آغاز مطالعات برای چگونگی پیک برق سال آینده

آغاز مطالعات برای چگونگی پیک برق سال آینده  براساس برنامه‌ریزی برای ایجاد زیرساخت مطالعاتی و پیش‌بینی وضعیت شبکه در پیک بار سال آتی، اطلاعات مربوط به طرح‌های قابل حصول تا افق سال ۱۴۰۰ از شرکت‌های برق منطقه‌ای، مادرتخصصی برق حرارتی و مدیریت منابع آب ایران جمع‌آوری و مدل‌سازی شد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از […]

آغاز مطالعات برای چگونگی پیک برق سال آینده

 براساس برنامه‌ریزی برای ایجاد زیرساخت مطالعاتی و پیش‌بینی وضعیت شبکه در پیک بار سال آتی، اطلاعات مربوط به طرح‌های قابل حصول تا افق سال ۱۴۰۰ از شرکت‌های برق منطقه‌ای، مادرتخصصی برق حرارتی و مدیریت منابع آب ایران جمع‌آوری و مدل‌سازی شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت نیرو ، اقدام‌های اولیه برای مطالعات پیشبینی وضعیت پیک سال آتی با نگاه ملی، در قالب طرح مطالعات جامع و هماهنگ کشور با همکاری شرکت توانیر، شرکت مادر تخصصی برق حرارتی و کارگروه‌‌های مطالعات جامع و هماهنگ شرکت‌‌های برق منطقه‌ای آغاز شد.

براساس این گزارش، این مطالعات با هدف بررسی وضعیت شبکه در کل کشور از دیدگاه انتقال و فوق‌توزیع، نحوه رفتار و پاسخ نقاط مختلف شبکه به رشدبار، مشخص کردن طرح‌‌های مورد نیاز و اولویت‌دار شبکه تا پیک سال آتی و تعیین طرح‌‌های مؤثر در رفع گلوگاه‌های شبکه در میان‌مدت، هر ساله پس از عبور از پیک این برنامه اجرا می‌‌شود.

همچنین تشکیل زیرساخت مطالعاتی، مشخصات طرح‌های قابل حصول تا پیک ۱۴۰۰ و پس از آن به تفکیک زمان  پیش‌بینی بهره‌‌برداری، از سازمان‌‌های مرتبط در اواخر تیرماه دریافت و فرآیند مدل‌سازی با همکاری شرکت‌های برق منطقه‌‌ای در نیمه نخست مردادماه به پایان می‌رسد.

 یکپارچهسازی مدل‌های منطقه‏‌ای و همچنین پس از اجرای فرآیند پیش‌بینی بار و ورود اطلاعات آن به نرم‏‌افزار مطالعاتی، مدل نهایی به عنوان یک زیرساخت اساسی برای انجام مطالعات جامع و هماهنگ کشوری آماده می‌شود.