تحویل به‌موقع خودروهای ثبت‌نامی ‌با استفاده از ابزارهای نظارتی مجلس

تحویل به‌موقع خودروهای ثبت‌نامی ‌با استفاده از ابزارهای نظارتی مجلس   بازدید اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس از ایران‌‌خودرو مهدی قره‌داغلی – اعضای کمیسیون صنایع و معادن به منظور استماع گزارش مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، در هفته جاری از این گروه صنعتی بازدید می‌کنند. مهدی عبدا…‌زاده؛ رئیس امور مجلس ایران‌خودرو از بازدید اعضای کمیسیون […]

تحویل به‌موقع خودروهای ثبت‌نامی ‌با استفاده از ابزارهای نظارتی مجلس  

بازدید اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس از ایران‌‌خودرو

مهدی قره‌داغلی – اعضای کمیسیون صنایع و معادن به منظور استماع گزارش مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، در هفته جاری از این گروه صنعتی بازدید می‌کنند.

مهدی عبدا…‌زاده؛ رئیس امور مجلس ایران‌خودرو از بازدید اعضای کمیسیون صنایع و معادن از ایران‌خودرو در روز سه‌شنبه (۱۴مردادماه)، خبر داد و گفت: هدف از این بازدید که در جهت ارج نهادن به منویات مقام‌معظم‌رهبری درخصوص حمایت از تولید داخل که از نام‌گذاری چندین سال گذشته ایشان به وضوح دیده می‌شود و مورد استقبال اعضای محترم کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار گرفته، آشنایی نمایندگان محترم با فرآیند تولید خودرو داخلی در شرایط محدودیت‌های بین‌المللی و ریل‌گذاری درست این صنعت برای رسیدن به اهداف توسعه و ارتقای کیفی است.

عبدا…‌زاده با بیان اینکه صنعت خودرو در نوک پیکان تحریم‌ها قرار داشته، به اقدامات اخیر ایران‌خودرو در تعمیق ساخت داخل، توسعه محصول جدید و رونق تولید در شرایط جنگ اقتصادی اشاره کرد و افزود: در همین شرایط توانسته‌ایم در زمینه طراحی و توسعه محصولات اقدامات مهمی ‌انجام دهیم.

وی اضافه کرد: به‌دنبال معرفی توانمندی‌های ایران‌خودرو و راهکارهای رفع موانع تولید داخل به نمایندگان محترم مجلس یازدهم هستیم تا آنان ضمن آشنایی با مشکلات و موانع تولید، ایران‌خودرو را در مسیر خودکفایی و تولید محصولات باکیفیت و قیمت مناسب یاری دهند.

در این رابطه سیدجواد حسینی‌کیا؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره اینکه خودروسازان به تعهدات خود درباره تحویل به موقع خودروهای ثبت‌نام شده، تاکنون عمل نکرده‌اند و امروز هم به جای اینکه خودروهای ثبت‌نام شده که موعد تحویلشان رسیده را به مشتریان تحویل دهند، مجدداً ثبت‌نام‌های جدید را آغاز کرده‌اند، آیا قرار نیست با این اقدام‌ها که تضییع حقوق مشتریان است، برخوردی صورت گیرد، گفت: ما نباید کاری کنیم که به بی‌اعتمادی مردم دامن بزنیم، بلکه باید کاری کنیم که اعتماد مردم به ما جلب شود. از همینرو روز سه‌شنبه(۱۴مردادماه) اعضای کمیسیون صنایع، بازدیدی از ایران‌خودرو خواهند داشت و در نوبت بعدازظهر هم جلسه‌ای با مدیرعامل و مدیران ارشد ایران‌خودرو داریم تا مشکلات بررسی و راهکارها را برای رفع آنها ارائه دهیم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما باید به سمتی برویم که نقدینگی در جامعه باعث تولید و اشتغال شود لذا وعده‌هایی که در این زمینه داده می‌شود، باید تحقق یافتنی باشد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه خودرو‌سازان بیایند نقدینگی را جمع کنند، کار خوبی است اما باید به تعهداتی که دارند پایبند باشند، اینکه امروز اعلام می‌کنند عده‌ای ثبت‌نام انجام دهند و چهار روز دیگر نرخ‌ها گران شود این اصلاً پذیرفتنی نیست.

حسینی‌کیا با اشاره به شرایط خاص کشور بیان کرد: همانگونه که می‌دانید، شرایط جامعه گاهی اوقات دچار نوسان است، به‌طور مثال ما کاهش پول ملی و افزایش قیمت ارز را داریم. با توجه به شرایط کشور، خودروسازان برای آینده باید برنامه‌ریزی داشته باشند تا اگر التهابی به وجود آمد، تعهدات‌شان زیر سؤال نرود و بتوانند از پس مشکلات برآیند، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در کنار کارهایی که انجام می‌دهند دست به یک اقدام جهادی بزنند.

وی درباره این‌ه آیا مجلس از جایگاه نظارتی خود استفاده خواهد کرد تا خودروسازان به تعهداتی که دادند عمل کنند، عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی ‌قطعاً با جایگاه نظارتی که دارد، کار خودش را انجام خواهد و امیدواریم نتیجه بدهد و حاصلش این شود که یک سرعتی در تحویل خودروهایی که مدت‌هاست به تعویق افتاده است، صورت گیرد.

علیرضا سلیمی؛ ‌عضو کمیسیون صنایع و معادن درباره اینکه خودروسازان به دلیل عدم پایبندی به تعهدات‌شان باعث ایجاد نارضایتی در جامعه شده‌اند، گفت: این روزها متأسفانه خودروسازان به دلیل عدم توجه به تعهدات‌شان موجب آشفتگی در بازار هم شده‌اند. خودروساز باید بداند پیش‌بینی که انجام می‌دهد، درست است یا خیر. آنان یا اطلاعاتی از وضعیت موجود دارند یا ندارند؛ بنابراین باید برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی تأکید کرد: خواهش ما از خودروسازان این است، به جای اینکه خودروها را به نورچشمی‌ها بدهند، به کسانی که مدت‌هاست ثبت‌نام کرده‌اند خودروها را تحویل دهند.

سلیمی ‌با اشاره به اینکه انتظار ما این است که خودروسازان منظم و منضبط عمل کنند، افزود: شخصی که مدیریت یک مجموع خودروسازی را برعهده می‌گیرد، باید مانند موتور یک خودرو منظم کار کند؛ اما امروز ما این را در مدیران حاضر در خودرو‌سازی‌ها مشاهده نمی‌کنیم.