معاون وزیر راهوشهرسازی نیمی از خودروهای عبوری از آزادراهها عوارض نمیدهند مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور گفت: ۵۰ درصد خودروهایی که از ۵ آزادراه دارای زیرساخت عوارض الکترونیکی عبور کردهاند، عوارض ندادهاند. به گزارش مناقصهمزایده، خیرا… خادمی افزود: از اوایل سال۹۸، پنج آزادراه که در اختیار وزارت راهوشهرسازی بود، بابت الکترونیکی شدن […]
معاون وزیر راهوشهرسازی
نیمی از خودروهای عبوری از آزادراهها عوارض نمیدهند
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور گفت: ۵۰ درصد خودروهایی که از ۵ آزادراه دارای زیرساخت عوارض الکترونیکی عبور کردهاند، عوارض ندادهاند.
به گزارش مناقصهمزایده، خیرا… خادمی افزود: از اوایل سال۹۸، پنج آزادراه که در اختیار وزارت راهوشهرسازی بود، بابت الکترونیکی شدن عوارض، مشخص و این طرح در عوارضی این آزادراهها اجراء شد.
وی گفت: پس از آن مقرر شد الکترونیکی شدن عوارض آزادراهها در بقیه آزادراههای کشور هم اجراء شود، به هر حال این کاری ضروری است که موجب تسهیل رفتوآمد، کاهش ترافیک و کاهش توقف و ایستایی خودروها در عوارضیها میشود.
معاون وزیر راهوشهرسازی افزود: موردی که در یک سال اخیر در این باره رخ داده است، این است که با مشکل پرداخت نشدن عوارض الکترونیکی از سوی مردم مواجه هستیم، پلاکخودرو به محض عبور از عوارضی ثبت میشود و به مالک خودرو پیامکی مبنی بر پرداخت عوارض، همچنین آدرس پرداخت، ارسال میشود و یا کاربر میتواند از طریق وبسایت یا نرمافزار کاربردی و چندین روش دیگر این عوارضی را پرداخت کند و تا ۴۸ ساعت هم مهلت وجود دارد این عوارضی پرداخت شود و در این مدت خودرو جریمه نمیشود.
وی ادامه داد: در یک سال اخیر با وجود مناسب بودن شرایط الکترونیکی شدن عوارضی آزادراهها، استقبال مردم از این روش مناسب نبود، در این یک سال ۵۰ درصد عوارضیها هنوز پرداخت نشده است، در حالی که مردم باید در این باره اهتمام کافی داشته باشند و همین پرداخت نکردن موجب شده است سرمایهگذاران به منابع مالی خود نرسند.
خادمیگفت: تأکید وزیر راهوشهرسازی این است که در این پنج آزادراه الکترونیکی شدن عوارض ادامه یابد، ولی به این نتیجه رسیدیم که با این شرایط شاید این سامانه باقی نماند، در همین آزادراه تهران-شمال گیتهای عوارضی از روز اول الکترونیک بود، اما کمتر از ۱۰درصد از کاربران عوارض را پرداخت کردند و همین امر موجب شد که سرمایهگذار دچار مشکل شود و بنابراین باند برگشت را نقدی کردیم.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور افزود: به هر حال اگر مردم از این سامانه استقبال نکنند ممکن است سامانه ETC (پرداخت الکترونیک عوارضی) در آزادراههای خصوصی لغو شود.
معاون وزیر راهوشهرسازی درباره اهرمهای دولت برای پرداخت عوارض الکترونیک گفت: وزیر راهوشهرسازی تفاهمنامهای با پلیس راه امضا کرده است تا از اهرم پلیس استفاده کنیم، اما تا مردم استقبال نکنند هیچ راهی وجود ندارد و فقط همکاری مردم لازم است.
وی ادامه داد: مقرر بود ۳۰ آزادراه کشور در یک سال به سیستم اخذ عوارض الکترونیک مجهز شوند، اما در این خصوص با مشکل مواجه شدهایم و بخشخصوصی سرمایهگذار در آزادراهها راغب نیست با این شرایط کار را ادامه دهد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.