گامی‌ بلند در جهش‌تولید با بومی‌سازی خودروهای ساخت داخل

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد گامی‌ بلند در جهش‌تولید با بومی‌سازی خودروهای ساخت داخل عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: مجلس با ریل‌گذاری مناسب در تلاش است تا موانع و مشکلات را از سر راه خودروسازان در جهت رسیدن به اهداف‌شان بردارد. به گزارش مناقصه‌مزایده، محمدرضا دشتی‌اردکانی با تأکید […]

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد

گامی‌ بلند در جهش‌تولید با بومی‌سازی خودروهای ساخت داخل

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: مجلس با ریلگذاری مناسب در تلاش است تا موانع و مشکلات را از سر راه خودروسازان در جهت رسیدن به اهداف‌شان بردارد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، محمدرضا دشتی‌اردکانی با تأکید بر اهمیت حمایت از مقوله داخلی‌سازی در کشور، خاطرنشان کرد: صنعت خودروسازی کشور از دیرباز در تلاش است تا با ایجاد فضای مناسب در جهت بی‌نیازی به دانش فنی بیگانگان و خودکفایی در راستای بومی‌سازی قطعات محصولات خود گام بردارد و تا حدودی نیز موفق بوده است.

وی افزود: همان‌گونه که ما توانستیم در صنایع نظامی ‌پیشرفت‌های خوبی را کسب کنیم در صنعت خودروسازی نیز قادر هستیم به دستاوردهای خود دست پیدا کنیم و قطعاً تحقق چنین مقوله‌ای دور از انتظار نیست؛ در این میان باید سعی کرد تا قطعه‌سازان و خودروسازان ارتباطات خود را تقویت و به سمت هم‌افزایی حرکت کنند.

نماینده مردم اردکان در مجلس با اشاره به توان و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در افزایش داخلی‌سازی در صنعت خودرو، گفت: بهره‌جویی از توان داخلی و دانش فنی ملی باید موجب کاهش قیمت، افزایش کیفیت و رضایتمندی مردم باشد و به صرف بومی‌سازی نباید از برخی الزامات صنعت خودرو چشم‌پوشی کرد.

وی افزود: صنعت خودروسازی داخلی توانسته با وجود تحریم‌ها و مشکلات بر روی پای خود بایستد و بی‌شک قادر خواهد بود از موانع و مشکلات به سلامت عبور کند.

دشتی اردکانی بر ضرورت حمایت مجلس از بومی‌سازی خودروهای ساخت داخل تأکید کرد و گفت: خودروسازان باید به شرکت‌های دانش‌بنیان و قطعه‌سازان داخلی اعتماد کرده و امکانات و فرصت مناسبی را در جهت همکاری‌های مشترک در اختیار آنها قرار دهد و مجلس نیز در مقابل با ریلگذاری تلاش خواهد کرد تا موانع و مشکلات را از سر راه خودروسازان در جهت رسیدن به اهداف‌شان بردارد.

وی افزود: بی‌شک خودکفایی خودروسازان و بی‌نیازی آنها به دانش و تخصص بیگانه مانع خروج ارز از کشور و تحقق شعار «جهش‌تولید» در سال‌جاری خواهد شد.