کوتاه از یورو۲۰۱۶

کوتاه از یورو۲۰۱۶ چهارشنبه و پنج شنبه این هفته مرحله نیم نهایی مسابقات جام ملت‌های اروپا با مسابقه چهار تیم پرتغال، ولز، فرانسه و آلمان پیگیری خواهد شد. دو تیم پرتغال و ولز روز چهارشنبه نخستین بازی نیمه نهایی جام پانزدهم را برگزار می‌کنند و دو ساعت بعد فرانسه در خاک خود میزبان آلمان قهرمان […]

کوتاه از یورو۲۰۱۶

چهارشنبه و پنج شنبه این هفته مرحله نیم نهایی مسابقات جام ملت‌های اروپا با مسابقه چهار تیم پرتغال، ولز، فرانسه و آلمان پیگیری خواهد شد. دو تیم پرتغال و ولز روز چهارشنبه نخستین بازی نیمه نهایی جام پانزدهم را برگزار می‌کنند و دو ساعت بعد فرانسه در خاک خود میزبان آلمان قهرمان ۳ دوره این مسابقات است. در زیر آخرین اخبار و حواشی این جام از نظرتان می‌گذرد.

کولمن: بیل برای یک شب رفاقت با رونالدو را فراموش می‌کند

سرمربی تیم ملی فوتبال ولز معتقد است کاپیتانش با رونالدو به خاطر حضور در رئال دوست بوده اما برای یک شب مجبور به فراموشی رفاقت خواهد بود. به گزارش فارس‌، کریس کولمن که چهارشنبه شب تیمش در مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۱۶ با پرتغال روبه‌رو خواهد شد، اظهار داشت: گرت بیل و رونالدو جزو بهترین بازیکن دنیا به شمار می‌روند. یکدیگر را خوب می‌شناسند چون عضو رئال مادرید هستند اما آن‌ها برای یک شب در کنار تیم خود مجبورند رفاقت را فراموش کنند. وی در مورد قدرت رونالدو نیز هشدار داد و گفت: در شرایط عادی آدم مجبور می‌شود یک ماه روی حضور رونالدو برنامه‌ریزی و آماده‌سازی کند. با این حال بازهم او عملکردی خارق‌العاده در زمین ارایه دهد.

رونالدو: اطمینان دارم فینالیست می‌شویم

کاپیتان تیم ملی فوتبال پرتغال به صعود تیمش به فینال یورو ۲۰۱۶ اطمینان دارد. او از هواداران پرتغال خواست تا آماده حمایت از تیم محبوب خود شوند. به گزارش ایسنا و به نقل از لوفیگارو فرانسه، تیم ملی فوتبال پرتغال با وجود این که بازی‌های خوبی را در فرانسه به نمایش نگذاشته است. با این حال با پیروزی برابر لهستان در ضربات پنالتی جواز حضور در نیمه نهایی را به دست آورد و باید در این مرحله به مصاف ولز برود. کریستیانو رونالدو، فوق ستاره پرتغال به هواداران تیمش قول داد که با پیروزی برابر ولز به فینال راه پیدا خواهند کرد. ستاره رئال مادرید گفت: اطمینان دارم که ولز را شکست می‌دهیم و به فینال راه پیدا می‌کنیم. من تا الان هیچ جامی را با پرتغال به دست نیاورده‌ام و برای رسیدن به این رویای خود از جان مایه می‌گذارم و نهایت تلاشم را به‌کار می‌گیرم. بازی سختی برابر ولز پیش رو داریم با این حال باید بگویم که پرتغال آماده رویارویی با هر تیمی است. او ادامه داد: به حمایت هواداران خود نیاز داریم. ما به خود افتخار می‌کنیم هر چند انتقادات زیاد است. هواداران باید در هر حالتی از تیم خود حمایت کنند. ما به آن‌ها نیاز داریم. پرتغال در نیمه نهایی باید به مصاف ولز برود که این دیدار تقابل کریستیانو رونالدو با گرت بیل است.

