درباره خدمات ارزشافزوده و هزینه آن به مشترکان اطلاعرسانی کنند.
قرهداغی با اشاره به اینکه رگولاتوری روشهای مختلفی را برای اطلاع مردم از هزینههای خدمات ارزشافزوده و فعال یا غیرفعالکردن آن در نظر گرفته است، بیان کرد: مشترکان میتوانند با شمارهگیری کد دستوری #۸۰۰* از خدمات ارزشافزوده فعال خود و هزینههای آن آگاه شوند و در صورتیکه تمایلی به دریافت خدمات ندارند، آنها را غیرفعال کنند. همچنین، مراکز تماس اپراتورها نیز موظف هستند که پاسخگوی مشترکان باشند و در صورت عدم تمایل مشترکان، خدمات «وس» برایشان غیرفعال شود.
وی افزود: علاوه بر بحث اطلاعرسانی و آگاهیسازی در مورد خدمات ارزشافزوده، تصویب مقررات مربوط به خدمات ارزشافزوده در قالب مصوبه ۳۰۰ و اجرای آن از ۱۹ خرداد سالجاری نیز در کاهش شکایات مربوط به «وس» بسیار مؤثر بود، براساس این مصوبه، مشترکانی که به استفاده از خدمات ارزشافزوده تمایل دارند، باید بستههای مخصوص این خدمات را خریداری کنند، در نتیجه اپراتورها نمیتوانند بدون اطلاع، از شارژ مشترکان کم کرده و یا هزینه سرویسهای «وس» را روی قبض آنها محاسبه کنند. به همین دلیل روند کاهشی شکایات مربوط به «وس» طبیعی است و امیدواریم به مرور زمان به صفر برسد.
مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرفکننده رگولاتوری عنوان کرد: بیشترین شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ مربوط به عضویت ناخواسته در سرویسهای ارزشافزوده و بیاطلاعی از هزینهها است که با اجرایی شدن مصوبه ۳۰۰ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، دیگر نمیتوان به صورت ناخواسته مشترکان را وارد عرصه خدمات ارزشافزوده کرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.