مطالبه ۵۰۰ هزار تومانی از اولیا در برخی مدارس دولتی

مطالبه ۵۰۰ هزار تومانی از اولیا در برخی مدارس دولتی معاون سابق وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پشت پرده ادغام مدارس تیزهوشان، گفت: این اقدامات انجام می‌شود تا صندلی خالی مدارس غیردولتی پرتر شود. ابراهیم‌سحرخیز، معاون سابق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس در خصوص اعتراض خانواده‌ها به ادغام […]

مطالبه ۵۰۰ هزار تومانی از اولیا در برخی مدارس دولتی

معاون سابق وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پشت پرده ادغام مدارس تیزهوشان، گفت: این اقدامات انجام می‌شود تا صندلی خالی مدارس غیردولتی پرتر شود.

ابراهیم‌سحرخیز، معاون سابق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس در خصوص اعتراض خانواده‌ها به ادغام برخی مدارس تیزهوشان و اظهارنظر مسؤولان آموزش و پرورش در این خصوص، گفت: مسؤولان ارشد وزارت آموزش و پروش اعلام کردند که شاخص‌های بین‌المللی نشان می‌دهد ۲٫۲۸ درصد دانش‌آموزان کشور، دانش‌آموزان برتر هستند و اگر همین عدد را بپذیریم و نسبت آن را به کل دانش‌آموزان کشور یعنی ۱۳ میلیون دانش‌آموز در نظر بگیریم، رقمی حدود ۲۶۰ تا ۲۷۰ هزار نفر می‌شود.

معاون سابق وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ما باید کاری کنیم که مردم به مدارس دولتی اعتماد کنند و روزبه‌روز در فضای روانی آن‌ها را قرار ندهیم که شهریه‌های نجومی بر آموزش و پرورش حاکم شود؛ نباید به‌گونه‌ای شود که مردم در مدارس دولتی جرأت ثبت‌نام نداشته باشند و برای ورود فرزندشان به برخی مدرسه دولتی مطالبه حداقل ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان آن هم در استان‌های کوچک شود که البته این رقم در تهران به مراتب بالاتر است.

 

وی افزود: نباید از مدارس دولتی برای اولیا تصوری بسازیم که مساوی با مدارس شلوغ، پرتراکم، نبود سرانه دولتی و فقدان نیروهای با انگیزه است و طبیعتاً هرکسی سعی می‌کند از مدرسه دولتی فاصله بگیرد.