بکن‌باوئر: توماس مولر گل خواهد زد

قیصر فوتبال ژرمن‌‌ها پیش‌بینی کرد مهاجم بایرن‌مونیخی تیم ملی آلمان در ادامه یورو ۲۰۱۶ گل خواهد زد. به گزارش فارس، توماس مولر هر چقدر در رقابت‌های جام جهانی در گلزنی موفق عمل کرده درجام ملت‌‌ها نبوده است. ستاره خط آتش بایرن مونیخ در ۵ مسابقه‌ای تیم کشورش در جام ملت‌های ۲۰۱۶ انجام داده، برای «مانشافت» بازی کرده اما موفق به زدن گلی نشده است. در این مورد بعد از آن‌که رسانه‌ها از این مسأله انتقاد کردند، فرانتس بکن‌باوئر، قیصر فوتبال ژرمن‌‌ها در مصاحبه‌ای عنوان کرد مولر عاقبت برای تیم ملی در ادامه جام ملت‌‌ها پایش به گل بازخواهد شد.

پیام خداحافظی کونته با آتزوری

سرمربی تیم ملی فوتبال ایتالیا در پیامی از بازیکنان و هواداران این تیم خداحافظی کرد و برای سرمربی جدید آرزوی موفقیت کرد. به گزارش ایسنا و به نقل از میدیاست، تیم ملی فوتبال ایتالیا با هدایت آنتونیو کونته یکی از بهترین تیم‌های یورو ۲۰۱۶ بود. با این حال این تیم برابر آلمان در ضربات پنالتی تن به شکست داد تا کونته وداع تلخی با آتزوری داشته باشد. سرمربی ایتالیا که باید به انگلیس برود تا هدایت چلسی را بر عهده بگیرد در بیانیه‌ای با بازیکنان و هواداران ایتالیا خداحافظی کرد. او گفت: امروز تلخ تر از دیروز است چرا که دیگر در جام نیستیم و این آزار دهنده است. برای بازیکنان متأسفم. آن‌ها شایستگی بسیار بیش‌تری داشتند. افتخار می‌کنم که سرمربی چنین بازیکنانی بودم. آن‌ها نهایت تلاش خود را در میدان به‌کار گرفتند و هر آن‌چه که در توان داشتند رو کردند. می‌خواهم از همه آن‌ها تشکر کنم. می‌خواهم از یک شخص که بیش‌ترین نقش را داشت با این حال همیشه ساکت بود تشکر کنم. گابریل اوریالی از شما تشکر می‌کنم. تو بی‌نظیر هستی. سرمربی تیم ملی فوتبال ایتالیا ادامه داد: می‌خواهم از رییس فدراسیون فوتبال ایتالیا هم تشکر خاص داشته باشم. او این فرصت طلایی را به من داد تا هدایت این بازیکنان بزرگ را بر عهده بگیرم. از رسانه‌ها هم تشکر می‌کنم. من به سختی به رسانه‌ها تعامل برقرار می‌کنم. به هر حال هر انسانی روحیات خاصی دارد و من از رسانه‌ها هم که من را تحمل کردند تشکر می‌کنم. سرمربی جدید چلسی در پایان پیام خداحافظی خود با آتزوری گفت: برای تیم ملی فوتبال ایتالیا با سرمربی جدید خود بهترین‌ها را آرزو می‌کنم. از همه تشکر می‌کنم. نمی‌خواهم بگویم خداحافظ بلکه می‌گویم به امید دیدار.

کاسیاس و دل بوسکه آشتی کردند

کاسیاس و دل ‌وسکه در لاس روزاس با هم آشتی کردند. دروازه‌بان پورتو تصویری از خود در کنار دل‌بوسکه منتشر کرد و نوشت: «در کمپ تیم ملی اسپانیا. ۲۵ سال در کنار هم بودیم و خواهیم ماند. درود بر تو مربی، موفق باشی.» بدین ترتیب جنجال بزرگی که میان کاسیاس و مربی سابق تیم ملی اسپانیا ایجاد شده بود خاتمه پیدا کرد. دل‌بوسکه در پایان یورو گفته بود: مطمئنم کاسیاس از دست من ناراحت است و این را درک می‌کنم. هرگز به من نگفت که نمی‌خواهد بازی کند. با هم تیمی‌هایش رابطه خوبی داشت اما با کادر فنی رابطه گرمی نداشت. با من و دستیارانم رابطه بدی داشت. من به همه بازیکنان به جز کاسیاس پیغام فرستادم و وداع کردم.  کاسیاس در حال حاضر قصد بازنشستگی از تیم ملی اسپانیا را ندارد و امیدوار است که در جام جهانی ۲۰۱۸ حضور یابد هر چند که مربی بعدی تیم ملی اسپانیا که احتمالاً خواکین کاپاروس خواهد بود باید چراغ سبز به او نشان دهد.