تحویل خودروهای مشتریان پس از ابلاغ قیمت‌های جدید

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو تحویل خودروهای مشتریان پس از ابلاغ قیمت‌های جدید مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، گفت: با حمایت وزارت صمت، گمرک و همکاری زنجیره تأمین در هفته آینده همزمان با تعطیلات تابستانی این خودروساز، تکمیل و تجاری‌سازی ۳۵ هزار دستگاه از خودرو‌های دارای کسری در دستور کار قرار دارد و از آمادگی تحویل خودرو […]

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو

تحویل خودروهای مشتریان پس از ابلاغ قیمت‌های جدید

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، گفت: با حمایت وزارت صمت، گمرک و همکاری زنجیره تأمین در هفته آینده همزمان با تعطیلات تابستانی این خودروساز، تکمیل و تجاری‌سازی ۳۵ هزار دستگاه از خودرو‌های دارای کسری در دستور کار قرار دارد و از آمادگی تحویل خودرو دناپلاس توربواتوماتیک به مشتریان خبرداد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، فرشاد مقیمی ‌افزود: فرآیند قیمت‌گذاری سبب تأخیر شده که به محض تصویب قیمت و تکمیل وجه توسط مشتریان، نسبت به تحویل خودرو اقدام خواهد شد.

وی افزود: با همکاری زنجیره تأمین، قرار است روزانه ۲۰۰ دستگاه خودروی دناپلاس توربو شارژر اتوماتیک در ایران‌خودرو تولید شود و تاکنون دو هزاردستگاه از این محصول تولید و آماده تحویل به مشتریان شده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با اشاره به اینکه دناپلاس اتوماتیک از استانداردهای آلایندگی و زیست‌محیطی مصوب و ملی عبور می‌کند، خاطرنشان کرد: این خودرو براساس سلیقه مصرف‌کنندگان و بدون بهره‌گیری از مشاوران خارجی و توسط مهندسان ایران‌خودرو طراحی و تولید شده است.

مقیمی‌تصریح کرد: حدود هفت‌هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو دناپلاس و دناپلاس توربو اتوماتیک به مشتریان تعهد داریم که با تأمین و تدارک قطعات و همکاری زنجیره تأمین، مشکلی در تولید این محصول نداریم و ظرفیت تولید بیش از این اعداد است.

مقیمی‌ با رد شائبه احتکار خودرو در پارکینگ این خودروساز گفت: طی دو سال گذشته برخی از افراد به‌ویژه در فضای مجازی احتکار خودرو توسط خودرو ساز را طرح کرده‌اند که این موضوع صحت ندارد.

وی با اشاره به تحریم‌های صنعت خودرو، تصریح کرد: دو سالی است که تحریم‌های ظالمانه علیه صنعت خودرو اعمال شده، برای جلوگیری از هدر رفت ظرفیت‌های تولید و توان نیروی انسانی، با وجود کسری برخی قطعات، تولید را متوقف نکرده‌ایم. برخی از قطعات‌های تک و الکترونیکی به دلیل مشکلات ارزی با تأخیر از گمرک ترخیص شد و در این مقطع برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های تولید و زمان، ناچاریم خودروها را با وجود کسری قطعات تولید کنیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با بیان اینکه این خودروها پس از روند مراحل تولید به کف کارخانه منتقل می‌شوند و پس از ترخیص قطعات مورد نیاز، در اولین فرصت تکمیل و به مشتریان تحویل داده می‌شود، خاطرنشان کرد: این اقدام موجب می‌شود تا سرعت تجاری‌سازی و تکمیل خودروها نیز افزایش یافته و متعاقب آن تیراژ تولید حفظ شده و تعهداتمان در قبال مشتریان هرچه بهتر و سریعتر محقق شود. زیرا اگر تولید خودرو تا زمان تأمین قطعات متوقف شود، روند تولید محصولات به شکل قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.

وی تأکید کرد: اگر خودرویی با تأخیر به دست مشتریان برسد، خودروساز بابت تأخیر در تحقق معوقات خود، جریمه تأخیر نیز می‌پردازد. بنابراین زیان نگهداری خودرو در وهله اول متوجه خودروساز است.