کارتن خواب آزاری یقه‌سفید‌ها‌!

 کارتن خواب آزاری یقه‌سفید‌ها‌!         برخی مواقع یک چیزهایی را می‌بینیم و می‌شنویم عجیب و غریب‌، فی‌المثل چند وقت پیش یکی از مسؤولین فرمایش کردند که این کودکان کار‌، همگی میلیاردر هستند و فقط ظاهر خود را اینگونه درست می‌کنند تا دل مردم بسوزد و به آنها کمک کنند‌!       یا همین بچه‌زرنگ‌های کاسب‌کار […]

 کارتن خواب آزاری یقه‌سفید‌ها‌!  

      برخی مواقع یک چیزهایی را می‌بینیم و می‌شنویم عجیب و غریب‌، فی‌المثل چند وقت پیش یکی از مسؤولین فرمایش کردند که این کودکان کار‌، همگی میلیاردر هستند و فقط ظاهر خود را اینگونه درست می‌کنند تا دل مردم بسوزد و به آنها کمک کنند‌!

      یا همین بچه‌زرنگ‌های کاسب‌کار کرونا که برای خودشان معروف و مشهور و پولدار شده‌اند‌، همه کاری هم می‌کنند‌، هم تحلیل و تفسیر تخصصی و سیاسی و امنیتی می‌دهند‌، هم شربت و قرص و واکسن عرضه می‌کنند‌، هم تست و غربالگری در مطب و حتی در منزل می‌کنند و هم اینکه‌، برای جناب کوویدخان‌، خط‌ونشان می‌کشند و الی آخر‌!

      البته اینکه چند سالی است که تکذیب کردن مد شده است هم جای خود دارد‌، مسؤول و مدیر محترم هرچه می‌خواهد می‌گوید و هرچه می‌تواند انجام می‌دهد و بعد که هوا پس می‌شود و ملت عارض می‌شوند‌، به‌طور کل می‌زند زیر همه چیز و چشم در چشم دوربین همه را تکذیب می‌کند‌، حتی دیده شده است که عکس و تصویر و بعضاً خودشان را نیز تکذیب کرده‌اند‌!

      اما این آخری یک جورایی نوبر است‌!  اینکه برخی از ما بهتران به کارتن‌خواب‌ها و مردم ساده‌دل نیازمند هم رحم نمی‌کنند و این بندگان خدا را با دوزوکلک به سمت مدیرعاملی می‌گمارند و یا برایشان کارت بازرگانی تهیه می‌کنند و به اسم ایشان و به کام خودشان‌، وام‌های میلیاردی می‌گیرند و کالاهای لوکس و اساسی‌، وارد می‌کنند و مثل آب خوردن از دست قانون و گمرک و مالیات و نظارت لیز می‌خورند و کیف و حالش برای آنها می‌ماند و دردسر و بگیر و ببندش برای آن ساده‌دلان و کارتن‌خواب‌ها‌!

      البته جای تعجب هم ندارد که چند روز دیگر یک مسؤول آگاه و از همه‌جا باخبر‌! که از قضا مسؤولیتی در ساماندهی کارتن‌خواب‌ها و از بین بردن فقر و حمایت از نیازمندان و این قسم وظایف را هم یدک می‌کشد‌، با انگشت گذاشتن بر روی همین کارتن‌خواب و بینواهای ساده‌دل‌، در نطقی غرا و همانند آن یافتم‌یافتم جناب ارشمیدس‌، فرمایش کنند که این کارتن‌خواب‌ها و افراد فقیر و بی‌بضاعتی که می‌بینید‌، عده‌ای میلیاردر شیرپاک خورده هستند که خود را به این حال و روز درآورده‌اند که وام چند میلیاردی بگیرند و خودرو لوکس وارد کنند و بعد گیر قانون و پلیس بیفتند و بروند برای خوردن آب خنک و به ریش ما بخندند‌!

      امیدوارم این وسط کسی از شبکه پیچیده و مافیای کارتن‌خوابی حرفی به میان نیاورد و همه مشکلات و گرانی و تورم و شیرتوشیری را به این مافیای نوظهور ربط ندهد‌!

 

                                                            هوشنگ‌خان