بازگشایی مجدد سایت‌های مراکز اسقاط خودرو

بازگشایی مجدد سایت‌های مراکز اسقاط خودرو سایت‌های مراکز اسقاط خودرو حدود یک سال به دلیل مسائل و مشکلاتی که در این رابطه رخ داده بود مسدود بودند و با اعلام ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت با ارائه تعهدنامه محضری از طرف مراکز اسقاط به ستاد با هدف جلوگیری از تقلب و تخلف دوباره بازگشایی می‌شوند. […]

بازگشایی مجدد سایت‌های مراکز اسقاط خودرو

سایت‌های مراکز اسقاط خودرو حدود یک سال به دلیل مسائل و مشکلاتی که در این رابطه رخ داده بود مسدود بودند و با اعلام ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت با ارائه تعهدنامه محضری از طرف مراکز اسقاط به ستاد با هدف جلوگیری از تقلب و تخلف دوباره بازگشایی می‌شوند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محسن صادقی؛ سرپرست ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت درباره بازگشایی مجدد سایت‌های مراکز اسقاط خودرو گفت: براساس مصوبه‌های دولت برای هر خودرویی که اسقاط می‌شد، مطابق معادل سواری آن گواهی صادر می‌گردید اما حدود یک سال صفحات مراکز اسقاط خودرو مسدود بود. با توجه به بازار عرضه و تقاضا و عنایت به اینکه تمامی‌ واردکنندگان خودرو و موتورسیکلت و تولیدکنندگان آنها نیاز به استفاده از گواهی اسقاط برای شماره‌گذاری دارند می‌بایست این بازار (ارائه گواهی اسقاط) مدیریت شود و به همین دلیل سیاست‌گذاری این موضوع برعهده ستاد سوخت است.

وی در ادامه بیان کرد: امسال در سال «جهش‌تولید» قرار داریم و وجود مشکلاتی چون مازاد یا کمبود گواهی اسقاط سبب بسته شدن این صفحات شده بود و حدود یک سال فقط برای اسقاط تاکسی‌ها گواهی صادر می‌شد و نیاز به مدیریت در این بازار بود. از بهمن‌ماه سال گذشته و به‌واسطه قانون هوای پاک حتی شماره‌گذاری موتورسیکلت‌ها نیز نیاز به الصاق گواهی اسقاط دارد.

صادقی در ادامه گفت: ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت برای کنترل تخلف و تقلب در این بازار تعهدنامه‌ای تهیه کرد تا مراکز اسقاط موظف باشند در هر مرحله‌ای که ستاد نیاز بداند کلیه مدارک مثبته مشتمل بر هرگونه عکس و فیلم از وسایلنقلیه اسقاطی و همچنین اسناد خرید لاشه (بارنامه، پته و…) را به ستاد تحویل نمایند.

وی متذکر شد که ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت هیچگونه مسؤولیتی در قبال مصرف گواهی اسقاط نداشته و این موضوع را بازار عرضه و تقاضا خودروهای وارداتی و تولیدی تعیین می‌کنند و مسؤولیت آن برعهده تولیدکننده و واردکننده خودرو است. یعنی مراکز اسقاط خودرو خود باید طرف تقاضا را پیدا کنند و ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کمک به ایجاد بسترهایی جهت تسهیل در این امر می‌کند.

صادقی در پایان با تأکید بر اینکه افراد زیادی در این مراکز سرمایه‌گذاری نموده‌اند و کارکنان زیادی در این مراکز اشتغال دارند بیان کرد: ستاد دنبال پیچیدهسازی مسائل نیست و این موضوع صرفاً برای جلوگیری از تخلف است و باید با دید مثبت به آن نگریست قصد ما آغاز به کار دوباره این مراکز بود و به این خاطر تعهدنامه‌ای ابلاغ کردیم که با استقبال بسیاری از مراکز اسقاط و همچنین انجمن مراکز اسقاط خودرو روبه‌رو شده است.