توسط وزارت ارتباطات انجام شد اختصاص ۱۲۴۰ میلیارد ریال برای حمایت از کسبوکارهای نوپا شیوع کرونا در کشور باعث شد بسیاری از کسبوکارهای نوپا تا مرز تعطیلی پیش بروند، بر این اساس، برای حمایت از کسبوکارهای نوپا، با برنامهریزی وزارت ارتباطات و سازمانهای تابعهاش یکهزار و ۲۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است. به گزارش ایرنا، […]
توسط وزارت ارتباطات انجام شد
اختصاص ۱۲۴۰ میلیارد ریال برای حمایت از کسبوکارهای نوپا
شیوع کرونا در کشور باعث شد بسیاری از کسبوکارهای نوپا تا مرز تعطیلی پیش بروند، بر این اساس، برای حمایت از کسبوکارهای نوپا، با برنامهریزی وزارت ارتباطات و سازمانهای تابعهاش یکهزار و ۲۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
به گزارش ایرنا، ویروس کرونا ۷۲ درصد از کسبوکارها نوپا را دچار مشکل کرد. مهمترین مسألهای که آنها را درگیر کرد، کاهش مشتریان بود. این کسبوکارها بیش از نیمی از مشتریان خود را از دست دادند. روزهای سختی بر آنها گذشت و برای تأمین حقوق و دستمزد کارکنان، پرداخت حق بیمه، اجارهبها، مالیات و بازپرداخت وامها بار مالی بزرگی بر آنها تحمیل شد.
در تازهترین گزارشی که از سوی وزارت ارتباطات منتشر شده است، در پی شیوع ویروس کرونا و در مسیر تحقق «ایران هوشمند» تاکنون حدود ۱۲۴ میلیارد تومان برای حمایت از کسبوکارهای نوپا هزینه شده است. در چنین شرایطی برای ۶۲ درصد از شرکتها، تابآوری کمتر از سه ماه پیشبینی شد و این اتفاق اخراج و ورشکستی برخی را رقم زد. در این بین سازمان فناوری اطلاعات ایران برای حمایت از کسبوکارها، پرداخت وام با بهره ۹درصد را در دو فاز برنامهریزی کرد.
در فاز اول که اسفندماه سال۹۸ آغاز شد و تا پایان اردیبهشت ادامه داشت، ۵۴ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان در قالب وام به شرکتهایی که استحقاق داشتند و درخواست دادند پرداخت شد.
فاز دوم توزیع وام از خردادماه و با پرداخت ۷۰ میلیارد تومان وام به شرکتهای فعال IT در حوزههای گردشگری، برگزاری رویدادها، فروش بلیت و تخفیف، مشاغل خانگی و حملونقل و شبکه توزیع آغاز شد که همچنان ادامه دارد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.