انجام معاینات آفلاین برخی مراکز معاینه فنی خودرو

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل‌ونقل همگانی کشور انجام معاینات آفلاین برخی مراکز معاینه فنی خودرو مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل‌ونقل همگانی کشور درخصوص اعتبار گواهی سلامت خودروهای دوگانه‌سوز ثبت شده در سیمفا توضیحاتی را ارائه کرد. به گزارش مناقصه‌مزایده، سعید قیصر در یک برنامه تلویزیونی در مورد اعتبار گواهی سلامت خودروهای دوگانه‌سوز ثبت شده در سیمفا گفت: […]

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل‌ونقل همگانی کشور

انجام معاینات آفلاین برخی مراکز معاینه فنی خودرو

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل‌ونقل همگانی کشور درخصوص اعتبار گواهی سلامت خودروهای دوگانه‌سوز ثبت شده در سیمفا توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، سعید قیصر در یک برنامه تلویزیونی در مورد اعتبار گواهی سلامت خودروهای دوگانه‌سوز ثبت شده در سیمفا گفت: در تاریخ ۲۵ اسفندماه سال۹۷ هیأت دولت به پیشنهاد وزارت کشور گواهی سلامتی برای خودروهای کارگاهی که دوگانه‌سوز شدند صادر کرد که در همین راستا وظایفی برای وزارت کشور، وزارت نفت، وزارت صمت و سازمان استاندارد تعیین کرد.

وی با بیان اینکه براساس این مصوبه سازمان استاندارد می‌بایست طی سه ماه فرآیند استانداردسازی خودروهایی که در کارگاه‌ها دوگانه‌سوز می‌شوند را ارائه دهد، گفت: همان زمان وزارت کشور شفاهاً و کتباً اعلام کرد که آمادگی دارد این گواهی سلامت را طبق مصوبه هیأت دولت از طریق سامانه سیمفا صادر کند.

قیصر افزود: مصوبه دولت به‌گونه‌ای است که گواهی سلامت خودروها باید به صورت آنلاین بر روی سیمفا قرار گیرد و خودروهایی که در سیمفا گواهی ندارند نیز می‌بایست توسط پلیس کنترل شوند.

وی با بیان اینکه خودروهایی که در مدارک آنها دوگانه‌سوز قید شده هنگامی ‌که به مراکز معاینه فنی مراجعه می‌کنند، سیستم مراکز به صورت خودکار به سامانه پلیس متصل شده و آزمایشات مورد تأیید این خودروها به سازمان استاندارد ارجاع می‌شود، گفت: تمام این فرآیند آنلاین است اما متأسفانه برخی مراکز که سازمان استاندارد باید در مورد فعالیت آنها پاسخگو باشد به صورت آفلاین معاینات را انجام می‌دهند که اطلاعات آنها بر روی سیمفا قرار نمی‌گیرد و بعضاً گواهینامه‌هایی که صادر می‌کنند تخلف آشکار است. چرا که هر قسمت معاینات باید به صورت برخط روی سیمفا قرار گیرد تا گواهی سلامت صادر شود.

قیصر با بیان اینکه مصوبه هیأت دولت برای اسفندماه سال۹۷ است، گفت: قرار بود از یکم‌بهمن‌ماه ۹۸ وزارت نفت در تمام جایگاه‌های CNG دوربین پلاک‌خوان نصب کند تا اگر خودروهای دوگانه‌سوز که گواهی سلامت در سیمفا نداشتند از سوخت‌گیری آنها جلوگیری شود؛ اما ما از این برنامه عقب هستیم و امیدواریم هر چه سریعتر این مسأله رفع شود تا از سوخت‌گیری خودروهای دوگانه‌سوز غیرمعتبر جلوگیری شود.

وی با اشاره به انفجارهای خودروهای دوگانه‌سوز کارگاهی تصریح کرد: در یک بازه‌زمانی مشخص هفت نفر کشته شدند و تعداد انفجارها بیشتر شده است که این نشان می‌دهد که خودروهایی که در کارگاه‌ها دوگانه‌سوز شده‌اند از ایمنی بالایی برخوردار نیستند.

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل‌ونقل همگانی کشور در مورد شائبه تغییر قیمت در معاینه فنی خودروهای سبک گفت: این مهم در دستور کار قرار دارد و پیشنهاد افزایش ۱۵ تا ۲۰درصدی را داده‌ایم تا از ضرر و زیان این مراکز جلوگیری کنیم که در حال‌حاضر این مهم در حال بررسی است.