افق روشن در فراروی شرکت فولاد هرمزگان

  افق روشن در فراروی شرکت فولاد هرمزگان امیرحسین نادری، معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، نماینده سهامدار عمده و رییس مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۴ شرکت فولاد هرمزگان، با اشاره به این‌که افق فراروی شرکت فولاد هرمزگان جنوب با مدیریت مبتنی بر هدف […]

 

افق روشن در فراروی شرکت فولاد هرمزگان

امیرحسین نادری، معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، نماینده سهامدار عمده و رییس مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۴ شرکت فولاد هرمزگان، با اشاره به این‌که افق فراروی شرکت فولاد هرمزگان جنوب با مدیریت مبتنی بر هدف و راهبری مدبرانه این صنعت در سال پیش رو امیدوارکننده و روشن است، گفت: شرکت فولاد هرمزگان با برخورداری از موقعیت جغرافیایی مناسب، در تولید و صادرات فولاد، از مزیت‌های متعددی برخوردار می‌باشد که دسترسی آسان به بازارهای منطقه‌ای و جهانی از جمله مهم‌ترین مزایای این شرکت است.

به گزارش مناقصه‌مزایده، معاون اقتصادی و مالی شرکت فولادمبارکه افزود: علی‌رغم رکود جهانی، آن‌چه فرصت مغتنمی برای فولادهرمزگان مهیا ساخته، این است که بازار مصرف فولاد در منطقه و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس همچنان رونق دارد و در مجموع تمام کشورهای همسایه ایران این مزیت را برای فولاد ایران حفظ کرده‌اند.

نادری، با بیان این‌که فولاد هرمزگان حتی به کشور ترکیه نیز که با رکود بازار مواجه بود صادرات مناسبی را داشته، اظهارکرد: تمام جمعیتی که اطراف ایران هستند در مصرف برخی از محصولات فولادی خود نیاز به کشور ما دارند، تا جایی‌که جمعیتی بالغ بر ۴۰۰ میلیون نفر در قالب یک بازار مصرف بسیار مناسب برای صنعت فولاد ایران است که با این چشم‌انداز، پیشرفت و توسعه شرکت فولاد هرمزگان یکی از برنامه‌های مهم شرکت فولاد مبارکه به عنوان سهامدار اصلی آن به شمار می‌آید.

رییس مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت فولاد هرمزگان افزود: شرکت فولاد هرمزگان با تکیه بر توان و تخصص و تعهد کارکنان خود توانست در بازه زمانی کوتاه، دوره رسیدن به ظرفیت تولید خود را طی و به ظرفیت اسمی برسد.

وی ادامه داد: با این روند فولاد هرمزگان موفق به تثبیت ظرفیت شد و در گریدهای ویژه فولادی نیز با توجه به نیروی انسانی کارآمد و فرهیخته‌ای که در شرکت تربیت شده‌اند، این امکان وجود دارد که در سایر محصولات باارزش افزوده بالاتر نیز تولیدات بیش‌تری داشته باشد که خوشبختانه در برنامه سال ۹۵ به آن پرداخته شده است.

نادری، با اظهار امیدواری از این‌که شرکت فولادهرمزگان بتواند به اهداف تعیین شده، دست پیدا کند، خاطرنشان‌کرد: از برنامه‌های عمده شرکت فولادمبارکه برای شرکت فولاد هرمزگان ایجاد و تکمیل زنجیره ارزش افزوده است که امیدواریم این مهم با توجه به قراردادهای بسیار مناسبی که پس از برجام بسته شده، این شرکت بتواند زنجیره ارزش افزوده را تکمیل کند.

این مقام مسؤول با اشاره به ارزیابی خود از جلسه مجمع، یادآورشد: مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۴ شرکت فولاد هرمزگان که محل اجتماع سهامداران است و عملکرد شرکت را بررسی می‌کنند، نشان‌دهنده رضایت از همت تلاشگران فولاد هرمزگان است، اگرچه این شرکت به‌واسطه شرایط بازار جهانی و داخلی نتوانست در سال ۹۴ سود مناسب و درخور تلاش و جایگاه شرکت ارایه دهد اما به یقین با توجه به چشم‌انداز برنامه‌های راه‌گشا و همت عالی مجموعه، در سال ۹۵ این مهم جبران خواهدشد.

نادری اضافه کرد: در این مجمع سهامداران مختلف رضایت خود را از شرکت و عملکرد آن ابراز داشتند که امیدواریم شرکت در سال ۹۵ عملکرد با سود بهتری داشته باشد. کاهش سود در سال ۹۴ مختص فولاد هرمزگان نیست و در تمام شرکت‌های فولادسازی امری مشهود بود چرا که به‌واسطه ریسک‌هایی که در بازار جهانی فولاد وجود دارد و دامپینگ محصولات چینی در بازارهای مختلف و همچنین واردات بی‌رویه محصولات خارجی با ارز مبادله‌ای به کشور، باعث رکود بسیار جدی در بازار شد.

معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه اصفهان بیان‌داشت: خوشبختانه با تمهیدات مناسبی که وزارت صنعت معدن و تجارت اندیشید، باعث شد تعرفه واردات محصولات فولادی تثبیت شود که این مهم حمایت مناسبی از صنایع داخلی کشور را سبب گردید و باعث شد صنایع آسیب کم‌تری را در سال ۹۵ شاهد باشند.

وی همچنین با اشاره به تربیت نیروی انسانی کارآمد در مجموعه فولاد هرمزگان گفت: با توجه به این‌که عمده کارکنان بخش عملیاتی فولاد هرمزگان بومی منطقه هستند مایه مسرت است که این نیرو‌ها در بطن صنعت بزرگی مانند شرکت فولاد مبارکه تربیت و آماده به‌کار شدند و به بهترین شکل این صنعت را در هرمزگان اداره می‌کنند.

 

نادری در خاتمه اظهار امیدواری‌کرد: در سال ۹۵ با بهره‌برداری از سایر ظرفیت‌های شرکت فولاد هرمزگان، شاهد اعتلای روزافزون این صنعت به عنوان صنعت برتر در جنوب کشور باشیم.