ضرورت افزايش سطح همكاري خودروسازان با قطعهسازان رئيس خانه صنعتومعدن ايران گفت: براي آنكه ميزان داخليسازي در صنعت خودرو نسبت به سالهاي گذشته افزايش پيدا كند خودروسازان و قطعهسازان بايد در كنار يكديگر كار كنند، فعاليت روبهروي هم نتيجه مطلوب نخواهد داشت. به گزارش مناقصهمزایده، عبدالوهاب سهلآبادی درباره اينكه چگونه میتوان داخليسازي خودروهاي داخلي را […]
ضرورت افزايش سطح همكاري خودروسازان با قطعهسازان
رئيس خانه صنعتومعدن ايران گفت: براي آنكه ميزان داخليسازي در صنعت خودرو نسبت به سالهاي گذشته افزايش پيدا كند خودروسازان و قطعهسازان بايد در كنار يكديگر كار كنند، فعاليت روبهروي هم نتيجه مطلوب نخواهد داشت.
به گزارش مناقصهمزایده، عبدالوهاب سهلآبادی درباره اينكه چگونه میتوان داخليسازي خودروهاي داخلي را افزايش داد تا نياز به واردات قطعات خودرو نداشته باشيم، تصريح كرد: يكي از كارهايی كه صنعت خودرو را در مسير خودكفايي و افزايش داخليسازي قرار میدهد، توسعه همكاري خودروسازان با قطعهسازان است.
وي گفت: میتوان مراكزي ايجاد كرد كه در آن قطعهسازان و خودروسازان در كنار يكديگر كار كنند و به توليدات مشترك برسند؛ ايرانخودرو و سايپا از يكديگر جدا نيستند، لذا با برنامهريزي بلندمدت میتوانند در زمينه داخليسازي انواع قطعاتی كه میتواند در دو مجموعه صنعتي به صورت يكسان مصرف میشود به دستاوردهاي خوبي دست پيدا كنند.
رئيس خانه صنعتومعدن ايران افزود: به نظر میرسد طي سالهاي اخير خودروسازان و قطعهسازان يكديگر را جدا از هم ديدند و هيچ زمان نتوانستند به تعريف مشتركي از خواستههاي خود برسند و از سويي خودروسازان بايد تمام تلاش خود را بكنند تا بدهي معوق به قطعهسازان نداشته باشند.
وي با بيان اينكه عدم بدهي معوق به قطعهسازان باعث میشود كه آنها انگيزه براي نوآوري و توليد قطعات وارداتي را داشته باشند، تصريح كرد: خودروسازان با برونسپاري فعاليتهاي خود به قطعهسازان میتوانند گام بزرگی در افزايش داخليسازي در صنعت خودرو بردارند.
سهلآبادي گفت: نكتهاي كه هميشه مغفول مانده توسعه فناوري و ارتقای تكنولوژي شركتهاي قطعهساز است، قطعهسازان به ماشينآلات بهروز نياز دارند تا بتوانند در توليدات قطعات خاص به پيشرفت برسند؛ بدين جهت آنها بايستي به سمت سرمايهگذاري در اين حوزه حركت كنند، اين موضوع يك الزام است.
رئيس خانه صنعتومعدن ايران افزود: خودروسازان اگر میخواهند داخليسازي خودروها را با تمام قوا پيگيري كنند، توصيه میكنم كه هزينههاي سَربار خود را كاهش دهند تا سرمايه كافي براي سرمايهگذاري در توليد قطعات جديد و حتي همكاري براي ساخت قطعه با قطعهسازان را داشته باشند.
وي با تأکید بر اينكه قطعهسازان باید به سمت افزايش سطح دانش فني خود حركت كنند، يادآور شد: زنجيره توليد شركتهاي خودروسازي نياز به بازنگري دارد؛ طي اين سالها زنجيره توليد كارنامه كاري خوبي نداشته است بدين جهت بايد با سبك و سياق جديد آن را مديريت كرد.
سهلآبادي گفت: ما به اتومبيل ايراني زيبا، باكيفيت، دانش فني روز و داخليسازي بالا نياز داريم، اگر براي هر كدام اين موارد سرمايهگذاري كنيم با سرعت به نتيجه مطلوب دست پيدا خواهيم كرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.