فروشگاههای اینترنتی ملزم به اعلام بهروز قیمت و موجودی کالا شدند مرکز توسعه تجارت الکترونیکی طی اطلاعیهای اعلام کرد که فروشگاههای اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی ملزم به اعلام بهروز قیمت و موجودی کالا هستند. به گزارش فارس، در این اطلاعیه به ماده۳۳ فصل اول از باب سوم قانون تجارت الکترونیکی استناد شده که براساس […]
فروشگاههای اینترنتی ملزم به اعلام بهروز قیمت و موجودی کالا شدند
مرکز توسعه تجارت الکترونیکی طی اطلاعیهای اعلام کرد که فروشگاههای اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی ملزم به اعلام بهروز قیمت و موجودی کالا هستند.
به گزارش فارس، در این اطلاعیه به ماده۳۳ فصل اول از باب سوم قانون تجارت الکترونیکی استناد شده که براساس آن فروشندگان کالا و ارائهدهندگان خدمات باید اطلاعات مؤثر در تصمیمگیری مصرفکنندگان جهت خرید و یا قبول شرایط را از زمان مناسبی پیش از عقد قرارداد در اختیار مصرفکنندگان قرار دهند. از جمله اطلاعات لازم، اعلام کلیه هزینههایی است که برای خرید کالا برعهده مشتری خواهد بود، از جمله قیمت کالا و یا خدمات، میزان مالیات، هزینه حمل و هزینه تماس.
در ادامه این اطلاعیه ذکر شده که به استناد ماده یاد شده، چنانچه کسبوکارهای اینترنتی کالایی را موجود ندارند باید عدم موجودی کالا را در سایت شان اعلام کنند.
همچنین قیمت کالاها باید در سایت بهروز شده باشد و چنانچه بهدلیل نوسانات بازار از قیمت نهایی کالایی اطمینان ندارند باید در سایت اعلام کنند تا خریدار قبل از اقدام به سفارش کالا، قیمت نهایی را استعلام کند.
لازم به یادآوری است که شهریور ماه سال گذشته رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک از رتبهبندی نماد اعتماد کسبوکارهای اینترنتی در آینده نزدیک خبر داده و گفته بود که داشتن نماد الکترونیک به معنی اعتماد صددرصد به سایتها نیست و مشتریان باید احتیاطهای لازم را در نظر بگیرند. در حالحاضر در راستای اجرای طرح رتبهبندی شهروندان میتوانند با کلیک بر روی نماد اعتماد الکترونیکی سایت کسبوکارهای اینترنتی سطح مغایرت از دستورالعمل، سوابق پاسخگویی به شکایات و سابقه فعالیت سایت مورد نظر را بررسی کنند.
در این میان جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت،معدنوتجارت (صمت) در سال گذشته ۱۵هزار و ۴۵۱ نماد اعتماد الکترونیکی به کسبوکارها اعطاء شده که نسبت به اعطای ۱۳هزار و ۹۳۳ نماد اعطاء شده در سال ۱۳۹۷ حدود ۱۰٫۹ درصد افزایش داشته است.
همچنین رسیدگی به شکایات از کسبوکارهای اینترنتی در سال گذشته ۹٫۸ درصد نسبت به سال ۱۳۹۷ افزایش داشته و به ۹۸۴۶ شکایت رسیدگی شده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.