گلایه مکانیکها از تغییرات طراحی خودروهای داخلی رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودروی پایتخت گفت: عمده مشکلات این روزهای مکانیکها، زاییده اقدامات خودروسازان است، بهگونهای که بسیاری طراحیها و تغییرات داخل خودروها استاندارد نیست. علیرضا نیکآیین در گفتوگو با ایرنا، افزود: در حالی که خریداران خودروهای خارجی در موارد اندکی برای دریافت خدمات گارانتی به تعمیرگاههای مجاز […]
گلایه مکانیکها از تغییرات طراحی خودروهای داخلی
رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودروی پایتخت گفت: عمده مشکلات این روزهای مکانیکها، زاییده اقدامات خودروسازان است، بهگونهای که بسیاری طراحیها و تغییرات داخل خودروها استاندارد نیست.
علیرضا نیکآیین در گفتوگو با ایرنا، افزود: در حالی که خریداران خودروهای خارجی در موارد اندکی برای دریافت خدمات گارانتی به تعمیرگاههای مجاز مراجعه میکنند، اما مشکلات گارانتی خودروهای داخلی از بدو تحویل خودرو آغاز میشود که به دو دلیل قطعات نامرغوب و بیکیفیت و تغییر طراحیهای داخلی خودرو است.
این مقام صنفی گفت: وقتی خودروسازان تغییراتی در خودروهای تولیدی خود میدهند، فقط با نمایندگیهای خود در میان میگذارند و بازار «افتر مارکت» و «وارانتی» را ندید میگیرند.
افترمارکت به همه قطعاتی که OEM نباشند اشاره میکند، یعنی توسط تولیدکننده خودرو تولید نشده باشند.
وارانتی یعنی اینکه محصول در دست افراد در زمان مشخصی که بیشتر از دوره گارانتی نیز هست، با همان مشخصات اولیه کار میکند و اگر در زمان وارانتی محصول با مشکلی روبهرو شد، هزینه تعمیر و تعویض قطعات با وجود وارانتی پرداخت میشود.
رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودروی پایتخت اظهار داشت: قطعات مربوط به خودروهای داخلی که تغییر یافتهاند، در بازار کمیاب است.
وی با بیان اینکه خودروسازان داخلی با سایر اتحادیهها و زنجیره تأمین به خوبی متصل و هماهنگ نیستند، از وجود نگاه بالا به پایین در این سیستم و اینکه اتحادیهای نظیر اتحادیه تعمیرکاران خودرو جایگاهی در تصمیمگیریهای خودروسازان ندارد، ابراز گلایه کرد.
نیکآیین ادامه داد: ما در نوک پیکان و درگیر بازار هستیم و به همین دلیل مسؤولان باید اجازه دهند، اصناف نیز در تصمیمگیریها مشارکت داده شوند.
وی در ادامه درخصوص عمده شکایتهای واصله به این اتحادیه در ماههای گذشته، خاطرنشان کرد: اکنون عمده مسائل و مشکلات و شکایات ناشی از موضوع تحریمهاست، به طوری که در ماههای گذشته ارتباط، پشتیبانی قطعات و تجهیزات شرکتهای واردکننده خودروهای خارجی، قطع شده و سرویسدهی ندارند، همچنین شرکتهای چینی فقط خودرو وارد میکنند و از خدمات پس از فروش مناسب خبری نیست.
این مقام صنفی، به نبود قطعات اصلی، همچنین تکرار و تکثر خرابیهای قطعات خودروها اشاره کرد و افزود: در حالیکه تعمیرکاران باید تعمیرات روی قطعات انجام دهند، اما طراحیهای جدید خودروسازان بهگونهای است که تعمیرات به سختی انجام شده یا غیرممکن است.
وی تأکید کرد: عمده قطعات موجود در بازار فعلی بدون گارانتی است، در حالی که اگر مشکلی برای خودرو به وجود آید مکانیکها باید پاسخگو باشند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.