صرفه‌جویی ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی صنعت برق

سخنگوی صنعت برق مطرح کرد صرفه‌جویی ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی صنعت برق سخنگوی صنعت برق اظهار داشت: اگر قرار بود برای تأمین رقم پنج هزار و ۵۰۰ مگاواتی که در ساعات اوج پیک صرفه‌جویی شد، نیروگاه جدید احداث کنیم، باید ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌کردیم. به گزارش ايلنا،‌ مصطفی رجبی‌مشهدی درباره افزایش و یا […]

سخنگوی صنعت برق مطرح کرد

صرفه‌جویی ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی صنعت برق

سخنگوی صنعت برق اظهار داشت: اگر قرار بود برای تأمین رقم پنج هزار و ۵۰۰ مگاواتی که در ساعات اوج پیک صرفه‌جویی شد، نیروگاه جدید احداث کنیم، باید ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌کردیم.

به گزارش ايلنا،‌ مصطفی رجبی‌مشهدی درباره افزایش و یا صرفه‌جویی در مصرف برق در روزهای پیک اظهار داشت: پیک مصرف برق در هفته جاری ۵۷۳۰۰ تا ۵۷۴۰۰ مگاوات بوده که نسبت به هفته گذشته حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ مگاوت کاهش یافته است.  

۵۵۰۰ مگاوت در مصرف برق صرفه‌جویی شد

وی افزود: بخشی از کاهش مصرف به خاطر همکاری مردم و بخشی هم به دلیل کاهش دمای هوا است و تا این لحظه پنج هزار و ۵۰۰ مگاوات کاهش مصرف داشته‌ایم که ناشی از اقدامات مدیریت مصرف همکاری صنایع، بخش کشاورزی و استارت‌آپ‌ها و ارسال پیامک‌های آگاهی‌بخش بوده است. 

جلوگیری از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید

سخنگوی صنعت برق تأکید کرد: اگر قرار بود برای تأمین رقم پنج‌هزار و ۵۰۰ مگاواتی که در ساعات اوج پیک صرفه‌جویی شد، نیروگاه جدید احداث کنیم، باید ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌کردیم.

وی تصریح کرد: قطعاً این اقدامات به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است، اگرچه ممکن است در ساعاتی برخی صنایع در صددرصد در تولید نباشند، اما می‌توانند با جابه‌جایی میزان مصرف و استفاده از ساعات غیرپیک روند تولید را ادامه دهند.

رشد ۴٫۵۳ درصدی مصرف انرژی در کشور

رجبی‌مشهدی گفت: علی‌رغم مدیریت مصرف، بیش از ۱۰٫۶درصد رشد مصرف انرژی در صنایع بزرگ و ۴٫۳ درصد در بخش کشاورزی و در کل رشد مصرف انرژی کشور ۴٫۵۳ درصد است و این در حالی است که رشد اوج مصرف مهار و تا این لحظه کمتر از یک درصد است.  

خاموشی برنامه‌ریزی‌شده نداشتیم

وی یادآور شد: تاکنون به هیچ عنوان خاموشی برنامه‌ریزی شده نداشتیم و خاموشی‌هایی هم که به صورت پراکنده وجود داشته، ناشی از حوادث شبکه بوده و سعی شده به‌سرعت رفع شود.

سخنگوی صنعت برق ابراز امیداوری کرد که با اقدامات یاد شده با کمترین مشکل و محدودیت در شبکه سراسری تابستان را پشت سربگذاریم و برق همه مردم به‌خصوص مراکز درمانی را تأمین کنیم.