عصر زن سالاری شفاهی‌!

عصر زن سالاری شفاهی‌!       قبل از هر چیز باید عرض کنم که اساساً بنده در مورد زن و مرد هیچ نظر منفی ندارم‌، یکی از یکی بهتر‌، اصلاً اگر در بین انسان‌ها بگردی‌! هیچ کسی را قابل مقایسه با زن و مرد نمی‌توانی پیدا کنی. مردها شجاع‌، خانواده‌دوست‌، خوش‌تیپ‌، فداکار و کلی چیز دیگر […]

عصر زن سالاری شفاهی‌!

      قبل از هر چیز باید عرض کنم که اساساً بنده در مورد زن و مرد هیچ نظر منفی ندارم‌، یکی از یکی بهتر‌، اصلاً اگر در بین انسان‌ها بگردی‌! هیچ کسی را قابل مقایسه با زن و مرد نمی‌توانی پیدا کنی. مردها شجاع‌، خانواده‌دوست‌، خوش‌تیپ‌، فداکار و کلی چیز دیگر و زن‌ها مهربان‌، با درایت‌، زیبا‌، هنرمند و کلی چیز دیگر‌، این را من نمی‌گویم‌، بروید از خودشان بپرسید البته عجالتاً در مورد زن‌ها از خانم‌ها و در مورد مردها از آقایان سؤال کنید تا انصاف هم رعایت شده باشد‌! و به شما هم ثابت بشود که چه موجودات نازنینی هستند این بزرگواران‌!

 البته باید اعتراف کنم که مردها یک خوبی دارند که زن‌ها از آن بی‌بهره‌اند‌، کمتر مردی را دیده‌ام که مدافع حقوق زن‌ها نباشد و البته کمتر زنی را دیده‌ام که حرف از حقوق مردان بزند‌!

 در هر جمع و جماعتی که باشی‌، خواه محفل خانوادگی و دورهمی‌دوستانه و فضای مجازی و یا حتی سمینار و نشست و جلسات اداری‌، کافی است که یک زن در میان جمع باشد و بحث برسد به حقوق زنان و پایمال شدن آن در جامعه و این قسم حرف‌و‌حدیث‌های متواتر‌! فی‌الفور آقایان رگ‌زن دوستی‌شان گل می‌کند و چونان حماسی از نقش زن در جامعه و خانواده و ظلم‌هایی که بر آنها رفته است‌، داد سخن می‌گویند که حتی خود بانوان هم راضی نیستند کسی به خاطر آنها اینچنین به‌زحمت بیفتد و صدایش بگیرد و آب قند لازم شود‌!

      اما از آنجا که مردان معمولاً کمتر حرف می‌زنند و بیشتر اهل عمل و اقدام تشریف دارند‌، هنر و مهارت خود را در موقع نوشتن قوانین و مقررات و ضابطه و باید و نبایدها رو می‌کنند. فرقی هم ندارد چه در خانه و خانواده باشد و چه در جامعه و اداره. هرجا قرار است مقرراتی وضع شود بسیار دقیق و تیزبین عمل کرده و مو را از ماست می‌کشند‌، برای همین است که اگر کل قوانین بشری را زیرورو کنی چهار خط و تبصره و ماده درست و درمان به نفع زنان نمی‌بینی‌!

     به هرحال توقعی هم نمی‌شود داشت‌، مردان به‌طور شفاهی و به اندازه کافی و حتی زیاد از حد از حقوق زنان دفاع می‌کنند‌، معلوم است که وقتی قرار بر کتبی و نوشتاری شد‌، نوبتی هم باشد باید دل و دین خود را بدهند به حفظ و حراست از حقوق مردان‌! تا عدالت برقرار شده و بیش از این مردان مورد ظلم‌وستم قرار نگیرند‌!

     زنان مظلوم و بی‌خبر از همه جا که آن حماسه‌سرایی‌های جانانه و دفاعیات حکمیانه را دیده‌اند و البته در هنگامه قانون‌نویسی محلی از اعراب ندارند و یا چه شود که به جهت خالی نبودن عریضه ندرتاً پایشان به این محافل باز شود. با امیدی که از همان حرافی‌های مردانه در دلشان زنده شده است‌، منتظر روز مبادا می‌مانند که شاید زمانی دفاعیات ظاهری و شفاهی و ویترینی به قانون و مقررات مکتوب و ممهور و اجرایی راهی باز کند و حق مظلوم از ظالم گرفته شود‌!

      از آنجا که قرار نیست هرآنچه رشته شده است توسط ذی‌نفعان محترم‌، پنبه شود‌، این انتظار تاریخی بانوان گرامی‌ همچنان پابرجا خواهد ماند و کسی جز خودشان قرار نیست این دور تسلسل نامبارک را مبارک کند.

     البته اینها را نگفتیم که بانوان محترم بعد از خواندن آن‌، اولین دیوار کوتاه که یحتمل شوی محترم است را در گوشه‌ای خفت‌گیر کنند و حق و حقوق پایمال شده تاریخی خود را از آن بینوای از همه‌جا بی‌خبر و خسته و کوفته از گرد راه رسیده‌، مطالبه کنند‌! 

 اینها را گفتیم که ثابت کنیم که هوشنگ‌خان مثل دیگر مردها نیست که فقط شفاهاً مدافع حقوق زنان باشد و در این راه از نوشتن دست‌خط و مرقومه مکتوب هم هیچ ابایی ندارد لیکن اگر در مقام طنز است جرم ایشان نیست و بهتر است بانوان محترم‌، شوخی این یکی مرد را هم جدی نگیرند‌، که امیدی به جماعت مردان نیست‌!

             

                                                            هوشنگ خان