نتایج ارزیابی خدمات فروش خودروسازان بیش از ۵۰ درصد شرکتهای عرضهکننده خودرو نمره قبولی نگرفتند براساس ارزیابیهای صورت گرفته توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، در رابطه با خدمات فروش خودروسازان، از تعداد ۱۹ شرکت عرضهکننده خودروی سواری و سنگین در سال ۱۳۹۸، ۱۰ شرکت موفق به کسب نمره قبولی نشدند. به گزارش […]
نتایج ارزیابی خدمات فروش خودروسازان
بیش از ۵۰ درصد شرکتهای عرضهکننده خودرو نمره قبولی نگرفتند
براساس ارزیابیهای صورت گرفته توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، در رابطه با خدمات فروش خودروسازان، از تعداد ۱۹ شرکت عرضهکننده خودروی سواری و سنگین در سال ۱۳۹۸، ۱۰ شرکت موفق به کسب نمره قبولی نشدند.
به گزارش مناقصهمزایده، براساس ارزیابیهای سومین دوره سنجش الزامات حوزه خدمات فروش که طبق دستورالعمل خدمات فروش صنعت خودرو صورت میگیرد، در شرایطی که همچنان ورود خودروهای خارجی به کشور محدود است، صرفاً شرکتهای تولیدکننده داخلی خودرو مورد سنجش قرار گرفتهاند. طبق ارزیابیهای صورت گرفته از خدمات فروش خودروسازان در سال۱۳۹۸، ۱۹شرکت عرضهکننده خودروی سواری و سنگین مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد ۱۰ شرکت موفق به کسب نمرهقبولی نشدند.
شاخصهای اصلی این ارزیابی، طبق دستورالعمل شرایط، ضوابط و ارزیابی خدمات فروش خودرو، شامل ارزیابی شبکه نمایندگیهای مجاز، ارزیابی نظام مدیریتی خدمات فروش و سنجش رضایت مشتریان است که کلیه شرکتهای عرضهکننده خودرو را در سه حوزه وضعیت الزامات ستادی خدمات فروش، وضعیت شبکه نمایندگیها و نیز رضایتمندی مشتریان مورد سنجش قرار میدهد.
طبق گزارش ارائهشده توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، در میان خودروهای سواری به ترتیب شرکتهای بهمن موتور، مدیران خودرو، سرمایهگذاری بینالملل بایک، سازههای خودرودیار، کرمانموتور، کارمانیا، سایپا، ایرانخودرو و پرستوی آبیارگ در ردههای اول تا نهم خدمات فروش قرار گرفتند.
همچنین در میان خودروهای سنگین، شرکتهای بهمندیزل، سیباموتور، ماموتدیزل، سایپادیزل، ایرانخودرو دیزل، مایان فولاد، کاریزان خودرو، سروش دیزل مبنا، ارس خودرو دیزل و عقابافشان رتبههای اول تا دهم را به خود اختصاص دادهاند.
در این میان متوسط امتیاز رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش صنعت خودرو در سال گذشته، معادل ۵۷٫۹ درصد بوده است که نسبت به سال پیش از آن(۱۳۹۷)، ۱۳درصد افت داشته است.
طبق این گزارش، عمده دلایل نارضایتی مشتریان که براساس مصاحبه با ۲۴۲ هزار مراجعهکننده به شبکه خدمات فروش به دست آمده، «تاخیر در تحویل خودرو»، «عدم پرداخت خسارت دیرکرد» و «عدم پایبندی به تعهدات» بوده است.
علاوه براین ارزیابیهای انجام شده در سطح نمایندگیهای مجاز ارائهدهنده خدمات فروش در سال ۱۳۹۸ نشان میدهد که ۶۸٫۹ درصد نمایندگیهای مجاز با حداقل سطوح استاندارد تعریف شده در دستورالعمل منطبق نبودهاند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.