دریافت پروژه خواسته مدیرعامل پتروپارس

دریافت پروژه خواسته مدیرعامل پتروپارس حمید اکبری با بیان این‌که اگر بدهی سنگین این شرکت به پیمانکاران اجرای این پروژه پرداخت نشود، سبب سرافکندگی این شرکت خواهد بود، تصریح ‌کرد: امیدواریم با مساعدت شرکت ملی نفت ایران و نیکو این شرکت به وضع پایدار مالی بازگردد. به گزارش شانا، مدیرعامل شرکت پتروپارس، سپردن پروژه جدید […]

دریافت پروژه خواسته مدیرعامل پتروپارس

حمید اکبری با بیان این‌که اگر بدهی سنگین این شرکت به پیمانکاران اجرای این پروژه پرداخت نشود، سبب سرافکندگی این شرکت خواهد بود، تصریح ‌کرد: امیدواریم با مساعدت شرکت ملی نفت ایران و نیکو این شرکت به وضع پایدار مالی بازگردد.

به گزارش شانا، مدیرعامل شرکت پتروپارس، سپردن پروژه جدید به این شرکت را دمیدن روح امید دراین شرکت عنوان کرد و گفت: این شرکت بعد از تکمیل فاز ١٢ پارس جنوبی و اجرای فاز ١٩ دیگر پروژه‌ای برای اجرا ندارد.

وی به تشریح چالش‌های این شرکت پرداخت و خواستار حل این چالش‌‌‌ها شد و افزود: این چالش‌‌‌ها بدون مساعدت شما قابل حل نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت پتروپارس نخستین چالش این شرکت را افزایش هزینه فاز ١٢ پارس‌جنوبی عنوان ‌کرد و با بیان این‌که این افزایش ناشی از کارکرد این شرکت نبوده بلکه حاصل تحریم‌ها بوده است، افزود: اجرای این پروژه در بازده زمانی تحریم هزینه سنگینی به ما تحمیل کرد و پیمانکاران این طرح به دلیل قول پتروپارس این شرکت را در تکمیل این پروژه همراهی کردند و شرکت پتروپارس هم اکنون به آن‌‌‌ها مقروض است.

اکبری با بیان این‌که اگر بدهی سنگین این شرکت به پیمانکاران اجرای این پروژه پرداخت نشود، سبب سرافکندگی این شرکت خواهد بود، تصریح‌ کرد: امیدواریم با مساعدت شرکت ملی نفت ایران و نیکو این شرکت به وضع پایدار مالی بازگردد.

مدیرعامل شرکت پتروپارس یکی از کارهای مهم مدیریت آقای شمس در پتروپارس را تصویب تغییر هزینه فاز ١٢ پارس‌جنوبی در کارگروه نفت ریاست جمهوری دولت قبل عنوان و با بیان این‌که در حالی که طبق برنامه اولیه قرار بود این پروژه با هزینه ٣,٤ میلیارد دلار اجرا شود ولی به دلیل افزایش شرح کار و دیگر تغییرات به ۶٫۹ میلیارد دلار افزایش یافت، یادآور ‌شد: با تلاش‌های آقای شمس در کارگروه نفت ریاست جمهوری این مبلغ به تصویب رسید تا این مگاپروژه با موفقیت اجرایی شود.

وی دیگر چالش این شرکت را نداشتن پروژه عنوان ‌کرد و با بیان این‌که بعد از پایان فاز ١٢ پارس‌جنوبی و اجرای فاز ١٩ این میدان مشترک گازی، این شرکت دیگر پروژه‌ای ندارد، افزود: این شرکت دارای تعداد زیادی پرسنل مجرب و مدیران کارآمد است که در صورت نبود پروژه به سمت ناامیدی می‌روند و این سرمایه ملی آسیب خواهد دید.

به گفته اکبری، با در اختیار دادن پروژه جدید به این شرکت، روح امید در آن دمیده خواهد شد.

 

مدیرعامل شرکت پتروپارس، درخواست پرداخت مالیات بردرآمد و مالیات بر سود را از دیگر چالش‌های پتروپارس عنوان کرد که برای آن منبع مالی وجود ندارد و در خصوص آخرین چالش این شرکت هم اظهار ‌کرد: واگذاری این شرکت به بخش خصوصی آخرین چالش این شرکت است که در دوران فرایند خصوصی‌سازی سبب بلاتکلیفی و سردرگمی پرسنل خواهد شد که امیدواریم این مشکلات از سوی شرکت ملی نفت ایران و شرکت نیکو حل شود.