گویا ملت‌، نقره‌داغ شده‌اند!

 گویا ملت‌، نقره‌داغ شده‌اند!      کلاً چند وقتی است که قرار است همه نقره‌داغ شوند‌، یعنی کل مملکت به دو گروه نامساوی تشکیل شده است. یک طرف که کلی اسم و رسم دولتی و حکومتی و نظارتی در آن به چشم می‌آید‌، گروه نقره‌داغ‌کن‌ها هستند و یک عده ناچیز کم‌تعداد زیر بار حرف‌نرو که حتی […]

 گویا ملت‌، نقره‌داغ شده‌اند!

     کلاً چند وقتی است که قرار است همه نقره‌داغ شوند‌، یعنی کل مملکت به دو گروه نامساوی تشکیل شده است. یک طرف که کلی اسم و رسم دولتی و حکومتی و نظارتی در آن به چشم می‌آید‌، گروه نقره‌داغ‌کن‌ها هستند و یک عده ناچیز کم‌تعداد زیر بار حرف‌نرو که حتی برخی‌، اسم و رسم درست درمانی هم ندارند‌، در طرف نقره‌داغ‌شونده‌ها‌!

     یک چند وقتی بود وزارت مسکنی‌ها و وکلا و اهالی عدلیه عزم جزم کرده بودند که بر خانه‌های خالی مالیات ببندند و مالکانی که چند تا چند تا آپارتمان و ویلای خالی داشتند را نقره‌داغ کنند، و از همان موقع چند وقت یک‌بار حضرات ضمن یادآوری قانون و مقررات‌، همچنان بر گرفتن مالیات بر خانه‌های خالی پا می‌فشارند و می‌فشارند و می‌فشارند‌!

     همین چند وقت پیش بود که آن بزرگ بانک‌مرکزی و معاونت محترم ارزی و ریاست کابینه و وزارت اقتصاد پا در یک کفش کردند که هرکسی که کالا صادر کرده و دلارش را برنگردانده فی‌الفور نقره‌داغش کنند تا بشود عبرت روزگاران‌، ولی یکدفعه معلوم نشد که چه اتفاقی افتاد که عملیات نقره‌داغ‌کنی به قوه عدلیه تفویض شد و همچنان قرار است که بشود و بشود و بشود‌!

     اخیراً هم که کار بین اپراتورهای محترم گران‌فروش با سازمان تنظیم مقررات بالا گرفته و کلاه در کلاه شده‌اند و وزارت ارتباطات هم سفت‌وسخت پای کار است و در خبر است چند نهاد نظارتی هم پشت وزارت و سازمان را گرفته‌اند تا همگی یک نقره‌داغ تاریخی برای اپراتور‌ها رقم بزنند که یک وجب رویش روغن باشد‌!

     البته این قضیه نقره‌داغ‌کنی نَقلش مفصل است و به همین سه فقره تمام نمی‌شود و کلی نقره‌داغ‌کن و نقره‌داغ‌شو رخ در رخ در حال دوئل هستند و انقریب است که کلی بوی نقره‌داغ شده در هوا بپیچد‌!

      بماند که آنچه دیده می‌شود‌، تومانی ۹قران با آنچه گفته می‌شود توفیر دارد و طی اخبار شنیده شده و شواهد دیده شده‌، شهر در امن و امان است و کسی به کسی نیست و عزیزان صاحبخانه همچنان خوش و خرم از گرانی مسکن حظ‌وافر می‌برند و جنابان صادرکنندگان متخلف در صحت و سلامتی‌، دلار روی دلار می‌گذارند و  حضرات اپراتورهای معظم هم در ناز و نعمت با پول‌های بادآورده روزگار می‌گذرانند‌!

     البته گوش شیطان کَر یحتمل یک چند ریال و دلاری‌، جریمه مرحمتی تقدیم می‌شود که آنقدر‌ها هم این هیاهوی نقره‌داغ‌کنی‌، نمایشی به نظر نرسد و من‌باب شوخی و دورهمی‌ جریمه‌کنندگان سرود فتح می‌خوانند و نقره‌داغ‌شده‌ها‌! آه و فغان و شکست و دادخواهی سر می‌هند.

     هوشنگ‌خان‌، کاری به این بگیروببند‌های آبکی و تهدید و خط‌ونشان‌های پفکی ندارد. اما آنچه معلوم است‌، جیب و معیشت خلق‌ا… است که وجه‌المصالحه گرانی مسکن و دلارهای برنگشته به خزانه و بسته‌های سر به فلک رسیده‌، شده است و اگر قرار است به‌دنبال نقره‌داغ شده‌ای بگردید‌، راه دوری نروید که کرورکرور آن پیش چشم هستند و این وسط طرفین همان بساط نقره‌داغ‌کنی‌، دَم به ساعت منت خدمت‌رسانی و حمایت و حراست و حفاظت از حقوق ایشان را بر سرشان می‌کوبند تا دردشان دوچندان شود و قدر عافیت را بیشتر بدانند‌!       

                                                            هوشنگ خان