دبیر ستاد توسعه فناوریهای حوزه اقتصاد دیجیتال خبر داد اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی برای استارتآپها دبیر ستاد توسعه فناوریهای حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی گفت: مجموع تسهیلات صندوق نوآوری برای شرکتهای خلاق ۵۰۰میلیارد ریال و برای مجموعههای دانشبنیانها دوهزار میلیارد ریال است که فکر میکنیم بسیاری از آسیبها را پوشش میدهد. مهدی محمدی […]
دبیر ستاد توسعه فناوریهای حوزه اقتصاد دیجیتال خبر داد
اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی برای استارتآپها
دبیر ستاد توسعه فناوریهای حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی گفت: مجموع تسهیلات صندوق نوآوری برای شرکتهای خلاق ۵۰۰میلیارد ریال و برای مجموعههای دانشبنیانها دوهزار میلیارد ریال است که فکر میکنیم بسیاری از آسیبها را پوشش میدهد.
مهدی محمدی در گفتوگو با ایرنا، درخصوص تسهیلاتی که از اسفندماه در اختیار کسبوکارها گذاشته شده است، گفت: یکسری از شرکتهای بخشخصوصی و استارتآپهایی که در حوزه دیجیتال فعال بودند با شیوع کرونا با آسیب جدی روبهرو شدند. معاونت علمی ریاستجمهوری با مشارکت صندوق نوآوری شکوفایی، برای کمک به آنها برنامهای ترتیب داد تا کسبوکار آنها از دور خارج نشود.
محمدی خاطرنشان کرد: در فاز اول تمرکز خود را بر حوزههایی گذاشتیم که به کمکهای مستقیم مانند زیرساخت، کمک فنی و تسهیلات نیاز داشتند که به واسطه آن بتوانند کسبوکارشان را توسعه دهند. این شکل از همراهی را بیشتر در حوزههایی مانند آموزش مجازی و سلامت آنلاین انجام دادیم.
با این برنامه تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان برای شرکتهای دانشبنیان و تا سقف ۴۰۰میلیون برای شرکتهای خلاق تسهیلات آسیبدیدگی از کرونا تخصیص پیدا کرد. این باعث شد بخش زیادی از شرکتهای دانشبنیان و مجموعههای خلاقی که با این پاندومیآسیب دیدند، وارد فاز دریافت وام با نرخ بهره اندک یا تنفس ششماهه شوند و مشکلات خود را حل کنند.
وی با بیان اینکه امکان استفاده از دیتاسنترهای بخشخصوصی، شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان فناوری را برای برخی از کسبوکارها مهیا کرد، افزود: برای برخی از کسبوکارها در مقطعی از اسفندماه علاوه بر کمک فنی، کمک مالی نیز در نظر گرفته شد تا بتوانند کسبوکار خود را توسعه بدهند.
«کمپین «کروناپلاس» از دیگر اقداماتی بود که از سوی معاونت علمی برای حمایت از استارتآپهای آسیبدیده از کرونا شکل گرفت.» دبیر ستاد توسعه فناوریهای حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی با این توضیح ادامه داد: در این کمپین استارتآپها باید راهحلهایی در حوزه سلامت، آموزش، خردهفروشی آنلاین و استفاده از فناوریهای جدید برای رویارویی با مشکلات ارائه دهند تا به واسطه آن حضور در قرنطینه برای مردم راحتتر شود.
در این کمپین ۶۰۰ استارتآپ حضور پیدا کردند که پس از ارزیابیهای اولیه ۳۸۰ استارتآپ که سرویس بهترین ارائه میدادند برای قرار گرفتن در لیست کمک مالی انتخاب شدند.
محمدی گفت: از این تعداد ۱۸۰ استارتآپ به شکل مستقیم بین ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان با تنفس شش ماه حمایت مالی دریافت خواهند کرد. این تسهیلات مالی به شرط بزرگ شدن و توسعه کسبوکار قابل تبدیل به بلاعوض هستند و از کسبوکار نیازی نیست آن را برگرداند.
وی درباره ۲۰۰ کسبوکار دیگر گفت: آنها خدمات فنی مانند زیرساخت، تبلیغات، سروری، شبکه و تخفیف ۱۰میلیون تومانی برای استفاده از زیرساخت دریافت کردند.
دبیر ستاد توسعه فناوریهای حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی از آغاز کار مشترک با وزارت ارتباطات خبر داد و گفت: پهنای باند و گسترش آن جزء وظایف وزارت ارتباطات است و اکنون این توسعه هم داخلی هم بینالمللی به شکل خوبی در حال پیشرفت است. یکی از نیازهای امروز کسبوکارها، دیتاسنتر و سرور موردنیاز برای گسترش کسبوکارشان است.
محمدی با تأکید به این که زمانی که شرکتها بزرگ میشوند دیگر سرورهای قدیمیجوابگوی نیاز آنها نیست، افزود: کار مشترکی با وزارت ارتباطات انجام دادیم تا هشت دیتاسنتر در شهرهای مختلف که سازمان فناوری اطلاعات در سالهای گذشته در روی آن سرمایهگذاری کرده را انتخاب کنیم و با رفع کردن مشکلاتی که از نظر زیرساختی دارند، آن را در اختیار کسبوکارها قرار دهیم.
به گفته دبیر ستاد توسعه فناوریهای حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی، با بهروز کردن این دیتاسنترها و قرار دادنشان در مدار، حدود ۱۵ درصد به ظرفیت دیتاسنترها اضافه خواهد شد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.