بیماری هلندی درمان شد؟!

بیماری هلندی درمان شد؟!       به نظر می‌رسد کشور عزیز و دُردانه ما اولین کشوری باشد که توانسته است به‌طور اساسی با بیماری هلندی مبارزه کند و آن را نابود کرده و سلامت را به اقتصاد کشور بازگرداند!       شما بهتر از ما می‌دانید که بیماری هلندی اساساً یک بیماری مزمن است که سال‌ها باعث […]

بیماری هلندی درمان شد؟!

      به نظر می‌رسد کشور عزیز و دُردانه ما اولین کشوری باشد که توانسته است به‌طور اساسی با بیماری هلندی مبارزه کند و آن را نابود کرده و سلامت را به اقتصاد کشور بازگرداند!

      شما بهتر از ما می‌دانید که بیماری هلندی اساساً یک بیماری مزمن است که سال‌ها باعث آزار و اذیت اقتصاد و صنعت کشور شده بود و این بلای خانمان‌سوز همه‌اش زیر سر آن نفت‌های فروش رفته و دلار‌های از راه رسیده بود که بالاخره با همت و تلاش و زحمات شبانه‌روزی مسؤولان ریشه‌اش خشکانده و قلیانش کشیده شده!

     البته اینکه جنابان کرونا و تحریم این وسط به‌تنهایی جور همه مسؤولان را کشیدند آنقدرها مهم نیست‌، مهم این است که افتخار این بیماری‌زدایی را بزنیم به نام مدیران و مسؤولان صنعت و اقتصاد و برنامه کشور‌، تا ایشان هم ذوق کنند و به نشانه تشکر از ما مدال‌های رنگارنگ شماره یک و دو مدیریت و لیاقت بر سینه زنند‌!

     البته نباید فراموش کنیم که مسؤولان و مدیران گرام‌! با عبور از هلندی‌، چندین گزینه بسیار مناسب از جمله ویروس تورم‌، مرض افسارگسیختگی دلار‌، درد بی‌درمان بی‌برنامگی‌، سم عدم نظارت و کنترل بازار‌، ریزش بهمن رهاشدگی نقدینگی و چندین مورد دیگر را به شایستگی جایگزین کرده‌اند و اجازه ندادند حتی آب خوش از گلوی کرونای مادرمرده پایین برود که پیش خود حساب کرده بود که لااقل مردم به‌خاطر درمان بیماری هلندی کمی ‌از سر تقصیراتش می‌گذرند و منفور و منحوس و ای‌بمیری کرونا و این قسم عبارات را منبعد‌، با اندکی مماشات بر زبان می‌آورند‌!

     جناب هوشنگ‌خان (خودمان را عرض می‌کنیم‌! ) نمی‌داند که کدام پدرآمرزیده‌ای به این حضرات مسؤول و مدیر گفته است که الا و لابد باید فی‌الفور جایگزینی درخور برای آن بیماری هلندی یافته و تا صنعت بینوا جانی تازه پیدا نکرده است‌، قلم پایش را بشکنند تا یکدفعه توهم برایش پیش نیاید که انگار خبرهایی است‌! و این عزیزان پرتلاش‌، لبیک‌گویان به جای کلاه‌، سر آوردند و همزمان یک دوجین بیماری و ویروس و مصیبت بر سر صنعت و اقتصاد و مردم‌، آوار کردند که دیگر نه صنعت را رمقی بماند و نه اقتصاد و مردم را نفسی‌، و با یک تیر دو نشان بزنند هم رقیب را زمین‌گیر کنند و هم مدعی را‌، که دیگر کسی هم عارض نشود‌!

     قربانش بروم این بورس و سهام دولتی را که دم به ساعت بر آتشش دمیده می‌شود و دورش بگردم این گرانی مسکن و خودرو را که دم به ساعت رکورد می‌شکند‌، بعید نیست که بزرگان تدبیر کرده‌اند که خلق‌ا… در مسکن و خودرو و بورس سرمایه‌گذاری کرده‌اند و هر روز از اوج‌گیری آنها‌، حظ‌وافر می‌برند و غم و غصه تورم و بیکاری را فراموش کرده و لابد به این صرافت می‌افتند که دست مسببان آن را هم ببوسند‌!

اما ظاهراً از خاطر مبارک‌شان رفته است که آن از ما بهترانند که هفت شهر عشق را می‌گردند و این ملت بینواست که هنوز اندر خم یک کوچه است‌!

    

                                                                                                                        هوشنگ‌خان