کوتاه از یورو۲۰۱۶

کوتاه از یورو۲۰۱۶ امشب مهم‌ترین بازی سال اروپا میان فرانسه و پرتغال برگزار می‌شود. دو تیمی که با شکست حریفانشان به فینال فوتبال جام ملت اروپا راه یافتند. فرانسه به لطف میزبانی تاکنون تقریباً بدون زحمت رقبای خود از جمله آلمان را شکست داده است. در آن سوی میدان نیز پرتغال با کریستسانو رونالدو به […]

کوتاه از یورو۲۰۱۶

امشب مهم‌ترین بازی سال اروپا میان فرانسه و پرتغال برگزار می‌شود. دو تیمی که با شکست حریفانشان به فینال فوتبال جام ملت اروپا راه یافتند. فرانسه به لطف میزبانی تاکنون تقریباً بدون زحمت رقبای خود از جمله آلمان را شکست داده است. در آن سوی میدان نیز پرتغال با کریستسانو رونالدو به دنبال تاریخ‌سازی و کسب اولین قهرمانی خود در اروپاست. بی‌شک کسب مقام قهرمانی اروپا همراه پرتغال گامی بزرگ برای رونالدو در کسب چهارمین توپ طلای بر‌ترین بازیکن جهان خواهد بود. در زیر آخرین اخبار از مسابقات در پی می‌اید.

درآمد یک میلیارد و ۳۹۰ میلیون یورویی فرانسه از میزبانی یورو ۲۰۱۶

اتحادیه فوتبال اروپا درآمد میزبانی رقابت‌های یورو برای فرانسه را یک میلیارد و ۳۹۰ میلیون یورو اعلام کرد که از این رقم ۲۰۰ میلیون آن مالیات خواهد بود. به گزارش ایسنا و به نقل از ساکرنت، یورو ۲۰۱۶ در آستانه تمام شدن است و با دیدار فرانسه برابر پرتغال در فینال، پرونده این رقابت‌ها بسته خواهد شد. اتحادیه فوتبال اروپا اعلام کرد پیش‌بینی می‌شود حدود ۳۵۰ میلیون نفر دیدار فینال یورو را نگاه کنند. یوفا همچنین اعلام کرد درآمد این رقابت‌ها، یک میلیارد و ۳۹۰ میلیون یورو بوده که این رقم نسبت به دور قبل ۳۴ درصد افزایش یافته است. این افزایش درآمد به خاطر زیاد شدن تعداد تیم‌های شرکت کننده از ۱۶ تیم به ۲۴ تیم بوده است. میزبانی این رقابت‌ها توسط فرانسه باعث شد تا این کشور نفس راحتی از نظر اقتصادی بکشد و حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو پول به اقتصاد این کشور تزریق شود. همچنین با وجود انتقادهای فراوان درمورد تعداد تیم‌های حاضر در یورو ۲۰۱۶ اعلام شد این بازی‌‌ها در یورو ۲۰۲۰ نیز با ۲۴ تیم برگزار خواهد شد. یورو ۲۰۱۶ فرانسه با حضور ۲۴ تیم در ۶ گروه برگزار شد و چهار تیمی که به رده سوم گروه‌هایشان دست پیدا کرده بودند نیز به همراه تیم‌های اول و دوم گروه، راهی مرحله حذفی شدند. شیوه صعود تیم‌های سوم طی مراحل پیچیده‌ای انجام شد و تنها هشت تیم پس از پایان مرحله گروهی، به کشورهایشان بازگشتند. با تمام انتقادهایی که تاکنون از این سیستم انجام شده است، به تازگی اعلام شد یورو ۲۰۲۰ هم با همین فرمت و با همین تعداد تیم برگزار خواهد شد. تئودور تئودوریدیس، نایب رییس موقت یوفا در این زمینه اظهار کرد: تصمیم قطعی در این‌باره گرفته شده است و یورو ۲۰۲۰ هم با ۲۴ تیم برگزار خواهد شد و تمام برنامه‌ریزی‌‌ها نیز بر همین اساس خواهد بود. البته کمیته‌ای در این زمینه بررسی‌هایی انجام خواهد داد و گزارش‌هایش را در این زمینه به ما ارایه می‌کند. یورو ۲۰۲۰ بدون هیچ شکی با ۲۴ تیم برگزار خواهد شد اما برای یورو ۲۰۲۴ هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است. تصمیم نهایی بعد از گزارش‌ها و بررسی‌ها گرفته خواهد شد. کاری که ما باید انجام دهیم این است که به تصویر کلی به وجود آمده از یورو ۲۰۱۶ نگاه کنیم. البته در این زمینه فقط به بازی‌هایی که در فرانسه برگزار شدند فکر نمی‌کنیم و همه بازی‌های دور مقدماتی را هم بررسی خواهیم کرد. تئودوریدیس ادامه داد: برخی‌‌ها اعلام کردند یورو باید با ۳۲ تیم برگزار شود. باید اعلام کنم در اروپا بیش از ۳۲ تیم خوب داریم اما حضور این تعداد تیم در بازی‌های نهایی، بدون شک روی کیفیت برگزاری بازی‌های مقدماتی تأثیر منفی خواهد گذاشت. در واقع موجب می‌شود بازی‌های مقدماتی حساسیت خاصی نداشته باشند. نمی‌توانیم در این زمینه تصمیم‌گیری کنیم، زیرا در چنین تصمیم‌هایی باید همه چیز را در نظر بگیریم.

