هر آنچه که باید درباره نمایشگاه الکامپ ۹۹ بدانید

هر آنچه که باید درباره نمایشگاه الکامپ ۹۹ بدانید در این گزارش اطلاعات و جزییات منتشر شده از بیست‌وششمین دوره نمایشگاه الکامپ را بررسی می‌کنیم. به گزارش باشگاه خبرنگاران‌جوان، یکی از بزرگ‌ترین رویداد‌های کشور نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک ایران با نام الکامپ (Elecomp) است. اکنون بیش از ۲۰ سال از اولین دوره این […]

هر آنچه که باید درباره نمایشگاه الکامپ ۹۹ بدانید

در این گزارش اطلاعات و جزییات منتشر شده از بیستوششمین دوره نمایشگاه الکامپ را بررسی می‌کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران‌جوان، یکی از بزرگ‌ترین رویداد‌های کشور نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک ایران با نام الکامپ (Elecomp) است. اکنون بیش از ۲۰ سال از اولین دوره این مراسم می‌گذرد و هر سال نیز به علاقه‌مندان آن اضافه می‌شود.

این نمایشگاه در عرصه‌های متفاوتی با شرکت‌های مختلف همکاری می‌کند؛ از این عرصه‌ها می‌توان به مواردی مانند طراحی و تولید محصولات جدید، صنایع الکترونیک، رایانه و دیجیتال در اقتصاد کشور اشاره کرد. این نمایشگاه را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین رویداد‌های کشور دانست که افراد بسیار زیادی در آن شرکت می‌کنند. افراد حاضر در این مراسم سالانه تنها افراد اصلی این حوزه نیستند، بلکه تعداد بسیار زیادی از افرادی که در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند از علاقه‌مندان به مسائل مربوطه هستند. علاقه‌مندان به این حوزه می‌توانند با حضور در الکامپ با سرویس‌ها و فناوری‌های جدید آشنا شوند.

رونمایی شرکت‌ها از عملکرد سال گذشته خود در نمایشگاه الکامپ

می‌توان این نمایشگاه را مکانی دانست که شرکت‌های مختلف می‌توانند از عملکرد یک سال گذشته خود پرده‌برداری کنند. رونمایی از عملکرد سال گذشته یکی از مواردی است که تقریبا همه شرکت‌ها انجام می‌دهند تا بتوانند تلاش خود را در معرض دید مشتریان و مصرف‌کنندگان قرار دهند. این روشی برای افزایش تقاضا در بازار است و می‌تواند به اقتصاد کشور نیز یاری برساند. در الکامپ دستاورد‌ها و پیشرفت‌های جدید در بخش‌های مختلف فناوری به نمایش گذاشته می‌شود. در واقع می‌توان این نمایشگاه را مکانی دانست که می‌تواند در صادرات فناوری‌های داخلی بسیار تأثیر مثبت داشته باشد.

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مسؤول برگزاری نمایشگاه الکامپ است. البته بخش‌های دیگری به غیر از موارد اصلی نیز وجود دارند که موارد تخصصی‌تری را مورد بررسی قرار می‌دهند. از این بخش‌ها می‌توان به میزگرد‌های تخصصی با حضور اساتید توانمند بین‌المللی و داخلی اشاره کرد. این موارد نیز با استقبال بسیار خوب مردم مواجه می‌شود و مخاطبان خاص خود را دارد.

در چند سال اخیر، مردم بیشتر به حضور در این نمایشگاه علاقه پیدا کرده‌اند. افزایش استارت‌آپ‌ها نیز خود دلیلی برای بیشتر شدن پویایی محیط نمایشگاه است. گروه‌های نوآور با شرکت در این مراسم می‌توانند خود را به مردم معرفی کنند و بدین شکل افراد بیشتری سرویسی که به‌وسیله آن‌ها ارائه می‌شود را بشناسند.

تأثیر کرونا بر برگزاری الکامپ ۹۹

شیوع ویروس کرونا باعث تغییر در بسیاری از برنامه‌های مختلف در سراسر دنیا شد. تاکنون رویداد‌های بسیاری در دنیای فناوری لغو یا به صورت آنلاین برگزار شده‌اند. لغو شدن رویداد‌های مختلف به این دلیل است که برای مقابله با ویروس کرونا باید فاصله اجتماعی را رعایت کرد. یکی از نمایشگاه‌های داخلی که ویروس کرونا روی برگزاری آن تأثیر گذاشت، الکامپ بود. زمان برگزاری این رویداد با تأخیر روبه‌رو شده و ما اکنون قرار است در ۲۸ تا ۳۱ شهریورماه شاهد برگزاری این نمایشگاه باشیم.

روابط‌عمومی نصر کشور در این باره توضیحاتی ارائه کرده است. به گفته این سازمان به دلیل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پس از هماهنگی با شرکت سهامی نمایشگاه‌ها زمان برگزاری الکامپ جابه‌جا شد. رضا حیدری؛ مدیر اجرایی این نمایشگاه نیز در این باره گفته است: ما شاهد الکامپی محدودتر نسبت به سال گذشته هستیم.

