بدهی ۳۰ هزار میلیاردی خودروسازان به قطعه‌سازان

بدهی ۳۰ هزار میلیاردی خودروسازان به قطعه‌سازان رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی مطالبات از خودروسازان گفت: در حال‌حاضر مطالبات قطعه‌سازان ۳۰ هزار میلیارد تومان است و پس از عید پرداختی به آن‌ها صورت نگرفته است. محمدرضا نجفی‌منش در گفت‌وگو با میزان، درباره قیمت خودرو اظهار کرد: بار‌ها اعلام شد قیمت خودرو باید در حاشیه بازار […]

بدهی ۳۰ هزار میلیاردی خودروسازان به قطعه‌سازان

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی مطالبات از خودروسازان گفت: در حال‌حاضر مطالبات قطعه‌سازان ۳۰ هزار میلیارد تومان است و پس از عید پرداختی به آن‌ها صورت نگرفته است.

محمدرضا نجفی‌منش در گفت‌وگو با میزان، درباره قیمت خودرو اظهار کرد: بار‌ها اعلام شد قیمت خودرو باید در حاشیه بازار تعیین شود تا افراد به طمع کسب سود و سرمایه‌گذاری وارد این بازار نشوند.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی درباره پیشنهاد‌ها برای عرضه خودرو در بورس، افزود: خودروسازان باید تمام مواد اولیه از قبیل فولاد، آلومینیم، مس و مواد پتروشیمی‌ را در بورس خریداری ‌کنند. بنابراین بهتر است خودرو نیز در بورس کشف قیمت شود.

وی با اشاره به واردات برخی از قطعات در صنعت خودرو، افزود: بیشترین واردات مربوط به قطعات الکترونیکی و برخی مواد پلاستیکی و پلیمیری است که تولید برخی از قطعات پلاستیکی توسط پتروشیمی‌ها آغاز شده تا این قطعات در داخل کشور تولید و داخلی‌سازی آن‌ها افزایش یابد.

نجفی‌منش گفت: برخی از قطعه‌ساز‌ها با خطر تمام شدن مواد اولیه مواجه هستند و بیشتر از یک هفته مواد اولیه ندارند.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با اشاره به مطالبات قطعه‌سازان از خودروساز‌ها بیان کرد: وضعیت پرداختی به قطعه‌سازان به هیچوجه مناسب نیست و برخی از قطعه‌سازان بیش از ۱۲۰روز است که دریافتی نداشته‌اند.

وی با بیان اینکه حداکثر یک ماه پس از تولید کالا باید هزینه آن پرداخت شود، ادامه داد: قطعه‌سازان مواد اولیه خود را یا به صورت نقدی خریداری می‌کنند یا باید بخش زیادی را به صورت پیش پرداخت بپردازند و همین موضوع تأمین نقدینگی را برای آن‌ها با مشکل ایجاد کرده است.

نجفی‌منش درباره حجم مطالبات از خودروسازان گفت: در حال‌حاضر مطالبات قطعه‌سازان ۳۰هزار میلیارد تومان است و پس از عید، پرداختی به آن‌ها صورت نگرفته است.