با توجه به نامه دادستانی ایا اجرای استانداردهای یورو ۵ توسط سازمان محیط زیست به تعویق می افتد ؟ دبیر کمیته فنی صدور گواهینامه های زیست محیطی سازمان محیط زیست از جزئیات نامه دادستانی کشور به سازمان محیط زیست مبنی بر تعویق اجرای استانداردهای یورو ۵ توسط خودروسازان سخن گفت. بهزاد اشجعی در گفتگو با […]
با توجه به نامه دادستانی
ایا اجرای استانداردهای یورو ۵ توسط سازمان محیط زیست به تعویق می افتد ؟
دبیر کمیته فنی صدور گواهینامه های زیست محیطی سازمان محیط زیست از جزئیات نامه دادستانی کشور به سازمان محیط زیست مبنی بر تعویق اجرای استانداردهای یورو ۵ توسط خودروسازان سخن گفت.
بهزاد اشجعی در گفتگو با خبرخودرو اظهار داشت: در اواخر سال ۹۸ خودروسازان به منظور تعویق اجرای استانداردهای یورو ۵ مکاتباتی با دادستانی کشور داشته اند که نتیجه آن اکنون به سازمان محیط زیست ارسال شده است. ضمن اینکه نامه دادستانی کشور به سازمان محیط زیست مبنی بر درخواست کمک به خودروسازان در صورت امکان بوده و حالت دستوری نداشته است.
وی ادامه داد: مواردی که در این نامه به آن اشاره شده در حال حاضر رفع شده و ۹۰ درصد محصولات خودروسازان به یورو ۵ ارتقا پیدا کرده و تنها بخش محدودی از خودروهای دوگانه سوز و خارجی که در حال حاضر امکان دسترسی به تکنولوژی آنها وجود ندارد با مشکل عدم ارتقای استاندارد یورو ۵ مواجهه هستند که توسط دولت مورد بررسی قرار خواهد گرفت و سازمان محیط زیست نیز تابع تصمیمات دولت خواهد بود.
دبیر کمیته فنی صدور گواهینامه های زیست محیطی سازمان محیط زیست با بیان اینکه اجرای استاندارهای یورو ۵ عملا توسط خودروسازان اجرا شده، بیان کرد: تنها تعدادی از تاکسی های دوگانه سوز وجود دارند که علی رغم اینکه موفق به اخذ تأییدیه استاندارد یورو ۵ از سازمان محیط زیست نشده اند اما با پلاک گذاری آنها موافقت شده به این دلیل که تعدادی از رانندگان تاکسی در طرح نوسازی وزارت کشور مشارکت کرده اند و سال گذشته هزینه های مربوط به آن را پرداخت کردند و تاکسی فرسوده خود را تحویل داده و در حال حاضر خودرویی برای امرار معاش ندارند. لذا سازمان محیط زیست با شماره گذاری این دسته از تاکسی ها موافقت کرده و قرار است در دولت نیز مورد بررسی قرار بگیرد.
اشجعی در پایان با تاکید بر اینکه سازمان محیط زیست بر اجرای استانداردهای یورو ۵ در سال ۱۳۹۹ مصمم است تصریح کرد: سازمان محیط زیست بر ارتقای استانداردهای یورو ۵ خودروهای دوگانه سوز همانند خودروهای تک سوز بنزینی مؤکد است و خودروسازان باید برای ده درصد باقی خودروهایی که تا کنون استانداردهای یورو ۵ را پاس نکرده اند چاره ای بیندیشند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.