۳۷ مؤسسه خیریه فیس‌بوک را تهدید کردند

علیه نفرت پراکنی ۳۷ مؤسسه خیریه فیس‌بوک را تهدید کردند ۳۷ مؤسسه خیریه در انگلیس بودجه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌شود را کاهش می‌دهند. این اقدام به دلیل اقدامات ناکافی پلتفرم‌های اجتماعی برای مقابله با نفرت پراکنی انجام می‌شود. به گزارش مهر به نقل از پرس اسوسیشن، گروهی از مؤسسات خیریه در انگلیس تهدید […]

علیه نفرت پراکنی

۳۷ مؤسسه خیریه فیس‌بوک را تهدید کردند

۳۷ مؤسسه خیریه در انگلیس بودجه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌شود را کاهش می‌دهند. این اقدام به دلیل اقدامات ناکافی پلتفرم‌های اجتماعی برای مقابله با نفرت پراکنی انجام می‌شود.

به گزارش مهر به نقل از پرس اسوسیشن، گروهی از مؤسسات خیریه در انگلیس تهدید کرده‌اند اگر پلتفرم‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک چالش نفرت پراکنی را حل نکنند، از صرف بودجه در شبکه‌های اجتماعی می‌کاهد.

۳۷ مؤسسه خیریه در انگلیس مشغول بررسی اقدامات شبکه‌های اجتماعی برای کاهش نفرت پراکنی در پلتفرم‌های خود هستند. این مؤسسات اعلام کرده اند تغییرات را به شبکه‌های اجتماعی پیشنهاد می‌کنند و آنها هیچگونه تبعیضی را در پلتفرم‌های آنلاین تحمل نمی‌کنند.

این مؤسسات در بیانیه‌ای مشترک نوشته‌اند: به عنوان مؤسسات خیریه ما متوجهیم که پلتفرم‌های آنلاین به ما کمک می‌کنند تا با حامیان و پشتیبانان در کلیه حوزه‌ها ارتباط برقرار کنیم. اما می‌دانیم برای متوقف کردن پست‌هایی که به نفرت و خشونت منجر می‌شوند، اقدامات لازم انجام نشده است. هیچ فردی نباید در زندگی روزمره اش شاهد پیام‌های نفرت‌پراکنانه باشد. اکنون زمان آن فرا رسیده که شبکه‌های اجتماعی عملکرد بهتری داشته باشند. ما در کنار یکدیگر بودجه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کنیم را بدون تحت‌تأثیرقرار گرفتن قابلیت‌مان برای ارائه سرویس‌های مهم، می‌کاهیم.

این اقدام در حالی انجام می‌شود که فهرست روزافزونی از شرکت‌های بزرگ مانند استارباکس، کوکاکولا و آنلیور به کمپین«نفرت برای سودآوری را متوقف کنید» پیوسته‌اند و تبلیغات در این شبکه اجتماعی را متوقف کرده‌اند.

گروه‌های حمایت از حقوق مدنی معتقدند فیس‌بوک و شبکه‌های اجتماعی برای مقابله با نفرت‌پراکنی و اخبار جعلی اقدامات کافی انجام نمی‌دهند. درهمین راستا کمپین مذکور تلاشی برای آن است که فیس‌بوک را وادار کند اقدامات تأثیرگذارتری در این زمینه اتخاذ کند.

این در حالی است که مارک زاکربرگ؛ مدیر ارشد اجرایی فیس‌بوک نیز به دلیل عدم اقدام درباره این موضوع تحت انتقادات زیادی قرار گرفته است.