رونالدو: ‌اکنون وقت تمرکز برای رویارویی با فرانسه است

کاپیتان تیم ملی فوتبال پرتغال از یارانش خواست کاملاً برای رویارویی در فینال جام ملت‌‌ها تمرکز کنند. به گزارش فارس، کریستیانو رونالدو از این که تیم ملی کشورش معروف به «سلسائو اروپا» به ایستگاه پایانی جام ملت‌‌ها راه یافته، بسیار خرسند است. اما او با توجه به تجربه سال‌ها حضور در بالا‌ترین سطح فوتبال می‌داند که هنوز چیزی به عنوان «افتخار» در کارنامه تیمش ثبت نشده است. به همین دلیل برای رویارویی با فرانسه، میزبان مسابقات در بازی نهایی و جدال امشب خواهان آن شد که یارانش با بالا‌ترین تمرکز وارد میدان بازی با خروس‌های آبی شوند. وی همچنین در صفحه خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: اکنون زمان تمرکز است. شمارش معکوس برای جدال نهایی آغاز شده که امیدوارم همه چیز به سود ما پیش برود.

آنری: با گریزمان ترسی از رونالدو نداریم

اسطوره فوتبال فرانسه به ستایش از آنتوان‌گریزمان پرداخت و از او به عنوان کریستیانو رونالدو خاص فرانسه یاد کرد. به گزارش مهر و به نقل از آس، در فینال یورو ۲۰۱۶ که قرار است امشب (یکشنبه) برگزار شود، تیم ملی فوتبال فرانسه به مصاف پرتغال خواهد رفت که کریستیانو رونالدو را در اختیار دارد. تیری آنری، ستاره سابق فرانسه دیدار برابر پرتغال را سخت توصیف کرد. با این حال تأکید کرد که فرانسه چیزی برای از دست دادن ندارد. آنری در این زمینه گفت: بازی سخت و مهمی برای دو تیم است. هر تیمی شجاع‌تر باشد، پیروز بازی خواهد شد. دلیلی ندارد از چیزی بترسیم زیرا یک سوپرمن واقعی به نام آنتوان‌گریزمان داریم. او کریستیانو رونالدوی فرانسه است. فرانسه از رونالدو نمی‌ترسد چون گریزمان را دارد. اسطوره باشگاه آرسنال ادامه داد: فرانسه میزبان یورو ۲۰۱۶ است و در بازی فینال هم شانس بیش‌تری برای پیروز شدن دارد. اگر بازیکنان هماهنگی و اتحاد داشته باشند، پیروز خواهند شد. بی‌صبرانه در انتظار دیدار فینال هستم. امیدوارم بتوانیم جام قهرمانی را هم به‌دست بیاوریم.

فرانسه به دنبال سومین عنوان قهرمانی در خانه

 

فرانسه می‌تواند سومین قهرمانی‌اش در خانه را یکشنبه شب(امشب) جشن بگیرد. به‌ گزارش ایلنا و به نقل از آس، تاریخ تکرار شد. هر بار که فرانسه میزبان تورنمنت بزرگی است، به فینال صعود می‌کند. خروس‌‌ها با شکست دو بر صفر آلمان دوباره در پاریس دومین فینالش را در اروپا تجربه خواهد کرد. سومین فینال اروپایی در مجموع یورو ۲۰۰۰ که به میزبانی هلند و بلژیک برگزار شد، با قهرمانی فرانسه برابر ایتالیا به پایان رسید اما آبی‌‌ها در مجموع ۵ فینال را تجربه کردند. در جام جهانی ۹۸ در کشورشان قهرمان شدند و در سال ۲۰۰۶ از ایتالیا شکست خوردند. یورو ۲۰۱۶ نیز همچون یورو ۱۹۸۴ و جام جهانی ۹۸ در خانه برگزار می‌شود. جایی که فرانسه در دو جام را فتح کرده است. در اولین فینال خود در بازی به یاد مادنی برابر اسپانیا قرار گرفت و اشتباه آرکونادا در مهار ضربه آزاد میشل پلاتینی، قهرمانی را برای فرانسوی‌‌ها به ارمغان آورد.۱۴ سال بعد دوباره فینال را در پاریس تجربه کرد. آبی‌‌ها اولین و تنها عنوان قهرمانی را با شکست برزیل جشن گرفتند. این دیدار ۳ بر صفر و با گل‌های زین الدین زیدان (دو گل) و امانوئل پتی به پایان رسید. سومین فینال اروپایی و پنجمین فینال تاریخ خروس‌‌ها یکشنبه در استادو دو فرانسه برابر پرتغال برگزار خواهد شد. آن‌ها فرصت دارند دوباره جام قهرمانی را در خانه و برابر هوادارانشان بالای سر ببرند.