براساس گفته این فرد تمرکز الکامپ در سال‌جاری روی سرویس‌های هوشمند است. این سرویس‌ها در روز‌های شیوع ویروس کرونا کمک بسیاری به مردم کردند در نتیجه زمان آن رسیده است که توجه بیشتری به آن‌ها داشته باشیم. الکامپ۹۹ روی حوزه‌های مختلفی مانند اپراتورها، سرویس‌های فروش آنلاین و سلامت آنلاین تمرکز بیشتری دارد. یکی از مسؤولان برگزاری نمایشگاه مذکور در مصاحبه اخیر خود به اهمیت فاصله‌گذاری اجتماعی اشاره و آن را یکی از مهم‌ترین موارد در برگزاری الکامپ اعلام کرد.

بخش‌های مختلف الکامپ:

الکام ترندز و الکام تاکز، بخش‌هایی برای معرفی اتفاقات جدید

یکی از بخش‌های موجود در این نمایشگاه الکام ترندز نام دارد که توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده است. در این قسمت جذاب دستاوردها، توانمندی‌ها و قابلیت‌های بسیاری که در جهان ترند هستند به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین شرکت‌های مختلف به صورت گسترده، سرویس و دستاورد‌های خود را به مردم مختلف نشان می‌دهد. دلیل این کار نیز یاری جستن از مردم و خدمات دولتی برای ارائه سرویس‌های مربوطه در ابعاد وسیع‌تر است.

بخش الکام تاکز نیز برای شبکه‌سازی و در میان گذاشتن تجربیات افراد در حوزه‌های گوناگون ICT که اکنون حرفی برای گفتن دارند، برگزار می‌شود. تحول دیجیتال، اقتصاد دیجیتال، دولت الکترونیک و هوشمندسازی شهر‌ها و موارد دیگر از این دسته، موضوع‌های الکام تاکز را تشکیل می‌دهند.

الکام استار، بخشی برای ستاره‌های الکامپ

بخش دیگری که بسیار برای شرکت‌کنندگان جذاب است، الکام‌استار نام دارد. در این قسمت ستاره‌های نوظهور دنیای فناوری حضور دارند که برای ساخت آینده‌ای بهتر برای مردم تلاش می‌کنند. امسال الکامپ مانند سال‌های گذشته میزبان تعداد زیادی ستاره فعال در زمینه‌های مختلف است که در قسمت رقابتی کسب‌وکار‌های نوپا حضور خواهند داشت.

الکام گیمز و حضور فعالان زیستبوم بازی‌های رایانه‌ای

یکی دیگر از بخش‌های بسیار محبوب این نمایشگاه الکام‌گیمز نام دارد. این قسمت که میزبان فعالان زیست‌بوم بازی‌های رایانه‌ای است، مخاطبان بسیاری دارد. افراد بسیاری در این بخش حاضر می‌شوند تا با فناوری‌های تازه معرفی شده و سرویس‌های جدید آشنا شوند.

الکامجابز، مکانی برای پرورش و توانمندسازی سرمایه انسانی

در نهایت باید بخش بسیار پرکاربرد و مهم الکام‌جابز را به شما معرفی کنیم. این بخش در راستای پرورش و توانمندسازی سرمایه‌های ارزشمند انسانی برنامه‌ریزی شده است. افراد مختلف حاضر در این قسمت به سمت کسب‌وکار‌های مرتبط هدایت می‌شوند. بدینگونه نیرو‌های انسانی دقیقاً در مکانی قرار می‌گیرند که به آن تعلق دارند. الکام‌جابز یک بخش تعاملی است و منطبق با نیاز‌های روزآمد بازار کار داخلی و بین‌المللی برگزار می‌شود.

حضور کشور‌های خارجی در نمایشگاه الکامپ

در دوره‌های قبل از کشور‌های مختلفی مانند چین، امارات، فرانسه، آلمان، ترکیه، روسیه، هند، تایوان و ایتالیا در این نمایشگاه حضور داشتند. این مسأله خود گواهی بر این است که الکامپ بستر بسیار خوبی برای معرفی محصولات و سرویس‌های جدید است. در واقع این مراسم می‌تواند مکانی باشد که شما محصول خود را به نمایش می‌گذارید و به صورت مستقیم بازخورد آن را مشاهده می‌کنید. بدین شکل می‌توانید موفقیت یا عدم موفقیت سرویس یا محصول خود را در آینده با دقت آماری بیشتری محاسبه کنید. در دوره‌های پیشین تقریباً ۵۰۰ شرکت داخلی و خارجی در الکامپ حضور داشتند. همچنین حدوداً ۳۰۰ استارت‌آپ نیز در این نمایشگاه سرویس‌های خود را به مردم معرفی کردند.

پیش‌بینی می‌شود یکی از مهم‌ترین بخش‌های نمایشگاه سال‌جاری، تجارت الکترونیک باشد. دلیل این امر نیز کاملاً واضح است. این نوع تجارت اکنون در ابعاد مختلف در سراسر جهان در حال انجام است و می‌توان آن را یکی از موفق‌ترین‌ها در زمینه خود دانست.