مواد غذایی مضر!

مواد غذایی مضر!       آقایان مدیر و مسؤول و همه‌کاره‌های محترم در وزارت کریمه کشاورزی و وزارت عظیمه صنعت،معدن‌وتجارت قرار است تا چه موقع این خلق‌ا… بینوا را از داشتن یک زندگی سالم محروم نمایید ؟ پس وظیفه و تعهد و این قسم افعال غریبه! کجا رفته است. آستینی بالا بزنید‌، همتی کنید و یا […]

مواد غذایی مضر!

      آقایان مدیر و مسؤول و همه‌کاره‌های محترم در وزارت کریمه کشاورزی و وزارت عظیمه صنعت،معدن‌وتجارت قرار است تا چه موقع این خلق‌ا… بینوا را از داشتن یک زندگی سالم محروم نمایید ؟ پس وظیفه و تعهد و این قسم افعال غریبه! کجا رفته است. آستینی بالا بزنید‌، همتی کنید و یا لااقل حرفی‌، سخنی! این که شما همین‌طور ساکت نشسته‌اید و ملت بی‌اطلاع از همه‌جا هر روز بیشتر و بیشتر درگیر این موادغذایی و خوراک‌های مضره می‌شوند‌، ایجاد دین می‌کند!

     البته آنقدرها هم که به‌نظر می‌رسد بی‌انصاف نیستیم و خاطر مبارکمان! هست که در فقره گوشت قرمز‌، شما عزیزان و دغدغه‌مندان گرامی ‌به موقع وارد عمل شدید و با انجام چندین مصاحبه و صدور بخشنامه و روانه کردن دستور پشت دستور هم ملت غافل را آگاه کردید و هم موجبات حذف تدریجی این ماده غذایی مضر از سفره خانوار فراهم نمودید!

     اما خودتان بهتر می‌دانید که این مقدار اصلاً کافی نبوده و متأسفانه شاهد آن هستیم که غفلت بزرگی دامن جامعه‌، مسؤولان و مردم را گرفته است.

     مشاهده شده است که هنوز اقلام خطرناکی مثل گوشت مرغ‌، تخم‌مرغ‌، برنج و حتی لبنیات همچنان در بازار خرید و فروش می‌شود و مردم بعضاً برای خرید آنها در صف می‌ایستند و با دست خودشان‌، این بلاهای خانمان‌سوز را به خانه و کاشانه برده و همسر و فرزندان را هم مسموم می‌کنند.

      از من یک‌لاقبا می‌شنوید‌، همین امروز هم دیر است چه رسد که بخواهید این وضعیت بلبشو را با دستور و مقررات و فشردن گلوی تولیدکننده و بالابردن قیمت نهاده‌های دامی‌ و این قبیل اقدامات دیر بازده‌، سامان دهید!

     ما که تجربه نداریم وگرنه می‌گفتیم که یک‌شبه می‌توانید با فرمول دوبله سوبله قیمت‌، خط بطلانی بر این روند نامبارک فاجعه‌آفرین بکشید.

     باز جای شکرش باقی است که برخی از تجار و واسطه و کسبه محترم احساس مسؤولیت کرده و آستین همت بالا زده و موادغذایی و خوراکی‌هایی مثل ماهی‌، عسل‌، شیر‌، کره‌، حبوبات و حتی بدتر از همه آنها‌، میوه را به نحو چشمگیری از سطح سفره و یخچال خانه‌های مردم پاکسازی کرده‌اند وگرنه معلوم نبود چه بلایی بر سر مردم و نسل‌های بعدی این کشور می‌آمد.

     با عرض پوزش باید عرض کنم که وقت فرهنگ‌سازی و گفت‌وگو درمانی و ملاحظه و مماشات گذشته است و دیر بجنبید‌، همه ما‌، کل قافله را باخته‌ایم.

      در همین جا بر خود لازم می‌دانم از جنابان دلار و طلا که به طور معجزه‌آسایی بستر مناسبی را برای حذف این اقلام مضره از گلو و شکم خانوار فراهم کردند و کار مسؤولان آن وزارتخانه‌های کریمه و عظیمه را آسان نمودند‌، تشکر ویژه نمایم‌، هرچند می‌دانم که این عزیزان در حال دنبال کردن اهداف بزرگ‌تری هستند!   

 

                                                                                    هوشنگ‌خان