شاکی یا متشاکی!

شاکی یا متشاکی!       اجازه بدهید قبل از هر چیز با زبان سلیس فارسی و همچین روان و همگان فهم عرض کنیم که در قضیه کرونا و فراگیری آن‌، شخص شخیص کوویدخان نوزدهم‌، مظنون‌، متهم و مجرم صفر تا صد همه مشکلات و مصیبت‌هاست‌، همچنین ایشان‌، اجازه نمی‌دهد هیچ مسؤول و شخص حقیقی و حقوقی […]

شاکی یا متشاکی!

      اجازه بدهید قبل از هر چیز با زبان سلیس فارسی و همچین روان و همگان فهم عرض کنیم که در قضیه کرونا و فراگیری آن‌، شخص شخیص کوویدخان نوزدهم‌، مظنون‌، متهم و مجرم صفر تا صد همه مشکلات و مصیبت‌هاست‌، همچنین ایشان‌، اجازه نمی‌دهد هیچ مسؤول و شخص حقیقی و حقوقی و مدعی و حتی شاکی و متشاکی‌، سهمی ‌از این مشکلات و تقصیرات را به نام خودشان سند بزنند!

     این را گفتیم که موضع شفاف و رسمی‌جنابمان و جناب کوویدجان را همه بدانند که خدای‌ناخواسته فردا روز‌، کسی انقولتی نیاید.

     مقام عالی وزارت که البته با حفظ سمت رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا هم تشریف دارند‌، چند ماه پیش و در چندین نوبت هشدار دادند که کاری نکنید که یکدفعه بفرمایید ای دل غافل گل طلایی را از کرونا خوردیم و کل بازی را باختیم رفت پی‌کارش‌! البته ایشان با ادبیات فاخر این بیانات را فرمودند ولی این که نوشتیم‌، فهم هوشنگ‌خانی ما از فرمایشات مقام عالی بود‌!

البته معاون گرامی ‌ایشان هم یک روز درمیان دور باش کور باش صادر می‌کنند و زمین و زمان را مخاطب عدم رعایت و خطر در کمین است قرار می‌دهند و نشان به آن نشان که خودشان هم کروناگیر شده‌اند‌، می‌فرمودند که جناب کرونا هم دموکرات هستند‌، هم بی‌ملاحظه نسبت به مقام و منزلت دیگران و دیر بجنبید به سراغ‌تان می‌آید و زود نجنبید کلک‌تان را می‌کند‌!

     البته خدا خیرشان دهد که بزرگان و اهالی بهداشت و درمان اینقدر مراقب و مواظب خلق‌ا… بودند و هستند و البته خواهند بود‌، اما اینکه از یک طرف جناب وزیر چند وقتی است در نقش شاکی در محافل حاضر شده و بازگشایی‌ها و بی برنامگی‌ها و پول ندادن‌ها و گفتن از نگفته‌ها و کلی چیز دیگر را به سمع و نظر مردم نگران و مضطرب می‌رساند و از طرف دیگر قرار بر این بود که دستور جنابشان به عنوان ریاست ستاد‌، مافوق همه دستورات باشد و صغیر و کبیر هم ملزم به اطاعت و بله چشم‌قربان گفتن باشند. کمی‌تا قسمتی یک جوری است‌، ناجور!

      حالا از یکطرف معلوم نیست اگر وزیر محترم شاکی است‌، پس متشاکی گرامی‌ چه کسی است ؟! و اگر باز و بستن‌ها و برنامه‌ریزی و مدیریت مصیبت وارده توسط این ویروس مادرمرده به‌عهده جناب‌شان بوده و تا ایشان چیزی را تأیید نمی‌کردند و با امضای مبارک بر بازگشایی و قرارومدارها صحه نمی‌گذاشتند‌، قدم از قدم برداشته نمی‌شد‌، اجالتاً بفرمایید جناب شاکی چه کسی است‌! این را هم بگویم که اخیراً در خبر آمده است که جناب وزیر فرموده‌اند‌، نمی‌شود مردم خسته را دوباره در خانه نگه داشت‌!‌!

     خب‌، تصدق حضرت‌اجل مقام عالی وزارت بروم‌! بالاخره تکلیف را معلوم کنید‌، باز باشد یا بسته‌، از بازگشایی دلشکسته و ناخرسند هستید و یا از خستگی و کوفتگی خلق‌ا…‌، در خانه بمانیم‌، نمانیم‌، ما ملت مقصریم‌، دیگر مسؤولان مقصرند و یا این کوه مشکل و معضل سر از آب بیرون آورده‌، ملک مشاع همه است؟

راستی تا یادمان نرفته است مدتی پیش قرار گذاشتید که به‌زودی خبر خوش مرحمت کنید‌! لطفاً دریغ نفرمایید.

  

                                                هوشنگ‌خان