تحقیق و تفحص‌ام آرزوست!

تحقیق و تفحص‌ام آرزوست!       عضو محترم کمیسیون اقتصادی مجلس فرمایش کرده‌اند که تحقیق و تفحص از خودروسازان استارتش زده شده است!      خب، ظاهراً همه مشکلات زیر سر استارت بوده که خرابی آن، چند سالی تحقیق و تفحص را علاف خودش کرده بود وگرنه وکلای مجلس بهتر از هرکسی می‌دانند که جنابشان وکیل‌المله هستند […]

تحقیق و تفحص‌ام آرزوست!

      عضو محترم کمیسیون اقتصادی مجلس فرمایش کرده‌اند که تحقیق و تفحص از خودروسازان استارتش زده شده است!

     خب، ظاهراً همه مشکلات زیر سر استارت بوده که خرابی آن، چند سالی تحقیق و تفحص را علاف خودش کرده بود وگرنه وکلای مجلس بهتر از هرکسی می‌دانند که جنابشان وکیل‌المله هستند و از جانب موکل خود اختیار تام دارند که به هر حساب و کتابی برسند و مو را از ماست بکشند بیرون!

     البته آن جناب نماینده توضیح بیشتری ندادند و ما نفهمیدیم این که کلید را چرخانده و استارت را زده‌اند‌، اساساً برق و باطری این خودرو وطنی تحقیق و تفحص‌، درست درمان بوده و موتور به کار افتاده یا اینکه از خان استارت رد شدیم و رسیدیم به خان برق و باطری! ما امیدواریم این پیشنهاد که ثبت آن در معاونت قوانین انجام شده (ظاهراً اسمش ثبت است ولی صدایش می‌زنند استارت!) و توپ افتاده است در زمین کمیسیون صنایع و معادن (همان برق و باطری خودمان) تا مورد بررسی قرار بگیرد (البته این که چه چیزی را قرار است بررسی کنند و این داستان اظهرمن‌الشمس خودروساز وطنی که شهره آفاق است‌، بماند!) خودش برای خودش خانی است!

      آنچه ما می‌فهمیم این‌طور است که بعد از همراهی برق و باطری، می‌ماند امضای نمایندگان و تأیید مجلسیان و حرکت این چهارچرخ سال‌ها در گل‌مانده تحقیق و تفحص تا ببینیم سرنوشت این تحقیق و تفحص به کجا می‌رسد‌، نصف و نیمه رها می‌شود‌، تا آخر خط و گزارش می‌رود ولی در راهروهای پیگیری و حساب‌کشی گم‌وگور می‌شود و یا اینکه با موفقیت همه مراحل را پشت سر می‌گذارد و چیزی که به درد مردم و کشور بخورد از آن خارج می‌شود و این خودروهای عزیزدردانه وطنی که در قیمت شانه‌به‌شانه بزرگان خودروسازی قدم برمی‌دارند و در کیفیت از پا به پایی در مانده‌اند و به صرافت رسیدن به گردپا افتاده‌اند! از آن برج عاج قیمت پایین می‌آیند و عنایتی به کیفیت و امنیت می‌اندازند و یا باز زورشان بر همه قوانین و مقررات و تحقیق و پیگیری و خط‌ونشان‌ها می‌رسد و نازشان باز خریدار پیدا می‌کند و برایشان اسپند دود می‌کنند و بدخواهان را دور باش‌،کورباش می‌گویند!

 البته سابقه کار به ما می‌گوید‌، آنقدرها هم نباید امید ببندیم که تا وقتی نشد آنچه باید می‌شد‌، خیلی توی ذوقمان نخورد و دچار دپرسینگ نشویم و فقط زیر لب دعایی نثار مانع‌ساز و مانع‌تراش و رانت‌خوار محترم کنیم و از کنار برویم تا کسی هوس نکند که با تانک از رویمان رد شود!

                                                            هوشنگ‌خان