شستا حیاط خلوت هیچ جناحی نیست

مدیرعامل تأمین اجتماعی شستا حیاط خلوت هیچ جناحی نیست مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اقتصاد مقاومتی را محور اصلی فعالیت‌های امسال سازمان دانست و فعالیت‌های اقتصادی تأمین اجتماعی و شستا را تشریح کرد و گفت: شستا حیاط خلوت هیچ جناح و گروهی نیست. سیدتقی‌نوربخش در اولین روز از هفته تأمین اجتماعی در خبرگزاری مهر حضور یافت […]

مدیرعامل تأمین اجتماعی

شستا حیاط خلوت هیچ جناحی نیست

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اقتصاد مقاومتی را محور اصلی فعالیت‌های امسال سازمان دانست و فعالیت‌های اقتصادی تأمین اجتماعی و شستا را تشریح کرد و گفت: شستا حیاط خلوت هیچ جناح و گروهی نیست.

سیدتقی‌نوربخش در اولین روز از هفته تأمین اجتماعی در خبرگزاری مهر حضور یافت و در خصوص موضوعاتی مانند فعالیت‌های اقتصادی سازمان، رفع مشکلات بیمه‌ای و درمان مستمری‌بگیران و جمعیت تحت پوشش سازمان، پرداخت مطالبات مراکز دانشگاهی و داروخانه‌ها، سرمایه‌گذاری سازمان در حوزه‌های داخلی و خارجی، طرح تحول سلامت و… به سؤالات مطرح شده پاسخ داد.

۴۱میلیون و ۸۰۰هزار نفر تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به این‌که ایجاد امنیت اجتماعی مهم‌ترین تولید سازمان تأمین اجتماعی است، گفت: این امنیت با امنیت ملی گره خورده است چرا که در حال حاضر ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر حدود نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش این سازمان هستند.

وی با تأکید بر این‌که ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار مستمری بگیر اصلی و تبعی تحت پوشش هستند، گفت: این افراد، نیروهای مولد کشور و پایه‌های اصلی نظام محسوب می‌شوند که علاوه بر تأمین معیشت و درمان، از ۱۶ مزیت بیمه‌ای مانند حق خواربار، مسکن، عائله‌مندی، عینک، عصا و… برخوردار می‌شوند.

ماهانه ۱/۵ برابر اعتبار هدفمندی یارانه‌ها هزینه کرده‌ایم

به گفته نوربخش با استفاده از ظرفیت‌های داخلی سازمان توانسته‌ایم ریسک‌های بالا را تحت پوشش قرار دهیم و ماهیانه ۱.۵ برابر اعتبار هدفمندی یارانه‌ها هزینه کرده‌ایم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به این‌که اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین محور اقدامات امسال، قرار گرفته است، گفت: از ۲۴ بند سیاست اقتصاد مقاومتی، ۲۳ بند آن مربوط به تأمین اجتماعی است به این دلیل که ریسک‌های جامعه را تحت پوشش قرارداده‌ایم، بخش اقتصادی در سازمان فعال است که در این رابطه بازسازی مدیریتی مجدد در سرمایه‌گذاری سازمان (شستا) انجام داده‌ایم و تیمی که در حال حاضر در آن‌جا مستقر هستند کاملاً حرفه‌ای است.

نوربخش با بیان این‌که تأمین اجتماعی ۹ هلدینگ بزرگ اقتصادی را در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: نقش‌آفرینی در این بخش با یک جهش خوبی روبه‌رو خواهد بود و در بازار سرمایه در بورس نقش بسیار مثبتی داریم، چرا که زیرساخت‌ها را ایجاد کرده و دو هلدینگ بزرگ نفت و گاز و دارویی در همین دوره وارد بورس شدند.

وی گفت: از حالت بنگاهداری کم‌کم خارج و وارد بازار سرمایه شده‌ایم که شفافیت لازم را داشته باشد و در حال حاضر شستا حیاط خلوت هیچ گروه اقتصادی و سیاسی نیست و ۶۰ درصد شستا در داخل بورس قرار گرفته است.

نوربخش گفت: در گذشته ریسک‌های کوچک در سازمان تأمین اجتماعی تحت پوشش قرار می‌گرفتند به همین دلیل اعتبار ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی اختصاص یافت اما در حال حاضر استراتژی سازمان از بین بردن ریسک‌های بزرگ است به‌طوری که هم اکنون بیماران سرطانی، کلیوی، هموفیلی و تالاسمی در بیمارستان‌های دولتی صددرصد تحت پوشش بوده و برای درمانشان نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای ندارند و این موارد نشان می‌دهد که هزینه از جیب مردم کم شده است