ﻃﺮح ملی ﺳﺎﺧﺖ ﻣﻮﺗﻮر خودرو تیوان بی‌نظیر است

معاون علمی ‌رئیس‌جمهور   ﻃﺮح ملی ﺳﺎﺧﺖ ﻣﻮﺗﻮر خودرو تیوان بی‌نظیر است شرکت توسعه قوای محرکه تیوان فعالیت خود را در زمینه طراحی و تولید موتور خودرو با استفاده از توانمندی‌ها و عمق داخلی‌سازی آغاز کرده است. این شرکت موتورهای پرقدرت، کم‌مصرف و یورو۶ تولید می‌کند که در آینده‌ای نزدیک تأمین‌کننده اصلی نیاز خودروسازان می‌شود. […]

معاون علمی ‌رئیس‌جمهور  

ﻃﺮح ملی ﺳﺎﺧﺖ ﻣﻮﺗﻮر خودرو تیوان بی‌نظیر است

شرکت توسعه قوای محرکه تیوان فعالیت خود را در زمینه طراحی و تولید موتور خودرو با استفاده از توانمندی‌ها و عمق داخلی‌سازی آغاز کرده است. این شرکت موتورهای پرقدرت، کم‌مصرف و یورو۶ تولید می‌کند که در آیندهای نزدیک تأمین‌کننده اصلی نیاز خودروسازان می‌شود. با ایجاد این خط تولید پیشرفته که از تکنولوژی روز دنیا بهره می‌برد خودروسازان داخلی عملاً جهت تولید و طراحی خودروهای جدید مشکلی در تهیه موتور کم‌مصرف و پوشش‌دهنده استاندارد یورو۵ و حتی یورو۶ نخواهند داشت.

به گزارش مناقصه‌مزایده، سورنا ستاری؛ معاون علمی ‌و فناوری رئیس‌جمهور در بازدید از شرکت توسعه قوای محرکه تیوان در شهرک کاسپین گفت: ﻃﺮح ﮐﻼن ملی ﻓﻨﺎوری و ﻧﻮآوری ﻃﺮاﺣﯽ و ﺳﺎﺧﺖ ﺧﺎﻧﻮاده ﻣﻮﺗﻮر ﭘﺮﻗﺪرت، ﮐﻢ‌ﻣﺼﺮف و ﯾﻮرو۶ تیوان پروژه بی‌نظیری است.

سیدمجتبی میرسهیل؛ مدیرعامل شرکت توسعه قوای محرکه تیوان درخصوص زمان راه‌اندازی پروژه تیوان گفت: ﻃﺮح ﮐﻼن ملی ﻓﻨﺎوری و ﻧﻮآوری ﻃﺮاﺣﯽ و ﺳﺎﺧﺖ ﺧﺎﻧﻮاده ﻣﻮﺗﻮر ﭘﺮﻗﺪرت، ﮐﻢ‌ﻣﺼﺮف و ﯾﻮرو۶ در راستای منویات مقام‌معظم‌رهبری که بارها به طور مستقیم به نیاز چنین محصولی اشاره کردند و در بیانات خود بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی برای ارتقای بازدهی و راندمان خودروهای تولید داخل با مصرف پنج‌لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر را اعلام فرمودند، این پروژه تعریف شد و دولت هم پای کار آمد تا مشکلات و موانع طرح، رفع شود.

میرسهیل با اشاره به اینکه در مرحله نصب و راه‌اندازی ماشینآلات فاز نخست پروژه هستیم، تصریح کرد: برنامه ما این است که تا پایان سال به‌طور کامل فاز نخست تکمیل و راه‌اندازی شود و ضمن دستور معاونت علمی ‌و فناوری رئیس‌جمهور درخصوص ساخت و اجرای فاز دوم پروژه، سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

حمیدرضا منجی؛ رئیس هیأت‌مدیره شرکت توسعه قوای محرکه تیوان با اشاره به اینکه پروژه تیوان سبب اشتغال پایدار برای ۶۰۰ نفر به طور مستقیم می‌شود، بیان کرد: علاوه بر آن با شروع کار به طور غیرمستقیم اشتغالزایی برای ۴۰۰۰ نفر از تولیدکنندگان قطعات که زنجیره تأمین محسوب می‌شوند، فراهم می‌گردد.

منجی درخصوص میزان اعتبار درنظر گرفته شده، اظهار کرد: این طرح بزرگ‌ترین سرمایهگذاری صنعت خودرو برای ارتقای فناوری آن در ۱۰ سال گذشته بوده که بخش‌خصوصی و منابع ملی را محسوب می‌شود و حدود ۵۰۰میلیارد تومان سرمایهگذاری انجام شده است.