جریمه یا مجوز!

جریمه یا مجوز!       در خبر است که مقام تنظیم‌کننده مقررات رادیویی‌، با عزمی‌جزم و غیظی در لحن‌، اپراتورهای محترم را به جریمه دومیلیاردی بابت افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی‌، بشارت داده است و متعاقب آن که البته تاکنون خبری از آن به بیرون درز نکرده است‌، اپراتورهای دوگانه محترم‌، با شنیدن این خبر مسرت‌بخش‌، دلشان […]

جریمه یا مجوز!

      در خبر است که مقام تنظیم‌کننده مقررات رادیویی‌، با عزمی‌جزم و غیظی در لحن‌، اپراتورهای محترم را به جریمه دومیلیاردی بابت افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی‌، بشارت داده است و متعاقب آن که البته تاکنون خبری از آن به بیرون درز نکرده است‌، اپراتورهای دوگانه محترم‌، با شنیدن این خبر مسرت‌بخش‌، دلشان غنج رفته و کلی ذوق کرده‌اند و حتی بعید نیست که همچین زیرپوستی حرکات موزون هم رفته باشند!

      آدمی‌ می‌ماند که چه بگوید‌، اینقدر این دست آن دست کردن ندارد‌، یک کلام بفرمایید قیمت بسته‌ها بالارفته است و همین است که هست‌! دیگر چرا وقت رئیس سازمان را می‌گیرید و اپراتور دردانه را دل می‌لرزانید‌، حالا قرار است خبر خوش را من‌باب شوخی و عوض شدن فضا با تَشر بفرمایید که فی‌المثل سوپرایز کرده باشید‌، خب نمی‌گویید شاید قلب برخی طاقت این همه نوسانات احساسی را ندارد؟!

     هوشنگ‌خانی که ما باشیم‌، عرض می‌کنیم که یحتمل از قبل این سناریو نمایشی با اپراتوری‌های عزیز هماهنگ شده است وگرنه چه کسی جرأت دارد با این بزرگواران چنین برخوردی بکند‌، حاشا و کلا حتی شوخی‌اش هم عواقب دارد‌، بدفرم‌!‌!

     البته به ما ربطی ندارد‌، ما که سر ماه کل یارانه‌های معیشتی و هدفمندسازی را تقدیم جنابان اپراتور می‌کنیم و دست بالایش یک دندان قروچه‌ای می‌رویم و زیر لب دعاگو می‌شویم‌!  اما اینکه حضرات سرویس‌دهنده همراه با کمی ‌بالا کشیدن فتیله قیمت‌، یک‌شبه به اندازه یک سال آب جمع می‌کنند و آن سازمان عظیم‌الشأن و عریض و طویل تنظیم مقررات با قاشق‌، آب از دریا می‌گیرند و پوست آنها را با جریمه میلیاردی‌، قلفتی می‌کَنند‌، آنقدری غامض است که ما که هیچ‌، پدر جد ما هم از این همه شعبده سر در نمی‌آورد‌!

      لااقل این جریمه‌های فوق‌سنگین و این همه جدیت در حفظ مقررات و حق‌الناس را‌، رسانه‌ای نفرمایید‌، این‌جوری به این دل خوش می‌کنیم که لابد افزایش دَم به‌ساعتی قیمت‌ها و قیقاج‌های کلاف سردرگم محاسبات اپراتورهای محترم‌، قانونی و مر مقررات است‌، آخر ما مردم چه گناهی کرده‌ایم که هم باید پول گران شدن‌ها را بدهیم و هم از دست شما بالادستی‌های حافظ منافع مشترکین‌، حرص بخوریم و سر بر دیوار بی‌تدبیری و باری به هر جهتی جنابتان بکوبیم؟!  

      خب‌، برادر بزرگوار‌، رئیس محترم‌، معاون مقام‌عالی‌، دستور دهید فتیله‌ها را پایین بکشند و هرآنچه از خلق‌ا… گرفته‌اند در حساب بستانکاری لحاظ کرده و التزام بدهند منبعد از این دست شیرین‌کاری‌ها نکنند و البته همان جریمه دومیلیاردی را هم برای ایشان لحاظ بفرمایید تا دیگر فیل‌شان یاد هندوستان نکند.

 اگر قرار است، کسی نقره‌داغ زیاده‌خواهی و زیاده‌روی شود‌، این راه و رسمش است وگرنه اینکه اگر قیمت‌ها به جای اولش و پول‌ها به مردم برنگردد آنگاه جریمه می‌نماییم‌، دیگر اسمش جریمه نیست‌، نوعی مرحمتی است از باب مجوز بلندپروازی‌های چند صباح دیگر‌!   

 

                                                                                    هوشنگ‌خان